همه چیز درمورد نمایشگرهای تجاری و کاربرد آن

/ / بلاگ
همه چیز درمورد نمایشگرهای تجاری و کاربرد آن

قبل از هر چیز باید بگوییم که نمایشگرهای تجاری بسیار کارامد بوده و از وقتی وارد دنیای تجارت شدند؛ تحول بزرگی در زمینه تبلیغات و نمایش محصولات ایجاد کردند؛ مخاطب اصلی این نمایشگرها، هتل‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و جاهایی دیگری هستند که نیاز دارند که نمایشگر تجاری، در آن نصب شود؛ برای استفاده از آنها، حتماً باید از نمایشگرهایی استفاده کرد که قابلیت‌های متنوع صنعتی داشته باشند؛ تا هم کیفیت آنها قابل قبول باشد و هم بتوان از امکانات تجاری آنها استفاده کرد؛ نسل جدید این مانیتورها، ویدئو وال هستند که از چند مانیتور صنعتی، کنار هم تشکیل شده و از امکانات زیادی برخوردارند. به عنوان مثال : اگر شما قصد داشته باشید که در یک هتل برای نمایش محتوای خود از نمایشگر استفاده کنید؛ قطعاً نوع تجاری و هتلی نتیجه‌ی بهتری از نمونه‌های خانگی و معمولی، به شما می‌دهد.

کاربرد نمایشگرهای تجاری در صنعت گردشگری

کاربرد نمایشگرهای تجاری در صنعت گردشگری

همانطور که می‌دانید امروزه، افزایش جمعیت، فرهنگ ‌سازی‌های نوین، میزان رفاه و مسائل مختلف دیگر، باعث شده افراد از طبقات مختلف اجتماعی، جغرافیایی و نژادی در فصول مختلف سال به سیر و سفر بپردازند. نمایشگر تجاری، یکی از ابزاری است که در مجتمع‌های مختلف تجاری، سازمان‌های گردشگری، هتل‌های زنجیره‌ای و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کاربرد آن برای پاسخگویی هر چه بهتر به تقاضای مردم، یکپارچه سازی تبلیغات و همچنین شناساندن بهتر نام تجاری آن مکان، برای ارائه خدمات هماهنگ‌تر و با کیفیت‌تر، مطابق با سلیقه‌های مسافران است.

از دیگر دلایل باب شدن این دستگاه کاربردی، می‌‎توان به افزایش پیچیدگی اجرایی در هتل‌های زنجیره‌ای و رقابت‌ از طریق تمایز نام تجاری اشاره کرد که با استفاده از آنها می‌توان در کنار پاسخگویی بهتر به انتظارات مشتریان، مدیریت مؤثرتری نیز در منابع داشت. به عنوان مثال : در هتل‌ها و محیط‌های مختلف اسکان، پذیرایی‌های متنوعی برای افزایش درآمد وجود دارد، این نمایشگرهای بی‌نظیر با ضخامت کم، همراه با نرم‌افزار داخلی، تجربه‌ای متفاوت و پر از خدمات برای مهمانان است که خدماتی آنی و دقیق را میسر می‌سازد.

کاربرد نمایشگرها در نمایشگاه‌های تجاری

کاربرد نمایشگرها در نمایشگاه‌های تجاری

نمایشگر تجاری، یکی دیگر از فرصت‌های عالی برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان، در نمایشگاه‌های تجاری است؛ گفتنی است که، شرکت‌های زیادی برای جلب توجه، با یکدیگر در این نمایشگاه‌های شرکت کرده و با یکدیگر رقابت دارند و هر کدام سعی دارد از دیگر رقبا متمایز باشد تا غرفه آن درخشش بیشتری داشته باشد؛ استفاده از این ال‌ای‌دی‌های پویا و چشم‌نواز کمک زیادی در جذب افراد به سمت غرفه شما دارند؛ از دلایل کارامد بودن این نمایشگرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  میدان دید : این تلویزیون‌ها روشنایی و وضوح منحصر به فردی دارند و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند؛ ضمن اینکه می‌توانید با استفاده از آنها، محتواهای بصری جذاب زیادی مانند : انیمیشن، عناصر تعاملی و غیره را به نمایش بگذارید. شما می‌توانید با جفت کردن چند نمایشگر تجاری، تبلیغات هدفمندی را برای بازاریابی مؤثر ایجاد کرده و بازدید کنندگان زیادی را به سمت غرفه خود بکشانید.
  •  انعطاف پذیری : این نمایشگرهای کارامد بسیار انعطاف پذیر هستند طوری که شما به راحتی می‌توانید محتوای خود را متناسب با هدف برگزاری نمایشگاه، شخصی سازی کرده و به اجرا در بیاورید؛ همچنین جهت نمایش تصاویر، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و غیره قابل استفاده هستند. این انعطاف به شما این فرصت را می‌دهد که نمایشگرهایی پویا و جذاب مطابق با سلیقه‎‌‌ی مخاطبان و اهداف نمایشگاه، تدارک ببینید.
  •  سفارشی سازی : شما می‌توانید این نمایشگرها را مطابق با رنگ، آرم و پیام برند خود سفارشی کرده و از برند خود تجربه‌ای جامع برای تماشاگران به نمایش بگذارید. نمایشگر تجاری به گونه‌ای قابل تنظیم است که امکان نمایش محتواهای خاص، که با عناصر رنگ و برند شما هماهنگ است را دارد؛ ضمن اینکه می‌توانید از آن برای جلوه‌های ویژه و نور و انیمیشن‌های همسان نیز استفاده کنید.
  • دوام و ماندگاری : یکی دیگر از مزایای این نمایشگرها ماندگاری آنها است که در دراز مدت آنها را تبدیل به انتخابی به صرفه می‌کند؛ چراغ‌های LED آن نسبت به دیگر منابع روشنایی پرنورتر بوده و از سویی دیگر، کمتر در معرض فرسودگی و خرابی هستند؛ همچنین این نمایشگرها محکم بوده و در جابه‌جایی و چیدمان کمتر دچار آسیب می‌شوند.
  •  ایجاد یک زمینه بصری خیره کننده : این تلویزیون‌های رنتال، دستگاهی عالی برای ایجاد یک زمینه بصری خیره کننده در غرفه‌های نمایشگاهی به شمار می‌روند که می‌توانید از آنها برای نمایش لوگو، شعار و پیام‌های تبلیغاتی استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید با کمک گرافیک و انیمیشن با کیفیت، نمایشگر تجاری را جذاب‌تر و پربیننده‌تر نمایید.
  •  نمایش دموی محصول : یکی دیگر از کاربردهای این نمایشگرها، نمایش دموی محصول است که موجب می‌شود بازدیدکنندگان درک بهتری از محصولات شما داشته و به فروش بیشتری برسید.
  •  مرتبط شدن با رسانه‌های اجتماعی : یکی از راه‌های خوب تعامل با رسانه‌های اجتماعی، استفاده از این نمایشگرهای ال‌ای‌دی است. شما می‌توانید نام کاربری، هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره را روی آن، نمایش داده و تماشاگران را تشویق کنید تا به طور آنلاین دنبال کننده‌ی برند شما شوند، همچنین نحوه‌ی استفاده از محصولی که دارید، میزان رضایت خریداران و غیره را نشان داده و فالوورهای بیشتری جذب کنید.

بیشتر بدانید: صفر تا صد کپی برد هوشمند

کاربرد نمایشگرها در نمایشگاه‌های تجاری

کاربرد نمایشگرهای تجاری در مجتمع‌های تجاری و تفریحی

لازم به ذکراست که همین تلویزیون‌هایی که شما در سطح شهر، مراکز خرید، مجتمع‌های تفریحی و .. مشاهده می‌کنید تلویزیون شهری یا همان نمایشگر تجاری، هستند که برای پخش تیزر، اطلاع رسانی و نمایش تبلیغات محیطی استفاده می‌شوند. گفتنی است که این مدل نمایشگرهای خوش ساخت متشکل از ال‌ای‌دی‌های کوچکی هستند که به دو مدل RBG و RBG2 تقسیم می‌شوند؛ که در مدل RGB، هر پیکسل از یک ال‌ای‌دی، قرمز، آبی و سبز بهره‌مند است؛ اما RGB2 دارای پیکسل‌هایی با دو ال‌ای‌دی به رنگ آبی، قرمز و سبز است که کیفیت تصاویر در مدل دوم بالاتر است.

تقسیم‌بندی نمایشگرهای شهری با توجه به کاربرد

تقسیم‌بندی نمایشگرهای شهری با توجه به کاربرد

لازم است بدانید که این نمایشگرها با توجه به نوع مکانی که قابل استفاده هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ برای شناخت هر یک از آنها همراه ما باشید :

نمایشگر Outdoor

اگر هدف شما این است که از این نمایشگرها در فضاهای باز مانند : پارک‌ها، دانشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری بزرگ، میدان‌های شهر و … استفاده کنید باید به مقاوم بودن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا اطراف نمایشگر تجاری، کاملاً بدون حفاظ است و باید در برابر باد، باران، ضربه‌های احتمالی و.. مقاومت بالایی داشته باشد. اگر برای خرید نکات گفته شده را مد نظر دارید بهتر است نمایشگر Outdoor را انتخاب نمایید.

نمایشگر Indoor

این مدل نمایشگرها، کیفیت نمایش کمتری داشته و مقاومت آنها در برابر آب نیز بالا نمی‌باشد؛ از این رو تولید کنندگان تلویزیون‌های شهری، این مدل را برای مکان‌هایی چون استادیوم، آمفی‌تئاتر، سالن‌های مترو، سالن‌های کنفرانس و .. توصیه می‌کنند.

چه نکاتی را هنگام خرید نمایشگرهای تجاری در نظر بگیریم

چه نکاتی را هنگام خرید نمایشگرهای تجاری در نظر بگیریم

لازم به ذکر است که پخش ویدئو‌های زنده و ضبط شده با فرمت‌های VCD/DVD, AVI, MOW, MP4, DAT, DVIX، یکی از ویژگی‌های عالی و منحصر به فرد این نمایشگرها است؛ از لحاظ کیفیت در سطح قابل‌قبولی بوده و روشنایی صفحه نمایش آنها تغریباً 1.5 برابر مانیتورهای معمولی است. اما به طور کلی، برای خرید یک نمایشگر تجاری، خوب، به موارد زیر توجه داشته باشید.

کیفیت بالای تصویر

همانطور که اشاره کردیم این نمایشگرها باید دارای کیفیت بالایی در پخش تصاویر باشند؛ ترانزیستورهایی در این دستگاه‌ها قرار دارد که از سوختگی تصاویر جلوگیری کرده و همچنین میزان تاری و تیرگی تصاویر را کم می‌کنند.

انعطاف‌پذیری

این قابلیت جالب و کاربردی در تلویزیون‌های معمولی فقط در یک جهت قابل تنظیم است، اما در مانیتورهای صنعتی به دو حالت افقی و عمودی قابل اعمال می‌باشند.

کارکرد شبانه روزی

حتماً می‌دانید که بعضی از مشاغل، خواستار روشن ماندن مانیتورها به مدت طولانی هستند، این نمایشگرها به شما این فرصت را می‌دهند تا بتوانید 24 ساعت به طور دائم، بدون داغ شدن بیش از حد یا سوختن صفحه از آنها استفاده نمایید.

پورت‌های متنوع

پشتیبانی از درگاه‌های مختلف یکی دیگر از مزایای نمایشگر تجاری است؛ این ویژگی کمک می‌کند که برای نمایش تصاویر و ویدئوها، نیازمند استفاده از مبدل‌‌های مختلف که باعث اتلاف وقت می‌شوند؛ نباشید.

درجه حفاظت (IP)

همانطور که اشاره کردیم این نمایشگرها به دلیل قرار گرفتن در محیط‌های عمومی و در معرض گرد و خاک و باران، بسیار مقاوم هستند؛ لازم به ذکر است که هر چقدر IP آنها بالاتر باشد از مقاومت بیشتری بهره‌مند هستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نمایشگرهای تجاری و صنعتی آشنا کرده و کارکردهای مختلفی که دارند را شرح دهیم؛ همانطور که توضیح دادیم استفاده از این ابزار کارامد، راهکاری هوشمندانه است که کمک می‌کند کسب و کار خود را توسعه داده و تجربه‌ای جالب برای مشتریانتان نیز رقم زند؛ نمایشگر تجاری، در واقع صفحه نمایشی با طراحی خاص و هوشمندانه است که دستیار تبلیغاتی شبانه‌روزی خیلی از مشاغل به حساب می‌آید. کافی است یکی از این نمایشگرها را روی یکی از دیوارهای فضای داخلی فروشگاه یا رستوران خود نصب کنید تا مشتریان به طور بهینه و موثر، اطلاعت لازم را دریافت نمایند؛ ضمن اینکه این مانیتورها، در کنار مقاومت بالا، ظاهری زیبا و قدرتمند داشته و تصاویر و ویدئوها را با وضوح و کیفیت بالا با اندازه‌های 1920 در 1080 ، فول‌اچ‌دی، نمایش می‌دهند.

مقاله مرتبط: چگونگی هوشمندسازی تلویزیون ها با فریم های لمسی

مقالات اخیر

VIEW ALL -
TOP