کاربرد کیوسک های تعاملی در مراکز عمومی

/ / بلاگ
کاربرد کیوسک تعاملی در مراکز عمومی

مدتی است استفاده از کیوسک تعاملی و کیوسک لمسی بسیار پر رونق و پر کاربرد شده است. کیوسک های اطلاعاتی چند لمسی یا استندهای لمسی کاربردهای متفاوتی در مناطق مختلف دارند. کیوسک تعاملی در اندازه ها و ظاهر مختلف، امکانات متفاوت و فضای کاربردی در فضاهای داخلی و خارجی ارائه می شود. استفاده از کیوسک های اطلاعات در تبلیغات، معرفی کالا، معرفی سازمان ها، موزه ها، ساختارهای پورتال سازمانی، شهرداری ها برای خدمات شهری و غیره استفاده می شود. این کیوسک اطلاعات جنبه متمایزی از استفاده از خدمات شهری یا فروشگاهی و سازمانی را به شهروندان ارائه می دهد.

انواع کیوسک لمسی

به طور کلی 5 نوع مختلف استفاده از کیوسک لمسی وجود دارد:

  • استفاده از کیوسک تعاملی به عنوان پایانه فروش
  • کیوسک اطلاع رسانی
  • استفاده در مراکز صنعتی و انبار ها
  • کیوسک های گیمینگ
  • استفاده از کیوسک تعاملی جهت معرفی نرم افزار ها و پرزنت محصولات

اطلاعاتی-در-ارتباط-با-کیوسک-تعاملی

اطلاعاتی در ارتباط با کیوسک تعاملی

کیوسک تعاملی نوعی دستگاه کاربردی است که با کمک آن می توان به امور خود به بهترین شکل ممکن رسیدگی کرد، در این محصول یک دستگاه الکترونیکی هم مانند تبلت جایگذاری شده است که به کاربران کمک می کند به امور مورد نظر خود رسیدگی کنند، جالب است که بدانید با کمک این دستگاه می توان برای امور مختلفی از قبیل کسب و کار یا تفریح و غیره بدون هیچگونه محدودیتی استفاده کرد.

با توجه به کاربردهای بیشماری که این محصول دارد در برخی مواقع به آن کیوسک سلف سرویس نیز گفته می شود و برای مکان هایی که ابعاد و وسعت بسیاری دارند و تمایل دارند که اطلاعات مورد نیاز خود را با کاربران با کمک اینترنت در میان بگذارند انتخاب بسیار ایده آلی به شمار می آید.

کیوسک های تعاملی در طول سال های گذشته تاکنون با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی صورت گرفته است تغییرات بسیاری پیدا کرده است و با توجه به تغییرات سریع در فناوری و تقاضا برای اتوماسیون رشد و گسترش بسیاری پیدا کرده است.

تغییراتی که در این زمینه صورت گرفته موجب شده است که تقاضا برای این کیوسک تعاملی بیشتر لازم هر زمان دیگری باشد و شما کاربران عزیز می توانید برای تهیه کیوسک تعاملی و دیگر مدل های کیوسک با کارشناسان ما در مجموعه دیتک سیستم ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را در این باره به دست بیاورید.

از قابلیت های جدیدی که به این محصول اضافه شده است می توان به موارد مختلفی از قبیل جدیدترین گجت‌ های شناسه خوان، ورود یا پرداخت از طریق ضربه زدن، چاپ کارت های پرواز و غیره اشاره کرد، هرچند استفاده از این دستگاه تنها به موارد گفته شده محدود نمی شود و استفاده های متعددی دارد و می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود، ما در ادامه به برخی از قابلیت های جذاب این محصول اشاره خواهیم کرد که شما دوستان عزیز نیز آشنایی بیشتری با این دستگاه به دست بیاورید.

  • آداپتورها (تراشه و پین، پورت USB)
  • اسکنر (بلیت خوانی)
  • چاپگرها
  • خوانندگان (چک شناسایی)
  • پذیرش پول نقد
  • یکپارچه سازی دستگاه کیوسک تعاملی موجب شده است که بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده کنند و با کمک آن به اهداف بازاریابی خود در مدت زمان کمتری برسند.

ویژگی-های-منحصر-به-فرد-کیوسک-تعاملی

ویژگی های منحصر به فرد کیوسک تعاملی

کیوسک های تعاملی از جمله تجهیزات کاربردی است که با کمک آن می توانید به کسب و کار خود سرعت بالایی ببخشید، ما در ادامه به برخی از ویژگی های کیوسک تعاملی اشاره خواهیم کرد:

از مهم ترین ویژگی های استفاده از کیوسک لمسی می توان به کیوسک هوشمند اشاره کرد که به کاربران شما این امکان را می دهد که کاربران با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند و اطلاعات مورد نیاز را به آن ها ارائه دهد.

از دیگر ویژگی های استفاده از کیوسک تعاملی می توان به فناوری پویای آن اشاره کرد که کمک می کنند اطلاعات مورد نیاز آن به صورت اتومات به روز رسانی می شود.

کیوسک های تعاملی شرایطی را به وجود می آورد که داده ها و اطلاعات مورد نیاز در این تجهیزات بعد از ورود به سیستم به صورت اتومات پردازش و تحلیل می شوند و به شما کمک می کند که اطلاعات مورد نیاز خود را با مشتریان خود در میان بگذارید.

طراحی و ساخت کیوسک تعاملی به چه صورت است؟

  • از مهم ترین نکاتی که افراد را ترغیب به خرید کیوسک تعاملی کرده است می توان به ظاهر زیبا و جذاب آن اشاره کرد که سبب شده است افراد بسیاری به آن تمایل پیدا کند و با توجه به ساختار کاربردی و جذابی که دارد
  • توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات مشابه به حساب بیاید.
  • طراحی محفظه آن به گونه ای است که کاربران بسیاری به آن جذب می شوند.
  • در روند تولید آن از ورق فلز، پلاستیک ترموفوم شده و غیره استفاده شده است که توانسته است در کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  • عملکرد سخت افزاری این محصول مشابه با برنامه های نرم افزاری است و پیکربندی آن توسط کیوسک تعیین می شود.
  • جهت برقراری ارتباط میان کاربران بالقوه از پیام های گرافیکی موثر استفاده شده است.
  • استفاده از کیوسک های تعاملی در بسیاری از کشورهای جهان رواج بالایی دارد.

ایالت متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که از این کیوسک به صورت مکرر و در بسیاری از صنایع استفاده می کند و از آن به عنوان کیوسک مهاجرتی استفاده کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که بعد از ورود به این کشور در آن ثبت نام های لازم را انجام دهند هرچند نوعی دیگر از کیوسک های خروجی در این کشور وجود دارد که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که ثبت نام های لازم را در زمان خروج از این کشور انجام دهند.

از کیوسک های تعاملی می توان برای دفاتر پستی استفاده کرد و خدمات مورد نظر پستی را با کمک آن انجام داد.

کیوسک تعاملی

مدل های مختلف کیوسک تعاملی

با توجه به کاربردهای بیشماری که کیوسک تعاملی دارد مدل های مختلفی از آن تولید و به بازار عرضه شده است که هر کدام از آن ها مزایای مخصوص به خود را دارند و شما باید قبل از تهیه این تجهیزات اطلاعات خود را در ارتباط با دستگاه مورد نظر به روز کنید.

کیوسک تعاملی را با توجه به کاربرد و انتظاری که از آن دارید به مدل های مختلفی دسته بندی می کنند که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. کیوسک لمسی
  2. استند لمسی
  3. میز لمسی
  4. کیوسک نظرسنجی
  5. تخته هوشمند
  6. کیوسک خدماتی
  7. کیوسک رومیزی
  8. استند سفارش گیری

مزایای استفاده از انواع کیوسک تعاملی

این روزها بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند که به جای برقراری ارتباط با کارکنان خود از کیوسک های لمسی استفاده کنند چرا که با کمک این تجهیزات می توان انواع عکس و فیلم را با توجه به نیازی که دارید در اختیار کارکنان خود قرار دهند، با کمک این دستگاه دیگر نیازی نیست که ساعت ها بنشینید و با نمایندگان یک فروشگاه یا پرسنل آن صحبت کنید.

با کمک این تجهیزات خبری از صف های طولانی و خسته کننده نیست و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می کند.

علاوه بر موارد گفته شده وجود این دستگاه ها در هایپرمارکت های بزرگ از تجمع و شلوغی آن جلوگیری می کند.

کاربردهای کیوسک تعاملی

شرکت های متعددی وجود دارند که در زمینه تولید و ارائه خدمات کیوسک تعاملی در حال فعالیت می باشند بعضی از این شرکت ها در حال همکاری با بخش های عمومی و دولتی در جهت ارائه محصولات تعاملی در امکان عمومی و فرهنگ سازی در خصوص استفاده از کیوسک لمسی در جامعه می باشند. این خدمات می تواند شامل ارائه خدمات نظیر خدمات سرویس عمومی، خدمات سرویس اجتماعی، خدمات پزشکی و بیمه باشد.

علاوه بر این ها استفاده از کیوسک تعاملی در مراکز آموزشی و مدارس نیز در حال پیشرفت و توسعه می باشد در حالی که در قسمت کیوسک اطلاع رسانی و سرویس های فروشگاهی به خوبی جایگاه خود را یافته است.

کیوسک تعاملی برای ادارات و سازمان ها

طبق بررسی های به عمل آمده و نظرسنجی های انجام شده یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده از کیوسک لمسی در مراکز کاریابی و ادارات دولتی می باشد که مخاطب بتواند با پرکردن رزومه و اطلاعات خود در صورت نیاز آن سازمان از موارد استخدام آگاه شوند و به این صورت با تشکیل یک دیتابیس بزرگ به مراکز کاریابی کمک نمایند تا کسانی که نیاز به شغل و درآمد دارند راحت تر و سریعتر به این هدف دست یابند.

نرم افزارها

از دیگر مزایای استفاده از کیوسک تعاملی در اماکن عمومی می توان ایجاد امکان دسترسی به خدمات اجتماعی و نرم افزار های عمومی برای افرادی باشد که با توجه به شرایط اقتصادی امکان تهیه گوشی های هوشمند ندارند. نرم افزار های خدماتی نظیر: اپلیکیشن های درخواست تاکسی آنلاین، اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا، درخواست نیروی خدماتی مانند لوله کش، کارگر خدماتی و غیره، امکان ثبت و اخذ نوبت از مراکز خدماتی مثل بیمارستان ها و درمانگاه که نیاز به ثبت نوبت اینترنتی و دریافت کد رهگیری دارند.

کیوسک تعاملی

کاربرد کیوسک تعاملی در فرودگاه ها

نظرسنجی

یکی دیگر از امکاناتی که استفاده از کیوسک تعاملی به جامعه میدهد امکان برگزاری نظر سنجی و رای گیری در باره مسائل روزمره که مردم با آنها سروکار دارند می باشد که افراد جامعه بتوانند در یک حرکت اجتماعی که به طور مستقیم بر معیشت و سرنوشت آن ها تاثیر دارد شرکت نموده و نظرات خود را به مدیران آن مجموعه انتقال دهند تا تصمیمات اخذ شده توسط مسئولین در راستای هرچه بهتر شدن کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرسنل و کارکنان آن مجموعه قرار گیرد.

کیوسک تعاملی برای مراکز درمانی

همانطور که در همین مقاله به آن اشاره شد یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین موارد استفاده از کیوسک تعاملی اخذ نوبت پزشک در مراکز درمانی و بیمارستان ها می باشد. اطلاع از ساعات حضور پزشک، آشنایی با رزومه پزشکان متخصص و کارنامه حرفه ای آن ها جهت انتخاب مناسب و بهتر توسط بیمار، اطلاع از زمان آماده شدن نتیجه آزمایشات و خبر رسانی و اطلاع رسانی به مراجعه کننده از مهمترین استفاده هایی است که می توان از کیوسک لمسی در این مراکز انجام گیرد.

مطلب پیشنهادی: انواع کیوسک لمسی دیتک سیستم

 

استند نوبت دهی

مقاصد توریستی

در شهر های توریستی و تاریخی و مراکزی که بازدید کننده از کشور های مختلف با زبان های گوناگون دارد، میتوان از این کیوسک لمسی جهت ارائه راهنمایی ها و اطلاع رسانی به چندین زبان مختلف استفاده نمود و با نصب نرم افزار های ترجمه امکان ایجاد تعامل و گفتگو بین بازدید کننده ها با زبان های مختلف نمود.

مزایای کیوسک تعاملی راهنمای مسیر برای ترمینال

کاربرد کیوسک تعاملی بسیار بیشتر از یک راهنما هستند. استفاده از این کیوسک ها و تعامل با مسافران می تواند تجربه ای عالی در سفر ایجاد کرده و درآمد را افزایش دهد. به عنوان مثال، در حالی که مسافر در اتاق انتظار نشسته و به دنبال مکانی برای استراحت و صرف غذا است، تبلیغات مکان های مربوطه مطمئناً موثرتر از زمانی است که فرد در خانه استراحت می کند و تبلیغات را در تلویزیون تماشا می کند.

در تبلیغات ایستا، امکان خرید از روی بیلبورد وجود ندارد، اما در کیوسک های تعاملی، با ترکیب فناوری های دیگر مانند NFC یا RFID، کاربر می تواند تلفن هوشمند را به کیوسک لمسی متصل کرده و از کد QR برای دریافت مستقیم اطلاعات محصول استفاده کند. به روی دستگاه اعمال کنید و خرید را با پرداخت آنلاین یا فناوری NFC تکمیل کنید.

اولویت اول در طراحی، سادگی نرم افزار از نظر کاربر برای هر طیفی از کاربران است تا هر کاربر مبتدی بتواند از این ویژگی ها استفاده کند. استفاده از راهنمای صوتی تعاملی و کیوسک (تشخیص حضور کاربر در مقابل کیوسک و اجرای راهنمای صوتی) از ویژگی های منحصر به فرد راهنمای مسیر دیجیتال USSEN است.

کیوسک تعاملی

کاربرد کیوسک تعاملی در پایانه های مسافربری

کیوسک‌های لمسی را می توان برای چندین منظور استفاده کرد:

    • راهنمای مسیر مسافران
    • افزایش آگاهی از خواسته های مسافران
    • مشاهده اطلاعیه ها، اخبار و اطلاعات آب و هوا
    • امکان افزایش فروش مشاغل پایانه از طریق تبلیغات توزیع شده از طریق کیوسک های لمسی هنگام راهنمایی مسافران
    • اطلاع از زمان حرکت و لغو و تاخیر
  • اطلاع از ترافیک قریب الوقوع و راه سازی
  • راهنمای مهمانان و بازدیدکنندگان هتل های شهر و جاذبه های تجاری و تفریحی

مطلب پیشنهادی: کیوسک تعاملی چیست؟

مزایای استفاده از استند لمسی

افزایش فروش

خرید اقلام موردنظر مشتری باعث جذب آنها می شود

فرصت بازاریابی

با استفاده از این کیوسک ها شما می توانید محصولات و برند خود را معرفی کنید

کاهش هزینه نیرو انسانی

با استفاده از استندهای لمسی نه تنها خطای انسانی کاهش پیدا کرده بلکه از استقرار نیرو در یک مکان اجتناب می شود

رضایت بیشتر مشتری

اینکه مشتری می تواند با استفاده از تکنولوژی و خیالی راحت انتخاب داشته باشد باعث افزایش رضایت آنها می شود

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP