چگونگی هوشمندسازی تلویزیون ها با فریم های لمسی

/ / بلاگ
هوشمندسازی تلویزیون ها با فریم لمسی

اخیرأ فناوری هوشمندسازی تلویزیون با فریم لمسی بسیار متداول شده است. بسیاری از مخاطبان ترجیح می‌دهند تلویزیون هوشمند و لمسی داشته و از آن نهایت استفاده را ببرند اما در اصل خرید تلویزیون هوشمند بسیار هزینه‌بر است و ممکن است خیلی از افراد امکان خرید آن را نداشته باشند بنابراین فناوری فریم لمسی به کمک بشر آمده و از راه کم‌هزینه‌تری تلویزیون لمسی و هوشمند را به افراد هدیه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با چگونگی هوشمندسازی تلویزیون‌ها با فریم‌های لمسی لطفاً همراه ما باشید.

این روزها استفاده از فناوری لمسی رواج بالایی پیدا کرده است و کاربران در انتظار این هستند که نسل جدیدی از تلویزیون ها که با نام تلویزیون های لمسی هستند به بازار وارد شوند و حال ممکن است این سوال به وجود بیاید که با رقابت تنگانگی که میان بسیاری از تولید کنندگان وجود دارد و همچنین افزایش سرعت تکنولوژی آیا به سرمایه هنگفتی برای تولید این تلویزیون ها نیاز است یا راهی وجود دارد که با هزینه کمتر به تلویزیون های لمسی دسترسی پیدا کرد؟

همان طور که می دانید هر ایده جدید و نوآوری جدیدی می تواند افراد را خوشحال کند و تلویزیون های لمسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این روزها بپیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزاتی به وجود آمده است که شما می توانید به راحتی به تکنولوژی تلویزیون لمسی دسترسی پیدا کنید و آن هم استفاده از فریم لمسی یا صفحات لمسی است که برای این کار طراحی شده اند.

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با فریم لمسی و چگونگی هوشمند سازی تلویزیون با فریم لمسی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. اگر تمایل دارید که با صف هزینه مناسب نمایشگر خود را لمسی کنید ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید.

اطلاعاتی در ارتباط با فریم لمسی

اطلاعاتی در ارتباط با فریم لمسی

فریم لمسی به قاب های چهارگوشی که به صورت IR یا صفحه های لمسی هستند گفته می شود و می توان آن ها را بر روی صفحه های نمایشگر غیر لمسی همانند رایانه، تلویزیون و غیره نصب کرد، لازم به ذکر است که با نصب کردن این قاب محصول مورد نظر قابلیت لمسی شدن پیدا می کند.

استفاده از این صفحه های لمسی می توانند از هزینه های گزافی که بابت نمایشگر تاچ با ابعاد بزرگ را کاهش می دهند و می تواند برای مدیران یا صاحبان مشاغل که به رایانه های لمسی در ابعاد بزرگ نیاز دارد گزینه ای ایده آل باشد.

فریم لمسی یکی از تکنولوژی های پیشرفته و مورد اطمینان است که این روزها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و با متصل شدن بر روی نمایشگر و برد مدار چاپی ترکیب می شود و می تواند از عکس های شما پشتیبانی کند.

با توجه به موارد گفته شده می توان به این نتیجه رسید که با کمک فریم لمسی می توان نمایشگر های معمولی نظیر رایانه و تلویزیون را لمسی کرد و شما می توانید از تمامی عملکردهای آن نهایت بهره و استفاده را ببرید. این محصول از طریق کابل یو اس بی به دستگاه شما متصل می شود و در زمان کار کردن با آن نیازی به نصب درایو ندارید.

فریم لمسی مدل های مختلفی دارد که هر کدام ازآن ها مزایای مخصوص به خود را دارند و ما در ادامه به آن ها اشاره می کنیم که شما دوستان عزیز نیز با این محصل بیشتر آشنا شوید.

انواع فریم لمسی‌ برای هوشمند سازی تلویزیون

فریم‌های لمسی‌ صفحات شیشه‌ای با ضخامت معینی هستند که روی انواع تلویزیون‌های LED و LCD نصب شده در واقع به صفحه نمایشگر آنها چسبیده و تلویزیون و مانیتور را هوشمند می‌کنند. در ادامه دو نوع پرطرفدار فریم لمسی‌ را بررسی می‌کنیم.

فریم های لمسی ابزاری هستند که می توانید بر روی صفحه تلویزیون خود نصب کنید و به سادگی هرچه تمام تر و قیمت مناسب تری تلویزیون خود را به یک تلویزیون لمسی تبدیل کنید.

با توجه به مزایای بیشماری که فریم لمسی دارد این روزها در بسیاری از مراکز عمومی و خصوصی می توان بدون محذودیت از این محصول استفاده کرد، برای نمونه می توان به فروشگاه ها، بیمارستان، مراکز خدماتی و غیره اشاره کرد.

فریم-لمسی-43-اینچ

امروزه انواع مختلفی از فریم های لمسی در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از انواع متداول این فریم ها عبارت اند از:

فریم لمسی خازنی

فریم های لمسی خازنی یکی از رایج ترین انواع هستند که از خواص الکتریکی بدن انسان برای تشخیص ورودی لمسی استفاده می کنند. انواع فریم تاچ خازنی با قابلیت‌ 6 ،12، 32 و 40 نقطه لمس در بازار موجود است و هر شخص می‌تواند طبق نیاز و سلیقه یک نمونه را انتخاب کند. شیشه لمسی فناوری پیچیده‌ای نیست و بدون اینکه نیاز به نصب درایور و برنامه خاصی باشد تنها از طریق کابل USB به صفحه تلویزیون متصل می‌شود. پنل لمسی‌ خازنی از طریق لمس انگشت یا دستکش مخصوص لمس صفحه خازنی لمس کرد. در صفحه لمسی‌ خازنی جریان الکتریکی به طور یکنواخت در حال گذر است. از آنجایی که بدن انسان رسانا است در صورت لمس در این جریان اختلال ایجاد شده و لمس شناسایی می‌شود.

فناوری فریم لمسی خازنی بسیار ساده است و در زمان استفاده از آن نیاز به نصب برنامه خاصی نیست، لازم به ذکر است که فریم لمسی خازنی شیشه ای مقاوم و سخت است که قابلیت نصب بر روی نمایشگر های ال ای دی و ال سی دی را دارد و می تواند آن را به یک صفحه لمسی تبدیل کند.

شما کاربران عزیز جهت اطلاعات بیشتر در خصوص محصول فوق می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مزایا و معایب صفحه لمسی‌ خازنی

  • کیفیت بالای تصویر در این صفحات لمسی خازنی یکی از مزایای این صفحات است.
  • مقاومت بالایی در برابر آلودگی‌هایی مانند غبار، رطوبت، چربی داشته و ضد خش است.
  • این صفحات باید توسط قلم مخصوصا یا دستکش مخصوص خازنی لمس شوند.
  • این صفحات با امواج الکترومغناطیسی و امواج رادیویی تداخل دارد و این را می‌توان نوعی عیب معرفی کرد.

فریم تاچ مادون قرمز

فریم لمسی‌ مادون قرمز

همچنین فریم های لمسی مادون قرمز وجود دارند که از پرتوهای نور مادون قرمز برای تشخیص ورودی لمسی استفاده می‌کنند و راه‌حلی بادوام‌تر و مطمئن‌تر برای نمایشگرهای صنعتی و عمومی ارائه می‌دهند. فریم لمسی‌ IR که جزو محصولات پرطرفدار و استاندارد موجود در بازار است که عمر طولانی و صفحه ضدآب و ضد گردوغبار دارد. قابلیت چند لمسی هم‌زمان داشته و دقت بالایی در لمس را دارا می‌باشد. در این صفحات امواج IR توسط فرستنده‌‌ها در دو طرف تولید شده و به سمت دو ضلع مقابل که دارای گیرنده‌های امواج هستند، فرستاده می‌شود و پس بررسی‌ اطلاعات سنسورهایی که ارتباط آنها قطع شده است، لمس تشخیص داده می‌شود.

این نوع فناوری قابلیت لمسی سازی تمامی تلویزیون ها را به تلویزیون تاچ دارد و با تمامی نمایشگرهای LCD ، LED یا Projection سازگاری بالایی دارد . بهتر است که بدانید اینم فریم هیچگونه قاب شیشه ای ندارد و در سریع ترین زمان ممکن بر روی تلویزیون شما نصب می شود.

برای این محصول نوعی کابل یو اس بی تعبیه شده است که با اتصال آن سنسورهای مورد نظر فعال می شود تلویزیون حالتی لمسی به خود می گیرد.

با توجه به مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که این محصول دارد می توان آن را برای فروشگاه های نمایشگاهی، موسسات آموزشی و غیره استفاده کرد.

مزایا و معایب فریم لمسی‌ مادون قرمز

  • بهترین و بیشترین وضوح و کیفیت تصویر را صحفه لمسی‌ مادون قرمز دارد.
  • عمر آن نامحدود است و اگر شوک و ضربه شدید به آن وارد نشود بالای ده سال کار می‌کند.
  • ضد خش است و از هرگونه خط و خشی در امان است.
  • با توجه به اینکه امواج روی سطح شیشه لمسی قرار گرفته‌اند امکان لمس اتفاقی وجود دارد و این را می‌توان یک عیب کوچک به نظر آورد.
  • گردوخاک‌، روغن و چربی‌، رطوبت می‌تواند روی عملکرد امواج مادون‌قرمز تاثیر گذار باشد.
  • قیمت آن نسبت به دیگر صفحات لمسی بیشتر و کیفیت آن نیز بهتر است.

نصب فریم لکسی بر روی تلویزیون

مطلب پیشنهادی: تکنولوژی‌های به کار رفته در صفحات لمسی

عوامل تعیین کننده قیمت فریم لمسی

قیمت فریم تاچ بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه هر یک را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم‌.

  • جنس LEDهایی که داخل فریم لمسی‌ استفاده شده است بسیار مهم بوده و در قیمت نهایی تأثیر گذار است.
  • مدل و تعداد پردازشگر‌های استفاده شده در بردهای فریم تاچ نیز در قیمت اثر می‌گذارد و هرچه مدل بالاتر و تعداد پردازشگرها بیشتر باشد قیمت هم بالطبع گران‌تر می‌شود.
  • جنس فیبر مدار چاپی، تعداد لایه‌ها و سادگی یا پیچیدگی آن نیز مهم است.
  • کیفیت مونتاژ داخلی و کیفیت قطعات و شیشه بکار رفته در ساخت فریم تاچ همگی مهم هستند.
  • جنس بدنه، ضخامت و ابعاد فریم لمسی‌ در قیمت فریم لمسی تعیین کننده هستند.
  • اکثر فریم‌های لمسی موجود در ایران وارداتی هستند بنابراین خرید فریم لمسی‌ و قیمت آن ممکن کمی بالا باشد اما نسبت به خرید یک تلویزیون هوشمند قطعا مقرون به صرفه‌تر است.

قابلیت چندلمسی در فریم لمسی

ویژگی‌های فریم لمسی

  • فریم لمسی تلویزیون شما را به تبلتی هوشمند و لمسی و غول‌پیکر تبدیل می‌کند. چیزی‌ که ممکن است بسیار رویایی و جذاب برسد.
  • نصب و راه‌اندازی این سیستم بسیار راحت است و احتیاج به صرف وقت و هزینه بیش از حد نیست.
  • سطح فریم لمسی‌ بسیار صاف و صیقلی است و نصب آن روی صفحه تلویزیون هیچ تاثیر بدی روی دید و تصویر تلویزیون ندارد و به فضای اتاق و محیط کار جلوه‌ای بد نمی‌دهد.
  • برای کسانی که میخواهند تلویزیون لمسی بدون صرف هزینه داشته باشند بسیار مقرون به صرفه است.
  • بدنه ظریف آلومینیومی با فرآیند آنادایز دارد که صفحه تاچ را در برابر خوردگی و زنگ زدن و غبار و رطوبت مجهز کرده است.
  • نیاز به نصب هیچ درایوی برای کار کردن ندارد.
  • امکان تاچ چندین نقطه‌ همزمان را دارد.
  • کیفیت ساخت آن بالا است.
  • سرعت عملکرد آن بالا است و خیلی سریع به تاچ پاسخ می‌دهد.
  • از تمام سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند و به صورت اتوماتیک توسط سیستم عامل نمایشگری که روی آن نصب شده است شناسایی می‌شود.
  • عمر فریم لمسی زیاد است و پایداری بالایی دارد.

کاربردهای فریم تاچ

فناوری فریم تاچ تا به امروز در صنعت فناوری اطلاعات به یکی از مهمترین ابزارها برای تعامل کاربر با دستگاه های الکترونیکی تبدیل شده است. از زمان معرفی این فناوری در دهه ۱۹۷۰ تا به امروز، کاربردهای فریم تاچ به شکل چشم گیری افزایش یافته است. از تلویزیون ها و تلفن های هوشمند تا کنسول های بازی و دستگاه های پزشکی، این فناوری به شکل گسترده ای به کار گرفته شده است.

مناسب برای تدریس: می‌توان بجای استفاده از تخته وایت برد و تخته سیاه با کمک نصب این فریم‌ لمسی روی تلویزیون یک کلاس درس جذاب، هوشمند و هیجان انگیز داشت.
مناسب برای آتلیه: می‌توان تلویزیون آتلیه را با کمک فریم تاچ هوشمند کرد و برای نشان دادن کاتالوگ عکاسی و عکس‌های مشتریان از آن استفاده کرد بدون اینکه هزینه‌ای صرف خرید تلویزیون هوشمند کرد.
اتاق مانیتورینگ: می‌توان با کمک نصب فریم تاچ روی مانیتورهای اتاق کنترل و مانیتورینگ کار را راحت‌تر پیش برد.
استفاده در کیوسک‌ها: استفاده از فریم تاچ در کیوسک و استند تبلیغاتی باعث لمسی و هوشمند شدن تلویزیون و صفحه نمایش کیوسک‌ها شده و امکان تعامل بیشتر با کاربران را فراهم می‌کند.
استفاده در صنعت پزشکی: در بسیاری از کلینیک‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیاز به شرح وضعیت بیمار و توضیح مسئله‌ای به دانشجویان از این فریم‌‌ها استفاده می‌شود. چرا که زحمت رفتن به پشت سیستم را کم می‌کند.
استودیوها: برای ضبط برنامه‌‌های مسابقه محور صدا و سیما، برنامه‌های تدریس آنلاین و غیره کاربردهای مشابه محصول بی‌نظیری است.
در فرودگاه‌ها و راه آهن‌ها برای نمایش ساعت‌ حرکت هواپیما و قطار، شماره بلیط و تأخیر و وضعیت گیت‌های ورودی می‌توان از این فریم تاچ ها استفاده کرد.
در ویدئو وال‌های موجود در بورس، بازار سرمایه و مراکز خریدی بزرگ از این وسیله کاربردی استفاده می‌شود.

در صنعت بازی و سرگرمی استفاده می‌شوند، جایی که برای تجربه‌های بازی تعاملی و برنامه‌های واقعیت مجازی استفاده می‌شوند.
در موزه‌ها و گالری‌های هنری برای ارائه نمایشگاه‌های تعاملی و نمایش اطلاعات برای بازدیدکنندگان استفاده می‌شود.
در بخش حمل و نقل، از فریم های لمسی در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار برای راهیابی و نمایش اطلاعات بهره می گیرند.

هوشمندسازی تلویزیون با فریم تاچ

مزایای استفاده از فریم لمسی برای تلویزیون

استفاده از فریم لمسی مانند تمامی محصولات هوشمند دیگر مزایای مخصوص به خود را دارد و شما قبل از آن که اقدام به خرید این محصول کنید بهتر است که اطلاعات بیشتری را در ارتباط با مزایای استفاده از فریم لمسی برای تلویزیون به دست بیاورید.

از مهم ترین و اصلی ترین مزایای استفاده از فریم لمسی که بسیاری از کاربران را مجذوب خود کرده است می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه اشاره کرد و معمولا طول عمر آن کمتر از 8 سال نیست.

  • با توجه به ساختار ویژه و مقاومت بالایی که دارد استفاده از آن در مکان های عمومی رواج بالایی دارد.
  • رابط کاربری ساده ای دارد و همین امر موجب شده است که فروش بالایی را در بازار از آن خود کند.
  • فریم تاچ آن در ابعاد مختلفی وجود دارد و ابعاد آن تاثیری در کیفیت تصاویر فوق ندارند.
  • فریم لمسی هزینه کمتری را برای شما کاربران به همراه دارد و بهتر است که بدانید فریم لمسی خازنی مادون قرمز با توجه به قیمت مناسبی که دارد انتخاب مناسبی برای افراد به شمار می آید.

موارد گفته شده تنها بخشی از مزایای استفاده از فریم لمسی برای تلویزیون به حساب می آید. شما کاربران عزیز می توانید از طریق شماره های درج شده در انتهای مقاله با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را در ارتباط با چگونگی هوشمند سازی تلویزیون با فریم لمسی به دست بیاورید و همچنین اطلاعات خود را در ارتباط با قیمت این محصول و شرایط خرید فریم لمسی از کارشناسان ما جویا شوید.

چرا استفاده از فریم های لمسی

یکی از مزایای کلیدی فریم های لمسی، توانایی آن‌ها در ارائه تجربه کاربری بصری‌تر و جذاب‌تر در مقایسه با نمایشگرهای سنتی است. با اجازه دادن به کاربران برای تعامل مستقیم با نمایشگر با استفاده از حرکات و لمس، قاب های لمسی می توانند به افزایش تعامل و حفظ کاربر کمک کنند. علاوه بر این، قاب‌های لمسی می‌توانند به ساده‌سازی فرآیندها و بهبود کارایی در تنظیمات مختلف کمک کنند.

فریم ها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارند که از نمایشگرهای رومیزی کوچک گرفته تا دیوارهای تعاملی بزرگ را شامل می‌شود. آنها را می توان برای مطابقت با نیازهای خاص صنایع و تنظیمات مختلف سفارشی کرد. این تجهیزات را می‌توان با فناوری‌های دیگر مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ادغام کرد تا تجربه‌ای فراگیر و تعاملی ایجاد کند.

علاوه بر این، فریم تاچ ها می توانند کارایی و بهره وری را در تنظیمات مختلف بهبود بخشند. برای مثال، در محیط‌های خرده‌فروشی، می‌توانند فرآیند پرداخت را ساده‌تر کنند و تجربه خرید جذاب‌تری را برای مشتریان فراهم کنند. به طور مشابه، در دفاتر، فریم های لمسی می‌توانند مدیریت و زمان‌بندی کار را تسهیل کنند و منجر به افزایش سازماندهی و بهره‌وری در میان کارکنان شود.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه فریم تاچ ها دوام و قابلیت اطمینان آنها است. این فریم ها برای مقاومت در برابر استفاده مکرر و ساییدگی احتمالی طراحی شده‌اند و این موضوع آنها را به یک سرمایه‌گذاری مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارها و مؤسسات تبدیل می‌کند. این طول عمر تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند برای سال‌های آینده از مزایای فریم های لمسی لذت ببرند، بدون اینکه نگران تعمیر یا تعویض منظم آن باشند.

کلام آخر؛ خرید فریم لمسی

هوشمندسازی تلویزیون با کمک فریم لمسی خیلی راحت‌تر از چیزی‌ که تصور می‌کنید اتفاق می‌افتد. فریم لمسی برای هوشمند کردن انواع نمایشگر و مانیتور هم کاربردی است و ورود آنها به بازار تحول عجیبی در دنیای تکنولوژی و لوزام دیجیتال ایجاد کرد. برای خرید فریم لمسی و خرید انواع‌ فریم تاچ باید ابتدا فروشگاه‌های مرتبط و فروشنده های معتبر در این حوزه را پیدا کرده و سپس اقدام کنید.

مطلب مرتبط: فریم لمسی چیست و چه کاربردهایی دارد

پست های اخیر

2 Comments to “ چگونگی هوشمندسازی تلویزیون ها با فریم های لمسی”

  1. محمد برزگر says :پاسخ

    سلام این قابلیت واقعا امکان پذیر هست که تلویزیون معمولی رو لمسی کنیم

    1. seoadmin seoadmin says :پاسخ

      سلام وقت بخیر.بله این قابلیت وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP