صفر تا صد میز لمسی هوشمند و کاربرد آن

/ / بلاگ
کاربرد میز هوشمند لمسی

امروزه صفحه‌های لمسی بخش مهمی از زندگی بشر را به خود اختصاص داده‌اند. از انواع تبلت و گوشی گرفته تا استند هوشمند و میز لمسی همه و همه جزو محصولات پرطرفدار و کاربردی میان انسان‌ها و کسب و کارها هستند. در ادامه درباره تاچ تیبل بیشتر صبحت کرده و با آن آشنا می‌شویم. پس اگر می‌خواهید بدانید میز لمسی چیست و چه کاربردهایی دارد همراه ما باشید.

میز لمسی هوشمند چیست؟

میز لمسی یا همان Multitouch tables نوعی میز هوشمند با صفحه لمسی‌ است. این میز دقیقا همانند یک میز واقعی با صفحه‌ای افقی روی یک یا چند پایه طراحی شده است که امکان نشستن پشت آن یا استفاده چند کاربر همزمان از آن را به جهت طراحی خوبی که دارد به بازدیدکنندگان می‌دهد.

این میزها با هدف ایجاد تعامل بین افراد تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. تا کنون بسیار موفق عمل کرده و رضایت درصد کثیری از کاربران را جلب کرده‌اند. سایز نمایشگر میز‌ تاچ ممکن است چیزی بین 32 تا 85 اینچ باشد که هرکس طبق نیازی که دارد یکی از این ابعاد را انتخاب و خریداری می‌کند.

میز لمسی هوشمند

شما به دو صورت خرید میز لمسی و اجاره میز لمسی می‌توانید آن را در محیط مدنظر داشته باشید و از ویژگی‌های آن نهایت بهره را ببرید. روی این میز می‌توان چای و قهوه قرار داد و باخیال راحت هنگام کار با نرم‌افزار میز لمسی یا تماشای محتوای در حال بخش آن را نوشید و نگران آسیب دیدن میز در صورت ریختن قطرات چای و قهوه نشد چرا که این میزها ضد آب هستند.

می توان به صورت گروهی دور آن نشسته و درباره محتوای میز و اهداف مشترک صحبت کرد و تعامل داشت. حتی امکان متصل شدن به گوشی و به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدیو از گوشی به میز هم با کمک کابل و تبدیل وجود دارد و این یک ویژگی‌ متمایز میز لمسی است. در کنار تمام موارد ذکر شده طراحی زیبا، ایجاد بانک اطلاعات برای کاربران، طراحی مطابق سلیقه مشتریان، کیفیت عالی قطعات قیمت مناسب و مقرون به صرفه و ایجاد تجربه دیداری ماندگار در ذهن مشتری و مخاطب جزو مزایای مهم تهیه میز لمسی است.

میز لمسی هوشمند

کاربرد میز‌ لمسی‌

میز لمسی به عنوان یک صفحه هوشمند بزرگ و همه پسند در مکان‌های مختلفی کاربرد دارد. در ادامه برخی از کاربردهای میز لمسی را بررسی می‌کنیم.

آتلیه و سالن‌های زیبایی: اگر صاحب یک سالن زیبایی یا مدیر یک آتلیه عکاسی و نقاشی هستید. برای جذب مشتری و نشان دادن بهتر نمونه کارها و کاتالوگ‌‌های خود می‌توانید از یک میز لمسی بهره ببرید. با خرید میز لمسی و ایجاد یک آلبوم دیجیتال از کارهای انجام داده خود تا کنون تحولی عظیم در کسب و کار و بازدید از گالری شما پیش خواهد آمد چرا که مشتری بدون اینکه وقتی صرف پرسش و پاسخ کند تمام موارد لازم را دریافت می‌کند.

هتل‌ها و مراکز مهمان‌پذیر: تمامی مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و مراکز گردشگری می‌توانند با بهره‌گیری از میز لمسی مولتی تاچ اطلاعات کافی در خصوص خدمات مرکز، راهنمای طبقات و نکات قابل ذکر را در اختیار مسافران گذاشته و از با کمک نرم‌افزار‌های مربوط به میز لمسی قابلیت ثبت رضایت و انتقادات و پیشنهادات را برای کاربران ایجاد کند.

مراکز تجاری و مجتمع‌های خرید: بین اکثر مراکز تجاری و مال‌ها رقابت برای جذب بیشتر مشتری و ارائه خدمات متمایز بسیار بالا است. به همین جهت بیشتر این مراکز از میز تاچ برای تبلیغات فروشگاه‌ها، راهنمای طبقات،‌ فود کورت‌ها و غیره استفاده می‌کنند.

فرودگاه: در پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه آهن با کمک میز تاچ و انواع استند لمسی اطلاعات پرواز، زمان‌بندی حرکات قطار و اتوبوس، مقصد و حتی روش‌های خرید بلیط و نظرسنجی به مسافران نشان می‌دهند.

بانک‌ها و مراکز مالی: بهترین و بیشترین کاربرد این میز مولتی تاچ در بانک‌ها و مراکز اقتصادی‌ مانند بورس برای نشان دادن نوبت مشتریان، قیمت سهام و روش‌های خرید و فروش سهام و راهنمای استفاده از موبایل بانک و غیره است.

سینما و سالن‌های تئاتر: از میز لمسی هوشمند می‌توان جهت نشان دادن تیزر و پیش نمایش فیلم، ساعت شروع تئاتر و هر سانس و نحوه خرید بلیط و قیمت بلیط، جایگاه های خالی و غیره بهره برد.

سفارش غذا: میز لمسی سفارش‌‌گیر غذا یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین محصولات موجود در بازار است که بنابر آمار سود خوبی را نصیب مدیران رستوران می‌کند. می‌شود از طریق این محصول و نرم‌افزارهای مربوطه از نوع غذاها و نوشیدنی، قیمت آنها و موجودی هر یک مطلع شد و سفارش خود را ثبت کرد بدون نیاز به دخالت انسانی و در صف سفارش غذا معطل ماندن.

سرگرمی: یکی از جذاب‌ترین کاربرد‌های میز لمسی ارایه‌ی بازی‌های لمسی، کلیپ‌های مهیج و محتوای سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان است که اگر این کار یعنی ایجاد سرگرمی توسط هر برند و کسب و کاری انجام شود باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطب خواهد شد.

محیط های آموزشی: میزهای لمسی با ایجاد محیط های یادگیری فراگیر و جذاب، کلاس های درس را متحول کرده اند. در محیط های آموزشی، از این دستگاه ها برای ارائه درس های تعاملی، تسهیل بحث های گروهی و ترویج فعالیت های طوفان فکری استفاده می شود. از طریق برنامه‌های آموزشی جذاب، جداول لمسی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا مفاهیم علوم، ریاضیات، تاریخ و موضوعات دیگر را کشف کنند. با دستکاری اشیاء مجازی و همکاری در پروژه های گروهی، دانش آموزان مهارت های تفکر انتقادی، حل مسئله و تیم سازی را توسعه می دهند.

میز هوشمند لمسی در فروشگاه

شرکت ها: در حوزه کسب و کار، میزهای لمسی، همکاری موثرتر و تکنیک های ارائه را امکان پذیر می کنند. شرکت‌ها از این دستگاه‌ها در طول جلسات و کنفرانس‌ها برای تقویت بحث‌های تعاملی استفاده می‌کنند و به کارمندان اجازه می‌دهند ایده‌ها را به اشتراک بگذارند و در پروژه‌ها در زمان واقعی همکاری کنند. توانایی یک جدول لمسی برای نمایش حجم وسیعی از داده ها و نمودارها ، اطلاعات پیچیده را ساده می کند و درک و تصمیم گیری را در بین ذینفعان افزایش می دهد.

معماری و طراحی: میزهای هوشمند لمسی جایگاه ارزشمندی در صنایع معماری و طراحی داخلی پیدا کرده اند. طراحان می توانند از این پلتفرم های تعاملی برای توسعه مدل های سه بعدی، چیدمان مجدد عناصر و آزمایش با طرح های رنگی مختلف استفاده کنند. این میزها با فعال کردن حرکات لمسی، نزدیک کردن به زوم و کشیدن انگشت، تجربه ای لمسی را ارائه می دهند که با نمایش پتانسیل پروژه و امکان تغییرات فوری، فرآیند طراحی را بهبود می بخشد.

مراقبت های بهداشتی: بخش مراقبت های بهداشتی از اجرای جداول لمسی در زمینه هایی مانند آموزش پزشکی و تشخیص سود می برد. دانشجویان و متخصصان پزشکی می توانند از این دستگاه های لمسی برای شبیه سازی جراحی ها، مطالعه آناتومی و تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی استفاده کنند. با قابلیت میزهای هوشمند برای نمایش جزئیات پیچیده و توانایی تعامل با عناصر مجازی، پزشکان می توانند مهارت های خود را افزایش دهند و نتایج بیمار را بهبود بخشند.

موزه و نمایشگاه: میزهای لمسی تجربه موزه را متحول کرده است و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا با نمایشگاه ها به شیوه ای تعاملی و آموزنده تر درگیر شوند. موزه‌ها می‌توانند از این دستگاه‌ها برای نمایش مصنوعات دیجیتالی، ارائه اطلاعات اضافی درباره نمایشگاه‌ها و ارائه فعالیت‌های تعاملی استفاده کنند. جداول لمسی بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا تاریخ و فرهنگ را با استفاده از سفر شخصی خود کشف کنند و تجربه یادگیری را افزایش دهند.

صنعت بازی: میزهای لمسی فرصت های جدیدی را برای صنایع سرگرمی و بازی ارائه می دهند. شرکت‌ها ژانرهای جدیدی از بازی‌ها را به‌طور خاص برای این پلتفرم‌ها طراحی کرده‌اند و بر گیم‌پلی مشترک و داستان‌گویی تعاملی تأکید دارند. بازی‌های چندنفره روی میزهای لمسی، تعامل اجتماعی، تفکر انتقادی و مهارت‌های حل مسئله را تقویت می‌کنند و در عین حال بازیکنان را در دنیای مجازی فراگیر غوطه‌ور می‌کنند.

تحقیقات بازار: میزهای لمسی به ابزاری ضروری برای شرکت های تحقیقاتی بازار تبدیل شده اند که گروه های متمرکز و مطالعات مصرف کننده را انجام می دهند. این جداول نظرسنجی‌های تعاملی را تسهیل می‌کنند و به شرکت‌کنندگان اجازه رای دادن، کشیدن و رها کردن گزینه‌ها و ارائه بازخورد بلادرنگ را می‌دهند. جداول لمسی با فعال کردن جمع آوری و تجزیه و تحلیل فوری داده ها، دقت و کارایی تحقیقات بازار را افزایش می دهد.

تحقیق علمی: جداول لمسی به ابزاری ارزشمند در تحقیقات علمی و تجزیه و تحلیل داده ها تبدیل شده اند. مجموعه داده های پیچیده را می توان با استفاده از جداول لمسی تجسم، دستکاری و کاوش کرد و توانایی دانشمندان را برای درک و تفسیر یافته های تحقیق افزایش داد. با کنترل حرکات بصری و نمایشگرهای بزرگ و با وضوح بالا، محققان می‌توانند الگوها، روندها و همبستگی‌هایی را که ممکن است با استفاده از روش‌های تحلیل مرسوم نادیده گرفته شده‌اند، کشف کنند.

کیوسک لمسی مورب

بیشتر بدانید: تبلیغات و معرفی کسب و کار به وسیله استند لمسی

ویژگی‌های میز‌ هوشمند لمسی‌

  • میز لمسی از 32 تا 85 اینچ تولید شده و در بازار موجود است که طبق نیاز و محیط مورد تهیه می‌شود. برای خرید میز لمسی یا اجاره میز تاچ می‌توانید با پشتیبانی سایت در تماس باشید.
  • میز مولتی تاچ با قابلیت لمسی چند نقطه همزمان یکی از بهترین محصولات موجود در دنیاست. میز لمسی قابلیت تاچ همزمان بین 2 تا 40 نقطه را دارد.
  • از فناوری لمسی IR، خازنی، Optic و مقاومتی در ساخت آن استفاده شده است که باعث بالا رفتن دقت لمس، وضوح باکیفیت‌ تصویر و مقاومت در برابر رطوبت می‌شود.
  • در این میز‌ کیفیت نمایش تصویر به صورت کیفیت تصویر به صورت FULL HD، HD و 4K است.
  • از انواع سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز 8.1، 8 ،7 و 10، مک پشتیبانی می‌کند و با نرم‌افزار‌های مرتبط سازگاری دارد.
  • دارای تجهیزات محافظتی مانند سیستم خنک کننده،‌ سیستم محافظ برق و صفحه مخافط ضد رطوبت و ضد چربی است که عمر و دوام میز لمسی را بالاتر می‌برد.
  • جنس بدنه متناسب با دکور محل نصب قابل انتخاب بوده و عموما از فلز باکیفیت ساخته می‌شود.
  • دارای انواع اتصالات وای فای و LAN می‌باشد.
  • این میزها در هر ابعادی حجم مناسبی دارد و فضای کمی اشغال می‌کنند و در واقع می‌توان گفت در هر اندازه‌ای دست و پا گیر نیستند و محیطی برای تعامل بیشتر به وجود می‌آورند.
  • می‌توان انواع انواع لوازم جانبی مانند فلش، گوشی موبایل، اسپیکر، پرینتر و غیره را به آن متصل و از آن استفاده کرد.
  • در برخی مدل‌ها مجهز به پورت‌های ورودی USB, HDMI, VGA می‌باشد.
  • یکی از ویژگی‌های خوب میز لمسی‌ امکان ارتقاء پردازنده CPU و RAM متناسب نیاز کاربر است.
  • در سه مدل به صورت بصورت میز لمسی، مورب و ایستاده قابل استفاده است.

میز لمسی تبلیغاتی

10 مزیت خرید میز لمسی هوشمند

پیشرفت های تکنولوژی زندگی ما را به روش های بی شماری متحول کرده است. یکی از این نوآوری ها که محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است میز لمسی هوشمند است. این دستگاه پیشرفته دارای مزایای بسیاری است که آن را به انتخابی مطلوب برای تنظیمات مختلف تبدیل کرده است.

1. سازگار با نیاز روز

جذب بازدیدکننده مهم‌ترین سیاست کسب و کارها و مدیران آنها است. میز لمسی یکی از آن نمایشگرهای جذابی است که با ارائه محتوای مهیج مخاطب را جذب و ماندگار می‌کند. این روش در مقایسه با روش‌های سنتی مانند چاپ آگهی کاغذی و پوستر بسیار کارآمد‌تر است و امکان به روز کردن سریع تبلیغات و ایجاد محتوای جذاب به صورت مداوم برای کاربران ایجاد کرده است.

2. حمایت از محیط زیست

برخی از کسب و کارها از طرح بدون کاغذ حمایت کرده و با کمک میز لمسی و استند تاچ صورت‌حساب‌ها، قراردادها، یادداشت‌ها و حتی بلیط‌ها را صادر می‌کنند و این کار باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف کاغذ می‌‌شود. ضمن اینکه میز لمسی عمر طولانی داشته و در دراز مدت باعث سلامت بیشتر محیط زیست و سالم ماندن صدها درخت می‌شود.

3. جذابیت بصری

در دنیای کسب و کار باید جوری عمل کرد که بازاریابی موثر و جذاب صورت بگیرد و مشتری بالقوه به مشتری حقیقی تبدیل شود. محتوای بصری بسیار جذاب بوده و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به صورت خود ظاهر میز لمسی یک عامل جذب کننده مخاطب است بنابراین با کمک یک محتوای عالی و استفاده از نرم‌افزارهای قوی در حوزه کسب و کار می‌توانید باعث سرگرمی مردم و فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر شوید.

4. رابط کاربری آسان

همین که کار کردن با touch table نیاز به دانش فنی خاصی ندارد و شبیه کار کردن با یک تبلت غول‌پیکر است باعث می‌شود تا مردم به استفاده از آن ترغیب شوند و رضایت چشمگیری از تبلیغات و خدمات شما داشته باشند.

5. قابلیت استفاده بعنوان استند لمسی

برخی از انواع میز لمسی قابلیت جداسازی از پایه را دارند و می‌شود آن را روی دیوار هم نصب کرد بدین سبب میز لمسی شما یک استند لمسی هم خواهید داشت.

میز هوشمند لمسی

6. ارائه تجربه ای همه جانبه و تعاملی

یک میز هوشند لمسی تجربه ای همه جانبه و تعاملی را ارائه می دهد. رابط لمسی آن به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً با محتوای نمایش داده شده روی صفحه تعامل داشته باشند. همچنین این دستگاه ها حرکت در برنامه ها، وب سایت ها یا ارائه های چند رسانه ای را آسان تر می‌کند. این تعامل بهره وری و تجارب یادگیری را افزایش می دهد، به ویژه در موسسات آموزشی، اتاق های هیئت مدیره یا محیط های کاری مشترک.

7. عملکرد به عنوان یک دستگاه چند کاربره

یک میز لمسی هوشمند می تواند به عنوان یک دستگاه چند کاربره عمل کند و چندین فرد را قادر می سازد تا به طور همزمان با یکدیگر تعامل داشته باشند. روش‌های سنتی اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، مانند پروژکتورها یا صفحه‌های تقسیم‌شده، ممکن است برای همکاری مؤثر محدود و چالش برانگیز باشد. با این حال، با این میزها ، چندین کاربر می‌توانند به طور همزمان به محتوا دسترسی داشته باشند و آن را دستکاری کنند. در نتیجه به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، طوفان فکری و همکاری روی پروژه‌های مختلف آسان‌تر می‌شود.

8. تطبیق پذیری

علاوه بر این، تطبیق پذیری میزهای لمسی هوشمند یک مزیت قابل توجه است. می توان از آن برای طیف گسترده ای از اهداف استفاده کرد، بنابراین نیاز به دستگاه های جداگانه را از بین می برد. به عنوان مثال، می تواند به عنوان یک تخته سفید دیجیتال، یک سیستم سرگرمی، یک کنسول بازی یا حتی یک ابزار بهره وری اداری عمل کند. این قابلیت چند منظوره، به هم ریختگی را از بین می برد و میز هوشمند لمسی را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.

9. قابل استفاده برای همه افراد

علاوه بر این، یک میز لمسی هوشمند، فراگیر بودن را ارتقا می دهد، زیرا افراد با توانایی های متنوع یا نیازهای خاص را در خود جای می دهد. رابط لمسی نیاز به مهارت دستی پیچیده را از بین می برد و به هر کسی اجازه می دهد تا با آن کار کند. علاوه بر این، ویژگی‌های تطبیقی مانند بزرگ‌نمایی صفحه و گزینه‌های تبدیل متن به گفتار، آن را برای افراد دارای اختلالات بینایی یا ناتوانی‌های یادگیری قابل دسترسی می‌سازد. این فراگیری فرصت های برابر را تقویت می کند و تنوع را در محیط های مختلف ترویج می کند.

10. امنیت فوق العاده

در نهایت، امنیت یک عامل مهم در عصر دیجیتال امروزی است و میزهای لمسی ویژگی های امنیتی پیشرفته ای را ارائه می دهند. این میزها را می توان با پروتکل های رمزگذاری قوی و احراز هویت بیومتریک پیکربندی کرد و اطمینان حاصل کرد که فقط افراد مجاز می توانند به اطلاعات حساس یا برنامه های کاربردی حساس دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، قابلیت‌های مدیریت از راه دور، مدیران را قادر می‌سازد تا استفاده از آن را ردیابی کنند، دسترسی را نظارت یا محدود کنند و به‌روزرسانی‌های امنیتی لازم را اعمال کنند. این زیرساخت امنیتی قوی، به ویژه در محیط‌هایی که حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها در اولویت هستند، آرامش خاطر را فراهم می‌کند.

میز لمسی در ادارات

کلام آخر، میز لمسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

با کمی توجه به محیط اطراف خود متوجه خواهید که رسانه‌ها و کسب و کارها به سمت الکترونیکی شدن می‌روند و در این میان مخاطبان هم به صورت فعال حضور داشته و از این فرآیند حمایت می‌کنند. ضمن اینکه تعاملی بودن میز لمسی و استند تاچ بارزترین ویژگی این محصولات است که ضمن جلب رضایت بیشتر مشتری باعث بالا رفتن خلاقیت در معرفی خدمات توسط کسب و کارها می‌شود.

استفاده از میز لمسی و سایر محصولات مشابه به کاربر استقلال و آزادی عمل می‌دهد و به نوعی حریم شخصی وی را حفظ می‌کند. کاربران احساس امنیت بیشتری می‌کنند و این باعث جذب مشتری برای مدیران کسب و کارها می‌شود. با توجه به موارد گفته به لزوم حضور انواع میز لمسی و کیوسک‌ هوشمند در کسب و کارهای خود پی بردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید میز لمسی و اجاره آن با گروه پشتیبانی سایت فناوران در ارتباط باشید.

مطلب مرتبط: کاربرد میز لمسی هوشمند در ادارات و مراکز اقتصادی

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP