خرید میز خدمات و اطلاع رسانی کاربردی است یا خیر؟

/ / بلاگ
خرید-میز-هوشمند-خدماتی-و-اطلاع-رسانی

در دنیای پر سرعت و همیشه در حال تحول امروزی، نیاز به خدمات کارآمد و قابل اعتماد بیش از هر زمان دیگری ضروری شده است. دراین بین چه برای رفع نیازهای شخصی باشد و چه برای عملیات تجاری، دسترسی به میز خدمات و اطلاع رسانی می تواند بسیار سودمند باشد.

به علت استفاده گوناگون از کیوسک ها و مزیت های آن درک لازم مصرف از آن ها بسیار دشوار نیست. کیوسک های خدمات و اطلاع رسانی سرویس های متفاوتی را در کوتاه ترین زمان و شرایط ممکن در اختیار افراد قرار میدهد. در ادامه این مقاله سعی میکنیم که با توضیحات و بررسی تکنیکال و فنی نشان دهیم کیوسک های اطلاع رسانی برای شما کاربردی است یا خیر.

کیوسک خدمات و اطلاع رسانی چیست؟

کیوسک خدمات و اطلاع رسانی وسیله ای است که افراد می توانند با استفاده از آن خدمات مختلف را دریافت کرده و اطلاعات را جمع آوری کنند. این کیوسک ها معمولا در مکان های عمومی شلوغ مانند فرودگاه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و ساختمان های دولتی یافت می شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که دسترسی سریع و راحت به طیف گسترده ای از خدمات و اطلاعات را فراهم کرده و از این طریق به افراد کمک می کنند تا در محیط اطراف خود حرکت کنند و وظایف را به نحو احسن انجام دهند.

کیوسک خدمات لمسی دارای یک عدد صفحه تاچ می باشد که با لمس انگشت و یا قلم مخصوص به خود در هر بخش آیتم های صفحه را در آن قسمت انتخاب می نماید.

استفاده از این کیوسک می تواند جایگزین فرآیندهای قدیمی باشد و با استفاده از فناوری روز دنیا و بسیار پر سرعت و با کمترین ضریب اشتباه در انجام فعالیت ها به شما کمک نماید، از این کیوسک می توان برای نشان دادن اطلاعات، سرگرمی، برقراری ارتباط، فروش بلیط، پرداخت و دریافت پول استفاده کرد. علاوه بر آن استند های لمسی توانایی اتصال به اینترنت و بروزرسانی نرم افزاری را شامل می شوند. و همچنین می توان کنترل از راه دور داشت و از مسافت طولانی به آنها متصل شد. در پایان استندهای اطلاع رسانی و خدماتی دامنه بزرگی از اندازه و سایز دارند که با توجه به لزوم استفاده می توانید انتخاب کنید.

اجاره-کیوسک-خدماتی

اهمیت کیوسک های خدمات و اطلاع رسانی

ارزش کیوسک های اطلاع رسانی در آن است که کاربردی آسان و دردسترس سریع را برای افراد ایجاد کنند. و بدون نیاز به اپراتور ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته در اختیار شما باشند. این دستگاه های معمولا در مکان هایی قرار دارند که دسترسی به آن ها آسان و بدون مشکل باشد تا بتوان از آن برای فعالیت های روزانه و کارآمد استفاده کرد.

همانطور که میدانید که سیستم عامل موجود در کیوسک های خدمات و اطلاع رسانی لمسب ویندوز یا اندروید می باشد. و از نظر سخت افزاری قابل ارتقا و تغییر هستند. توانایی شخصی سازی و اعمال تغییرات در سخت افزار سبب می شود تا بهینه ترین حالت ممکن برای عرضه خدمات ایجاد شود.

بیشتر بدانید: صفر تا صد میز لمسی هوشمند و کاربرد آن

کاربردهای کیوسک خدماتی و اطلاع رسانی

یکی از کار آمد ترین کیوسک های خدماتی و اطلاع رسانی، کیوسک های لمسی هستند که در مراکز خدماتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. از این دستگاه ها به عنوان عرضه خدمات مسیریابی استفاده می شود.

یک دیتابیس کامل از آدرس، شماره تماس و دیگر اطلاعات از فروشگاه ها و اتاق ها و خدماتی که در آن عرضه می شود سبب می شود مراجعه کنندگان آسان تر بتواند مکان ارائه خدمات مورد نیاز خود را پیدا کنند و از زمان خود بهره جامع تر و مناسب تری دریافت نمایند و باعث ایجاد رضایتمندی بیشتری از آن سازمان شوند.

میزهوشمند-خدمات

کیوسک پرداخت

نوع دیگر کیوسک خدمات، کیوسک پرداخت است. استندی که از صفحه نمایش لمسی، سیستم عامل و سیستم های پرداخت از جمله NFC، دستگاه کارتخوان و دیگر فرآیندهای پرداخت تشکیل شده است. عمدتا استفاده این کیوسک ها در مجموعه های فروش بلیط قطار و هواپیما، سینماها، مجموعه های ورزشی، مراکز خدمات درمانی، رستوران ها و غیره قابل استفاده می باشد که علت حذف اپراتور از سختی های تعامل های انسانی جلوگیری میکند.

کیوسک اطلاع رسانی

از اصلی ترین اهداف استفاده از کیوسک اطلاع رسانی، دردسترس قرار دادن خدماتی است که افراد به آنها نیاز دارند. تا کاربران بتوانند اطلاعات لازمه را کسب نمایند.

کیوسک اطلاع رسانی میتواند از سوی نرم افزاری مشخص تنظیم شود تا اطلاعات برای برقراری ارتباط، سرگرمی و آموزشی را عرضه کند. از جمله این کیوسک ها را می توان در موزه ها، پارک های ملی، کتابخانه ها، فرودگاه ها و دیگر مکان های عمومی مشاهده کرد.

کیوسک سفارش گیر رستورانی

کیوسک سفارش گیر رستورانی متقاضیان بسیار زیادی در بین مشتریان رستوران دارد. که مراجعه کننده را ترغیب به استفاده از آن می نماید و به علت راحتی استفاده و سریع در انجام امور رضایت مشتری را نیز در پی دارد. قابلیت انتخاب منو و غذا افزودن نوشیدنی و سالاد و انتخاب چگونگی پرداخت از جمله قابلیت هایی است که کیوسک سفارش گیر در اختیار مشتریان قرار میدهد. که این موضوع سبب می شود تا نیروهای رستوران بیشتر وقت خود را صرف عرضه خدمات به مشتریان و به موقع رساندن سفارشات به دست آن ها باشد و نیاز به حضور فیزیکی آن ها در پای صندوق پرداخت نباشد. همچنین از این کیوسک می توان برای رزرو میز و نظر سنجی نیز استفاده کرد.

کیوسک های فروش بلیط

نوع دیگری از کیوسک خدمات، کیوسک فروش بلیط است که می توان از آن برای خرید بلیط فیلم، کنسرت، حمل و نقل عمومی و سایر رویدادها استفاده کرد. این کیوسک ها برای افرادی که ترجیح می دهند از صف های طولانی در باجه های بلیط پرهیز کنند یا افرادی که باید خارج از ساعات کاری معمولی بلیط بخرند مناسب است. آنها همچنین امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده و گزینه های صندلی را فراهم می کنند.

مزیت های استفاده از کیوسک اطلاع رسانی

کیوسک لمسی مزیت های متعددی برای اکثر فعالیت های تجاری و صنعتی دارد که در زیر به بعضی از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد:

افزایش فروش: با حذف کردن اپراتور این امکان در اختیار مشتریان قرار میگیرد. که بتوانند به دلخواه خود و با علاقه مندی کامل بدون مزاحمت تعامل خود با کیوسک خدماتی را انجام دهند. و خدماتی که می خواهند را به سرعت دریافت نمایند. و تجربیات خوب و دلنشینی از آن داشته باشد. بسیاری از مشتریان با استفاده از این روش راحت تر هستند که سفارشات خود را ثبت کنند و پرداخت را خودشان نیز انجام دهند، پس یک کیوسک لمسی می تواند باعث افزایش فروش و سرعت در کار شود.

ایجاد امکانات جدید: کیوسک لمسی این شرایط را به تولید کننده و یا عرضه کننده خدمات میدهد تا بتواند محصولات نوین خود را معرفی نماید. موقعیت جدید برای فروش محصولات و خدمات خود ایجاد کند.

از آنجایی که این کیوسک ها قابلیت قرار گیری در مکان های متفاوت و پر تردد را دارند، این خدمات نوین به آسانی اطلاع رسانی شده و درک آگاهی عموم می رسد.

کاهش هزینه ها: اگرچه برای تهیه کیوسک خدماتی ابتدا باید مبلغی پرداخت شود اما علت حذف صندوقدار و به طبع آن بعضی هزینه ها از جمله حقوق و بیمه کارکنان صندوق و همچنین کاهش امکان خطای انسانی در امور سبب می شود با گذشت زمان برگشت سرمایه نخست و سوددهی این محصول به بهترین شکل نشان داده شود.

افزایش رضایتمندی مشتری: قطعا یکی از مناسب ترین ویژگی ها و مزیت های این محصول ایجاد رضایت مندی مشتری و عرضه خدمات خوب می باشد. کیوسک اطلاع رسانی کمک میکند تا خدمات بهتری را دریافت کنید. همچنین از اتلاف وقت شما میکاهد و سبب می شود تا ارباب رجوع راحتی بیشتری داشته باشد.

میز-لمسی-اطلاع-رسانی

دسترسی راحت به اطلاعات: کاربران می توانند به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند بدون اینکه مجبور باشند در صف منتظر بمانند یا به دنبال یکی از کارکنان برای کمک به آنها بگردند. این به ویژه در محیط های شلوغ که زمان بسیار مهم است، مانند فرودگاه ها و ایستگاه های قطار مفید است. با ضربه زدن ساده بر روی صفحه، کاربران می توانند مسیرها را بیابند، برنامه پروازها را بررسی کنند یا حتی بدون هیچ زحمتی رزرو کنند.

قابل استفاده برای عموم مردم: یکی دیگر از مزایای کیوسک های اطلاعاتی، قابلیت دسترسی است. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که کاربر پسند و شهودی باشند و این ویژگی، استفاده از آن ها را برای افراد در هر سن و پیشینه ای آسان می کند. آنها همچنین می توانند در مکان های استراتژیک قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که همه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی دارند. به عنوان مثال، بیمارستان ها اغلب دارای کیوسک های اطلاعاتی در اتاق های انتظار هستند تا بیماران و خانواده هایشان به راحتی بتوانند راه خود را در اطراف مرکز پیدا کنند.

تطبیق پذیری: یکی دیگر از مزایای استفاده از کیوسک های اطلاعاتی، تطبیق پذیری آنهاست. این دستگاه ها را می توان بر اساس نیازهای خاص تنظیمات و صنایع مختلف سفارشی کرد. به عنوان مثال، یک کیوسک اطلاعات بیمارستان می تواند شامل منابعی در مورد خدمات پزشکی، مشخصات پزشک و برنامه ریزی قرار ملاقات باشد، در حالی که کیوسک اطلاعات فرودگاه می تواند اطلاعات پرواز، جزئیات درخواست چمدان و گزینه های حمل و نقل را ارائه دهد. این تطبیق پذیری، کیوسک های اطلاعاتی را به ابزاری ارزشمند برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل می کند.

کمک به رشد کسب و کار : کیوسک های اطلاعات همچنین داده ها و بینش های ارزشمندی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند. با ردیابی تعاملات و ترجیحات کاربر، شرکت ها می توانند بینش ارزشمندی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری به دست آورند. این اطلاعات می‌تواند برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی، ارائه خدمات برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتری و بهبود عملیات کلی کسب‌وکار مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این داده ها، کسب و کارها می توانند تصمیمات آگاهانه ای بگیرند که باعث رشد و موفقیت می شود.

خرید کیوسک لمسی مناسب است یا خیر؟

همانگونه که در متن مقاله اشاره شد، اکنون که با کیوسک خدمات و اطلاع رسانی، کاربردها و ویژگی های آن آشنا شدید. می توانید برای کسب و کار خود یک تصمیم مهم بگیرید، برای تهیه و یا اجاره کیوسک لمسی و عرضه خدمات مناسب تر به مشتریان و ایجاد رونق در کسب کار خود از این محصول پرکاربرد بهره مند شوید. یک مدیر موفق و باهوش پی در پی برای ارائه عالی ترین نوع خدمات و شناخت هرچه بیشتر محصولات خود به مشتریان تلاش میکند. و از هر فرصتی برای افزایش سطح کیفی خدمات خود استفاده میکند.

استند-ایستاده-خدماتی

نکاتی که در خرید کیوسک ها باید در نظر داشته باشید

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید کیوسک اطلاعاتی باید در نظر گرفت، هدفی است که از آن استفاده می شود. کیوسک های مختلف برای اهداف مختلفی مانند راهیابی، تهیه بلیط یا حتی تابلوهای دیجیتال طراحی شده اند. بسیار مهم است که کیوسکی را انتخاب کنید که به طور خاص برای کار در دست طراحی شده باشد تا اطمینان حاصل شود که نیازهای کاربر و کسب و کار را برآورده می کند.

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید کیوسک ، نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری است. کیوسک باید مجهز به سخت افزار لازم برای انجام وظایفی باشد که برای آن طراحی شده است، مانند صفحه نمایش لمسی، چاپگر، یا اسکنر بارکد. علاوه بر این، استفاده و نگهداری از نرم افزار باید آسان باشد و به روز رسانی های منظم و پشتیبانی فنی در دسترس باشد.

مکان کیوسک نیز یک فاکتور بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود. کیوسک باید در یک منطقه پر رفت و آمد قرار گیرد که به راحتی در دسترس کاربران باشد. مهم است که چیدمان و طراحی کیوسک را به دقت برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاربر پسند و برای کاربران جذاب است.

نکات مهم در نگهداری از کیوسک اطلاع رسانی

اکنون که با مزیت های کیوسک اطلاع رسانی آشنا شدید میدانید که استفاده از این محصول در هر تجارتی می تواند قسمتی از موفقیت آن را تضمین کند، خرید و یا اجاره کیوسک از یک شرکت معتبر که شامل تجربه کافی در تولید و ساخت آن دارد بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین اطلاع داشته باشید که علاوه بر خرید کیوسک اطلاع رسانی این محصول نیازمند به پشتیبانی است. همچنین این دستگاه حداقل باید به صورت سالیانه سرویس شود.

آموزش و پشتیبانی از کاربران نیز در نگهداری کیوسک اطلاعات ضروری است. کاربران باید دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه استفاده از کیوسک و همچنین دسترسی به پشتیبانی فنی یا منابع عیب یابی در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی ارائه کنند. باید هم به کاربران و هم به کارکنان آموزش داده شود تا اطمینان حاصل شود که همه با نحوه کار کیوسک و نحوه مراقبت از آن آشنا هستند.

شما با دریافت مشاوره از مشاوران حرفه ای و مجرب می توانید انتخاب بهتری جهت خرید کیوسک های خدماتی داشته باشید و یا درصورتی که تمایل به خرید این محصول ندارید می توانید از خدمات اجاره این شرکت فناوران کاسپین بهرمند شوید.

اهمیت استفاده از کیوسک خدماتی در اماکن عمومی

امروزه اکثر بانک ها و موئسسات اعتباری به دنبال عرضه خدمات جدید به مشتریان در راستای حفظ و تکرین ایشان و همچنین عرضه بهترین سرویس ها در کوتاه ترین زمان به مشتریان هستند. یکی از این موارد کیوسک خدماتی یا همان میز خدمات دیجیتال است. این امکان برای مشتریان وجود دارد تا پیش از مراجعه به باجه از تمامی خدمات بانکی و اینترنت بانک استفاده نمایند و در زمان خود و دیگر افراد حاضر در اماکن عمومی صرفه جویی کنند.

میز-هوشمند-لمسی-خدماتی

سخن پایان

در نتیجه، مزایای استفاده از کیوسک های اطلاعاتی متعدد و متنوع است. از راحتی و دسترسی گرفته تا کارایی و مقرون به صرفه بودن، کیوسک های اطلاعات طیف وسیعی از مزایای را برای کسب و کارها و سازمان ها ارائه می دهند.

اکنون باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با محصول کیوسک خدماتی و اطلاع رسانی داده شد، شما میتوانید برای کسب و کار خود یک تصمیم مهم بگیرید زیرا استفاده از این محصول سبب صرفه جویی در وقت مشتریان و کاهش نیروی انسانی می شود. همچنین باتوجه به فناوری های روز دنیا اکثر افراد برای راحتی خود و مشتریان به این تکنولوژی ها روی آورده اند. در صورت خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مشاوران شرکت فناوران کاسپین در تماس باشید.

مقاله مرتبط: انواع کیوسک فروشگاهی و کاربرد آنها

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP