کاربرد کیوسک های تعاملی در مراکز عمومی

/ / بلاگ
کیوسک تعاملی

مدتی است استفاده از کیوسک تعاملی و کیوسک لمسی بسیار پر رونق و پر کاربرد شده است. کیوسک های اطلاعاتی چند لمسی یا استندهای لمسی کاربردهای متفاوتی در مناطق مختلف دارند. کیوسک تعاملی در اندازه ها و ظاهر مختلف، امکانات متفاوت و فضای کاربردی در فضاهای داخلی و خارجی ارائه می شود. استفاده از کیوسک های اطلاعات در تبلیغات، معرفی کالا، معرفی سازمان ها، موزه ها، ساختارهای پورتال سازمانی، شهرداری ها برای خدمات شهری و غیره استفاده می شود. این کیوسک اطلاعات جنبه متمایزی از استفاده از خدمات شهری یا فروشگاهی و سازمانی را به شهروندان ارائه می دهد.

انواع کیوسک لمسی

به طور کلی 5 نوع مختلف استفاده از کیوسک لمسی وجود دارد:

  • استفاده از کیوسک تعاملی به عنوان پایانه فروش
  • کیوسک اطلاع رسانی
  • استفاده در مراکز صنعتی و انبار ها
  • کیوسک های گیمینگ
  • استفاده از کیوسک تعاملی جهت معرفی نرم افزار ها و پرزنت محصولات

 

کیوسک تعاملی

استند لمسی ساینا تولید شرکت دیتک سیستم

کاربردهای کیوسک تعاملی

شرکت های متعددی وجود دارند که در زمینه تولید و ارائه خدمات کیوسک تعاملی در حال فعالیت می باشند بعضی از این شرکت ها در حال همکاری با بخش های عمومی و دولتی در جهت ارائه محصولات تعاملی در امکان عمومی و فرهنگ سازی در خصوص استفاده از کیوسک لمسی در جامعه می باشند. این خدمات می تواند شامل ارائه خدمات نظیر خدمات سرویس عمومی، خدمات سرویس اجتماعی، خدمات پزشکی و بیمه باشد.

علاوه بر این ها استفاده از کیوسک تعاملی در مراکز آموزشی و مدارس نیز در حال پیشرفت و توسعه می باشد در حالی که در قسمت کیوسک اطلاع رسانی و سرویس های فروشگاهی به خوبی جایگاه خود را یافته است.

کیوسک تعاملی برای ادارات و سازمان ها

طبق بررسی های به عمل آمده و نظرسنجی های انجام شده یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده از کیوسک لمسی در مراکز کاریابی و ادارات دولتی می باشد که مخاطب بتواند با پرکردن رزومه و اطلاعات خود در صورت نیاز آن سازمان از موارد استخدام آگاه شوند و به این صورت با تشکیل یک دیتابیس بزرگ به مراکز کاریابی کمک نمایند تا کسانی که نیاز به شغل و درآمد دارند راحت تر و سریعتر به این هدف دست یابند.

نرم افزارها

از دیگر مزایای استفاده از کیوسک تعاملی در اماکن عمومی می توان ایجاد امکان دسترسی به خدمات اجتماعی و نرم افزار های عمومی برای افرادی باشد که با توجه به شرایط اقتصادی امکان تهیه گوشی های هوشمند ندارند. نرم افزار های خدماتی نظیر: اپلیکیشن های درخواست تاکسی آنلاین، اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا، درخواست نیروی خدماتی مانند لوله کش، کارگر خدماتی و غیره، امکان ثبت و اخذ نوبت از مراکز خدماتی مثل بیمارستان ها و درمانگاه که نیاز به ثبت نوبت اینترنتی و دریافت کد رهگیری دارند.

کیوسک تعاملی

کاربرد کیوسک تعاملی در فرودگاه ها

نظرسنجی

یکی دیگر از امکاناتی که استفاده از کیوسک تعاملی به جامعه میدهد امکان برگزاری نظر سنجی و رای گیری در باره مسائل روزمره که مردم با آنها سروکار دارند می باشد که افراد جامعه بتوانند در یک حرکت اجتماعی که به طور مستقیم بر معیشت و سرنوشت آن ها تاثیر دارد شرکت نموده و نظرات خود را به مدیران آن مجموعه انتقال دهند تا تصمیمات اخذ شده توسط مسئولین در راستای هرچه بهتر شدن کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرسنل و کارکنان آن مجموعه قرار گیرد.

کیوسک تعاملی برای مراکز درمانی

همانطور که در همین مقاله به آن اشاره شد یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین موارد استفاده از کیوسک تعاملی اخذ نوبت پزشک در مراکز درمانی و بیمارستان ها می باشد. اطلاع از ساعات حضور پزشک، آشنایی با رزومه پزشکان متخصص و کارنامه حرفه ای آن ها جهت انتخاب مناسب و بهتر توسط بیمار، اطلاع از زمان آماده شدن نتیجه آزمایشات و خبر رسانی و اطلاع رسانی به مراجعه کننده از مهمترین استفاده هایی است که می توان از کیوسک لمسی در این مراکز انجام گیرد.

مطلب پیشنهادی: انواع کیوسک لمسی دیتک سیستم

 

استند نوبت دهی

مقاصد توریستی

در شهر های توریستی و تاریخی و مراکزی که بازدید کننده از کشور های مختلف با زبان های گوناگون دارد، میتوان از این کیوسک لمسی جهت ارائه راهنمایی ها و اطلاع رسانی به چندین زبان مختلف استفاده نمود و با نصب نرم افزار های ترجمه امکان ایجاد تعامل و گفتگو بین بازدید کننده ها با زبان های مختلف نمود.

مزایای کیوسک تعاملی راهنمای مسیر برای ترمینال

کیوسک های تعاملی بسیار بیشتر از یک راهنما هستند. استفاده از این کیوسک ها و تعامل با مسافران می تواند تجربه ای عالی در سفر ایجاد کرده و درآمد را افزایش دهد. به عنوان مثال، در حالی که مسافر در اتاق انتظار نشسته و به دنبال مکانی برای استراحت و صرف غذا است، تبلیغات مکان های مربوطه مطمئناً موثرتر از زمانی است که فرد در خانه استراحت می کند و تبلیغات را در تلویزیون تماشا می کند.

در تبلیغات ایستا، امکان خرید از روی بیلبورد وجود ندارد، اما در کیوسک های تعاملی، با ترکیب فناوری های دیگر مانند NFC یا RFID، کاربر می تواند تلفن هوشمند را به کیوسک لمسی متصل کرده و از کد QR برای دریافت مستقیم اطلاعات محصول استفاده کند. به روی دستگاه اعمال کنید و خرید را با پرداخت آنلاین یا فناوری NFC تکمیل کنید.

اولویت اول در طراحی، سادگی نرم افزار از نظر کاربر برای هر طیفی از کاربران است تا هر کاربر مبتدی بتواند از این ویژگی ها استفاده کند. استفاده از راهنمای صوتی تعاملی و کیوسک (تشخیص حضور کاربر در مقابل کیوسک و اجرای راهنمای صوتی) از ویژگی های منحصر به فرد راهنمای مسیر دیجیتال USSEN است.

کیوسک تعاملی

کاربرد کیوسک تعاملی در پایانه های مسافربری

کیوسک‌های لمسی را می توان برای چندین منظور استفاده کرد:

  • راهنمای مسیر مسافران
  • افزایش آگاهی از خواسته های مسافران
  • مشاهده اطلاعیه ها، اخبار و اطلاعات آب و هوا
  • امکان افزایش فروش مشاغل پایانه از طریق تبلیغات توزیع شده از طریق کیوسک های لمسی هنگام راهنمایی مسافران
  • اطلاع از زمان حرکت و لغو و تاخیر
  • اطلاع از ترافیک قریب الوقوع و راه سازی
  • راهنمای مهمانان و بازدیدکنندگان هتل های شهر و جاذبه های تجاری و تفریحی

مطلب پیشنهادی: کیوسک تعاملی چیست؟

مزایای استفاده از استند لمسی

افزایش فروش

خرید اقلام موردنظر مشتری باعث جذب آنها می شود

فرصت بازاریابی

با استفاده از این کیوسک ها شما می توانید محصولات و برند خود را معرفی کنید

کاهش هزینه نیرو انسانی

با استفاده از استندهای لمسی نه تنها خطای انسانی کاهش پیدا کرده بلکه از استقرار نیرو در یک مکان اجتناب می شود

رضایت بیشتر مشتری

اینکه مشتری می تواند با استفاده از تکنولوژی و خیالی راحت انتخاب داشته باشد باعث افزایش رضایت آنها می شود

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP