فریم لمسی چیست و چه کاربردهایی دارد

/ / بلاگ
فریم تاچ لمسی چیست

اگر به دنبال یک فناوری قابل اعتماد و درجه یک برای کسب‌وکارهای خود هستید فریم تاچ لمسی بهترین گزینه ممکن است. فریم لمسی یک صفحه شیشه‌ای است که روی آن سنسور و حسگرهای قوی به لمس قرار داده شده است که کوچکترین لمسی را متوجه شده و روی صحفه ثبت می‌کنند. این صفحه‌ها در استودیوهای تلویزیونی و کلاس‌های آموزشی و غیره بسیار کاربرد دارند که در ادامه بیشتر به این کاربردها اشاره می‌کنیم. لطفاً تا انتهای مطلب همراهی‌مان کنید‌.

با گسترش علم و تکنولوژی ابزارهای دیجیتالی متفاوتی به بازار عرضه شده اند که هر کدام از آن ها تجربه جدیدی را برای کاربران عزیز به همراه دارند، تبدیل یک تبلت هوشمند به تلویزیونی بزرگ شاید آرزوی بسیاری از افراد باشد چرا که با کمک آن می توانند تصاویر و فایل های مختلف را در اندازه های مختلفی مشاهده کنند.

همان طور که در جریان هستید فریم لمسی نمونه ای از پیشرفت های تکنولوژی است که می تواند نیاز افراد را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد و اگر شما دوستان عزیز به دنبال یک محصول کاربردی و قابل اعتماد برای کسب و کار خود هستید می توانید از فریم لمسی استفاده کنید.

نصب و راه اندازی فریم لمسی کارچندان سخت و پیچیده ای نیست تنها به اندکی مهارت و دقت نیاز دارد و برای این کار کافی است اضلاع دستگاه مورد نظر را به همدیگر متصل کنید و کابل یو اس بی آن را به تلویزیون و یا مانیتور خود متصل نمایید تا امواج موجود در تلویزیون و لب تاپ به فریم لمسی که همانند یک تبلت بزرگ است منتقل شود.

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعات مفید و کاربردی را در ارتباط با فریم لمسی، ویژگی ها و مزایایی که این محصول کاربردی دارد با شما کاربران عزیز در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

فریم لمسی چیست؟

به زبان ساده فریم لمسی به قاب‌های چهار گوش به صورت IR یا صفحه‌های لمسی مقاومتی گفته می‌شود که وقتی روی صفحه‌های نمایشگر غیر لمسی مانند مانیتور رایانه نصب می‌شوند، به نمایشگر آن قابلیت لمسی شدن می‌دهند. این فریم‌های لمسی هزینه تهیه نمایشگرهای تاچ به خصوص در ابعاد بزرگ را به شدت کاهش می دهند و ازین جهت برای مدیران کسب و کارها مقرون به صرفه است.

از قابل اعتماد ترین فناوری های لمسی که تا کنون به بازار وارد شده است می توان به فریم لمسی اشاره کرد، این محصول کاربردی دارای یک قاب لمسی است که بر روی نمایشگر متصل شده است و با برد مدار چاپی ترکیب شده است این دستگاه دارای یک خط IR-LED می باشد و ترانزیستورهای عکس پشتیبانی کند.

لمسی کردن تلویزیون

لمسی کردن تلویزیون

پس تا اینجا متوجه شده‌ایم که فریم لمسی یک نمایشگر معمولی را به یک نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند و تمام عملکرد‌های معمول مثل کلیک،‌ Zoom In و Zoom Out،‌ دبل کلیک، اسکرول و غیره را دارا است.
این محصول از طریق پورت USB به سیستم رایانه متصل می‌شود و به برای راه‌اندازی به درایو نیاز ندارد. از فریم لمسی برای ویترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز آموزشی بسیار کاربرد دارد و ابعاد آن دقیقا مطابق استانداردهای لازم است.

مولتی تاچ فریم لمسی

مولتی تاچ فریم لمسی

چند لمسی بودن (مولتی تاچ)، وجود قابی زیبا و باریک با ضخامت 2 سانتی‌متر، نصب آسان و راحت، کاربری ساده، سرعت بسیار بالای پاسخگویی به لمس، عمر طولانی و غیره چند نمونه کلی از قابلیت‌های جذاب‌ فریم تاچ‌ است که هرکس با خرید آن به آن‌ها دست پیدا می‌کند.

مزایای خرید فریم لمسی

خرید هر محصولی مزیت‌های خاص خود را دارد که هر کس طبق نیاز شخصی و بیشتر بودن مزیت نسبت به عیوب محصول آن را خریداری می‌کند. در ادامه به صورت کلی به مزایای خرید فریم لمسی اشاره می‌کنیم

  • یکی از بهترین مزایای خرید فریم لمسی‌ خازنی یا فریم لمسی‌ با تکنولوژی IR مقاومت بالای صفحه نمایشگر در برابر ضربه و عمر دوام طولانی آن است به طوری که بیشتر آن‌ها بیش از هشت سال عمر می‌کنند.
  • به جهت مقاومت خوبی که دارند می‌توان از آن‌ها در مکان‌های عمومی و پرترددی مانند فرودگاه، بیمارستان و ادارات دولتی استفاده کرد.
  • رابط کاربری ساده دیگر مزیت انواع فریم لمسی است که آن را به محصولی پرفروش تبدیل کرده است.
  • وجود ابعاد مختلف و کاربردی از این محصول باعث شده است بسیاری از افراد ترغیب شوند تا خرید فریم تاچ لمسی را از فروشگاه‌های مربوط نهایی کنند و یک عدد فریم لمسی را در محیط کاری خود داشته باشند.
  • فریم تاچ در ابعاد مختلف از سایز های 32 الی 86 اینچ در بازار موجود است که بدون تاثیرگذاری بر کیفیت تصویر نمایشگرها و پاسخگویی به 10 نقطه لمسی به صورت همزمان عرضه می‌شود.
  • خدمات پس از فروش و تعمیرات سریع و پشتیبانی در صورت نیاز از مزیت‌های خرید فریم تاچ مادون قرمز یا خازنی است.
  • یک مزیت خرید فریم لمسی مادون قرمز داشتن قیمت مناسب نسبت به نوع خازنی است.
  • قابلیت کار به صورت عمودی جهت دیتا ساینیج و کیوسک اطلاع رسانی و افقی جهت استفاده با ویدئو پروژکتور یا تلویزیون‌های سایز بزرگ را دارد.

فریم-لمسی-43-اینچ

کاربردهای استفاده از فریم لمسی

فریم لمسی به جای تخته سیاه

از مهم ترین قابلیت ها و مزایای استفاده از فریم لمسی می توان به استفاده از آن به جای برد و تخته سیاه اشاره کرد و شما با نصب این فریم بر روی تلویزیون یا مانیتور خود می توانید کلاس درسی کارآمد و مدرنی را راه اندازی کنید که دانش آموزان در آن می توانند به بهترین شکل ممکن مطالب آموزشی را یاد می گیرند و تاثیر مثبتی بر قدرت یادگیری دانش آموزان و دانشجویان دارد.

آتلیه

از دیگر مزایا و قابلیت های استفاده از فریم می توان به استفاده آن در آتلیه اشاره کرد شما با کمک این محصول می توانید تصاویر مربوط به مشتریان خود را بر روی مانیتور نمایش دهید و مشتریان با لمس آن می توانند بر روی تصویر مورد نظر زوم کنند و بهترین تصویر را انتخاب کنند. لازم به ذکر است وجود فریم لمسی می تواند به افزایش مشتریان شما در مجموعه ای که هستید کمک کند چرا که محصولی تازه است و مشتریان در زمان کارکردن با آن ذوق بسیاری دارند.

طول عمر بالا

دوام و ماندگاری بالا از دیگر مزایای استفاده از این محصول کاربردی است، فریم لمسی در صورتی که دچار ضربه فیزیکی یا شک الکتریکی نشود می تواند برای شما سال ها کار کند و حداقل عمر مفید این دستگاه 10 سال به بالا است.

همان طور که می دانید فریم لمسی در سایزهای مختلفی از جمله 32 ،43 ،49 ،55 ،65 تولید و به بازار عرضه شده است که شما می توانید فریم لمسی را خریداری کنید، برای انتخاب فریم لمسی با ابعاد مورد نظر خود می توانید با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه از دیگر ویژگی های منحصر به فرد فریم لمسی است این تجهیزات هوشمند با توجه به قابلیت های مختلف و نصب ساده ای که دارند در مقایسه با دیگر تجهیزات قیمت مناسب تری دارند و شما می توانید در پروژه های مختلف بدون محدودیت از آن استفاده کنید.

مانیتور و کنترل

با کمک فریم لمسی در اتاق های مانیتورینگ کنترل شما می توانید فضایی کاربر پسند را طراحی کنید.

استفاده از این تجهیزات در کیوسک های لمسی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و با توجه به ظاهر شیک و کاربر پسندی که دارد مکمل این سیستم ها هستند.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این محصول کاربردی که توجه و نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است می توان به قابلیت نصب راحت آن اشاره کرد شما با کمک این چسب می توانید این محصول را بر روی تلویزیون یا مانیتور خود نصب کنید، لازم به ذکر است در صورتی که ابعاد فریم لمسی بیشتر از 65 اینچ باشد باید از امکانات مهار کننده دیگری برای آن استفاده کنید.

علاوه بر موارد گفته شده می توان از فریم لمسی برای مراکز درمانی و پزشکی نیز استفاده کرد چرا که این دستگاه قابلیت زوم بالایی دارد و در صورتی که به تشریح بیمار نیازی باشد دیگر احتیاجی نیست که بیمارپشت سیستم قرار بگیرد.

فریم تاچ مادون قرمز

مشخصات فنی فریم تاچ لمسی

  • فریم تاچ لمسی‌ با قابلیت مادون‌قرمز یا خازنی تولید و به بازار عرضه می‌شود.
  • فریم تاچ لمسی به روی تلویزیون، مانیتور، صفحات ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی نصب می‌شود.
  • عموما یک پورت خروجی USB دارد.
  • به صورت پلاگ اند پلی (plug play) به سیستم متصل می‌شود یعنی به صورت خودکار توسط سیستم عامل شناسایی شده و هیچ اقدام اضافه‌ای نیاز ندارد.
  • بعد از اتصال به هیچ درایوی برای شروع به کار نیاز ندارد.
  • در سیستم عامل‌های مک، ویندوز و اندروید قابل اجرا است.
  • قابلیت لمس همزمان با بیش از ده نقطه را دارد.
  • قابلیت پشتیبانی از چرخش صحفه و بزرگنمایی و کوچک نمایی را دارد.
  • وضوح بالا دارد.
  • عملکرد کالیبراسیون مقرون به صرفه دارد.
  • دارای بدنه آلومینیومی سبک و مقاوم است.
  • دارای فناوری ضد نور خورشید ip65 است.
  • دارای قلم‌های متنوع است.

کاربرد فریم تاچ چیست؟

  • فریم تاچ در نمایشگرهای اطلاعات عمومی، نمایشگرهای لمسی توریستی، تجاری و سایر نمایشگرهایی که توسط افراد متعدد استفاده می‌شوند کاربرد دارد.
  • سیستم‌های ATM بانکی، رستوران‌ها و خرده فروشی‌ها جهت انجام کارها با سرعت بیشتر به فریم تاچ لمسی احتیاج دارند.
  • سیستم‌های حمل و نقل و باجه‌های فروش بلیط نیز می‌توانند از فریم تاچ استفاده کنند.
  • مدیران می‌توانند با کمک نصب صفحه و واسط‌های گرافیکی نظارت بر کارکردهای پیچیده‌ را با یک لمس ساده بر صفحه تاچ انجام دهند.
  • آموزش با فریم لمسی‌ کاری مقرون به صرفه و جذاب خواهد بود.
  • انجام ثبت نام و سایر کارهایی مانند بازی و سرگرمی از قابلیت‌های صفحه تاچ است.
  • در سیستم کتاب‌خانه‌ها می‌توان به عنوان یک کتابدار الکترونیک برای کارهایی مانند جست‌وجوی خودکار کتاب استفاده کرد.
  • می‌توان در اتاق‌های فکر و کنفرانس از این سیستم استفاده کرد.
  • استفاده در میزهای راهبردی پزشکان در مطب، کلینیک و بیمارستان‌ها
  • استفاده در اتاق‌های مانیتورینگ تحت کنترل مراکز سازمانی

فریم تاچ لمسی برای تلویزیون

فریم لمسی مادون قرمز چطور کار می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم فریم تاچ معمولاً دارای روکش قطعه‌ای از شیشه محافظ و قاب اصلی هست که در آن LED های مادون قرمز و آشکارساز نوری تعبیه شده و نوعی قاب نوری بین شیشه و قاب قرار می‌گرد تا قاب را ثابت کند و نور مادون قرمز ساطع شده توسط LEDها را منتقل کند.

شیوه کار صفحه نمایش لمسی مادون قرمز به این صورت که وقفه‌ پرتوهای مادون قرمز ساطع شده توسط ال‌ای دی های تعبیه شده در قاب اطراف صفحه نمایش لمسی را تشخیص می‌دهد.
دو ردیف LED IR وجود دارد که پرتوهای نامرئی افقی و عمودی مادون قرمز ایجاد می کند. آنها یک شبکه پرتوی بزرگ را تشکیل می‌دهند که سطح روکش شیشه‌ای را می‌پوشاند. در این بین دو ردیف گیرنده نوری روبروی ال‌ای‌دی‌ها نصب شده است.

زمانی که یک جسم غیر شفاف سطح را لمس کند و پرتوهای نور را از بین ببرد، گیرنده.های نوری در هر دو جهت (عمودی و افقی) می‌توانند این وقفه توسط آن شی را تشخیص دهند و در نهایت مختصات x و y را شخصی سازی کنند و سپس سیگنال را به پردازنده ارسال کنند تا با عملکرد صحیح پاسخ دهد.

مطلب مرتبط: تکنولوژی‌های به کار رفته در صفحات لمسی

انواع فریم لمسی

● فریم لمسی مقاومتی

یک قاب شیشه‌ای که از لایه‌ای مواد مقاومتی و هادی پوشیده شده است و این دو لایه توسط نقاط غیرقابل مشاهده‌ای از هم جدا شده‌اند. در حالت عادی هیچ تماسی بین دو لایه هادی و مقاومتی وجود ندارد و در عین حال هیچ جریانی هم بین آنها جاری نیست. اما هنگامی که لمس اتفاق می‌افتد در آن نقطه دو لایه بهم برخورد می‌کنند و باعث ایجاد جریان الکتریکی می‌شوند. این نوع صفحه لمسی از نوع فشاری هستند که ساختار ساده‌ای دارند اما وضوح تصویری که ارائه می‌دهند هم به نسبت کم است. به جهت قیمت کم طرفداران خود را دارد.

فریم لمسی مقاومتی

● فریم لمسی مادون قرمز

درباره این مدل هم در کل محتوا صحبت کردیم. صفحات شیشه‌ای حاوی گیرنده‌های عمودی و افقی مادون قرمز است که در یک طرف دیودهای ساطع کننده نور و در طرف دیگر سنسورهای گیرنده قرار دارند. هنگام لمس یک وقفه در دریافت نور ایجاد می‌شود و مختصات آن به صورت x و y به عنوان نقطه لمس شده به پردازنده منتقل می‌شود. این مدل فریم لمسی پایداری و طول عمر بالایی دارند و فقط در صورت آسیب شدید فیزیکی از کار می‌افتند.

فریم تاچ مادون قرمز

● فریم لمسی امواج آکوستیک

جزو پیشرفته‌ترین فریم‌های لمسی است که در آن از امواج صوتی بهره‌گیری شده است. دو موج صوتی در امتداد محورهای x و y روی صفحه نمایش حرکت می‌کنند و در مقابل هر موج توسط سنسورهای گیرنده دریافت می‌شود. زمانی که لمس اتفاق می‌افتد در آن نقطه امواج جذب می‌شوند و این تغییر در دریافت امواج صوتی باعث تشخیص لمس و بررسی آن خواهد شد.

فریم لمسی امواج آکوستیک

این مدل نور را به طور کامل عبور داده و وضوح خوبی دارد و لمس با هر چیزی را تشخیص می‌دهد. اما ممکن است در برابر رطوبت و گردوغبار مقاومت مدل‌های دیگر را نداشته باشد.

● فریم لمسی خازنی

این صحفه دارای یک قاب شیشه‌ای حاوی عنصر ذخیره کننده بار الکتریکی است. زمانی که صفحه با یک شی هادی مانند سرانگشت لمس می‌شود مقداری بار الکتریکی به کاربر منتقل و بار الکتریکی خازن کم می‌شود و این کاهش توسط مدارهایی اندازه‌گیری شده و سیستم بار اندازه‌گیری شده را محاسبه و به درایور نرم‌افزار‌ی می‌فرستد. نکته قابل بیان در این مدل هادی بودن شی لمس کننده صفحه خازنی است چرا که در غیر اینصورت صحیح کار نمی‌کند. این صفحات مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت دارند و وضوح تصویر در آن‌ها عالی است.

فریم لمسی خازنی

فریم لمسی IR

فریم آی آر از جمله تجهیزات پرکاربرد است که می تواند تلویزیون شما را به یک تلویزیون لمسی تبدیل کند و با تمامی نمایشگرهای LED،LCD یا پروژوکتور ها سازگاری بالایی دارد، این نوع از فریم لمسی یک قاب بدون شیشه است که می تواند با سرعت بالایی به تلویزیون شما متصل شود، همچنین این محصول مجهز به کابل یو اس بی اس که می تواند به دیگر تجهیزات شما به آسانی متصل شود.

از بارزترین ویژگی های این محصول می توان به لمسی سازی نمایشگرهای مختلف اشاره کرد.

لازم به ذکر است که لمسی سازی تلویزیون با کمک فریم لمسی راهکاری مناسب و مقرون به صرفه است و شما را از خرید نمایشگرهای لمسی که قیمت بالایی دارند راحت می کند.

اگر تمایل دارید که لب تاپ، کامپیوتر، تلویزیون خود یا هر نمایشگر دیگری که دارید بدون صرف هزینه بالا لمسی کنید کافی است از فریم لمسی IR استفاده کنید. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت لمس هم زمان تمامی نقاط
  • مجهز به فناوری ضد نور خورشید
  • قابلیت کوچیک و بزرگ کردن صفحه نمایش
  • بدون رانش و طول عمر بالا
  • استفاده از آن برای محیط های سخت
  • مقاومت بالا در برابر خرابکاری و ایمنی
  • امکانات فریم لمسی
  • مولتی تاچ از 2 الی 46 نقطه تاچ تشکیل شده است.
  • قاب ظریف
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • نصب راحت و آسان
  • قابلیت اطمینان بالا
  • کنترلر هم سطح و یکپارچه

کلام آخر

در این محتوا درباره ماهیت فریم لمسی‌ و کاربردهای آن صحبت کردیم. می توانید برای خرید انواع فریم تاچ لمسی و فریم لمسی مادون‌قرمز با پشتیبانی سایت تماس گرفته و پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص فریم تاچ، کیفیت، قیمت و نحوه ثبت سفارش خریدتان را نهایی کنید.

برای مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم جهت نصب و راه‌اندازی با تیم مشاوره و پشتیبانی از طریق واتساپ یا صفحه تماس با ما در ارتباط بوده و سوالات خود را از آنها بپرسید. همکاران ما در تلاش‌اند تا هر چه سریع‌تر به پرسش‌های شما پاسخ دقیق داده و سفارشات شما را ثبت کنند.

مطلب پیشنهادی: صفر تا صد میز لمسی هوشمند و کاربرد آن

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP