اقدامات ضروری جهت راه اندازی کمپین تبلیغاتی

/ / بلاگ
راه اندازی کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی بهره‌گیری از رسانه و کانال‌های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای رسیدن به بیشترین میزان فروش و دیده شدن خدمات‌ و برندسازی کمپین‌های تبلیغاتی زیادی راه‌اندازی می‌کنند. بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات گوگل، تبلیغات درون برنامه‌ای و غیره از پرکاربردترین کمپین‌هایی هستند که راه می‌افتند.

موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است که در ادامه آنها را بیان کرده و بررسی می‌کنیم. توجه کنید که اگر بهترین استراتژی‌ها را برای کمپین خود در نظر بگیرید اما در زمان صحیحی آنها را اجرا نکنید هیچ کمکی به کارتان نخواهید کرد.

چند نکته مهم برای راه‌اندازی کمپ تبلیغاتی

بازار هدف و جامعه هدف تعیین شده باشد

بهترین کار برای جلوگیری از اتلاف هزینه و وقت مشخص کردن بازار هدف و جامعه هدف است. تمام کسانی که قصد تشکیل کمپین تبلیغاتی دارند باید بدانند برای چه کسانی می‌خواهند بازاریایی را انجام دهند و در چه بازاری این کار را انجام دهند.

ارسال پیام به مخاطب

یکی‌ از مهم‌ترین بخش‌ها در راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی ارسال پیام واضح و ساده‌ به مخاطب است که اساسا برمبنای اهداف کمپین باشد. باید پیامی که برای ببینده طراحی می‌شود خلاقانه و جذاب باشد. البته نباید افراط در خلاقیت و نوگرایی باعث ابهام و سردرگمی افراد بشود. به علاوه از ارسال پیام‌های متعدد خود داری شود چرا که نوعی عامل بازدارنده است.

مشخص کردن منابع مالی و بودجه تبلیغات

یک تصمیم چالش برانگیز در راه‌اندازی کمپ تبلیغاتی تعیین بودجه و منبع مالی برای شروع کار است چرا که تبلیغات گران‌ترین بخش در هر کار و جذب مشتری است. اما اگر درست انجام شود نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

انتخاب رسانه‌های تبلیغاتی مناسب

بعد از انتخاب بازار و جامعه هدف و طراحی‌ پیام تبلیغاتی انتخاب رسانه تبلیغاتی موثر بسیار موثر است. رسانه‌‌های تصویری بیشترین اثر را روی بازدید کننده می‌گذارند و استفاده از انواع کیوسک لمسی می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

زمانبندی انتشار تبلیغات

شما باید بدانید که مخاطب هدف در چه زمانی از روز از چه رسانه‌ای بیشتر استفاده می‌کند. مثلاً آخر هفته‌ها در مراکز خرید و مال‌ها بهترین زمان برای تبلیغات کسب و کار توسط تلویزیون لمسی و استند هوشمند است. به‌طور کلی باید بدانید در چه زمانی چه تبلیغی را انجام دهید. مثلاً برای تبلیغات یک محصول خوراکی می‌توانید قبل از تعطیلات عید یا بازی‌های مهم جام جهانی اقدام کنید ولی شاید معرفی همین محصول در ایام مناسبت‌های مذهبی و عزا داری مناسب نبوده و بازدارنده باشد. زمان و تقویم مهم است!

کیوسک لمسی

نقش کیوسک لمسی در کمپین‌های تبلیغاتی

یکی‌از بهترین ابزار برای طراحی یک محتوای تبلیغاتی استفاده از رسانه‌های تصویری مانند استند لمسی است. بیشتر کیوسک‌های هوشمند با هدف مدیریت یک کمپین تبلیغاتی اجاره یا خریداری می‌شوند.

با کمک خرید یا اجاره استند لمسی می‌توان انواع برنامه‌ها و پیام‌های مورد نیاز مشتری را روی کیوسک نصب کرده و زمانبندی پخش و نمایش و تغییر محتوای هر یک را مدیریت کنید. تولید گزارشات کامل از بازدید صفحات توسط بازدیدکنندگان مدیران کمپ تبلیغاتی را قادر می‌سازد به راحتی وضعیت استقبال و علاقمندان به تبلیغات را ارزیابی و تحلیل کنند و در صورت نیاز استراتژی‌های تبلیغاتی خود را تغییر دهند.

طبق تحقیقات انجام شده راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی با کمک اجاره کیوسک لمسی باعث می‌شود تا بیشتر از 40 درصد افراد در همان لحظه و به صورت آنی تصمیم به خرید بگیرند. این مدل تلویزیون لمسی باعث داشتن یک تجربه خرید دلچسب و به‌یادماندنی برای مشتری و به یاد ماندن نام برند و کسب و کار شما در ذهن آنها می‌شود.

کیوسک لمسی نمایشگاهی

مزایای استفاده از استند لمسی در کمپین‌های تبلیغاتی

  • جلب توجه مخاطب و افزایش احتمال خرید آنی
  • افزایش فروش با هدف قرار دادن مخاطب در نقطه فروش
  • ماندگاری در ذهن مخاطب با کمک استفاده از محتوای تبلیغاتی جذاب و سرگرم‌کننده
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات محیطی و کم اثرتر
  • تکرار پذیری تبلیغات و امکان به روز رسانی آنها
  • ایجاد یک درآمد جانبی از طریق تبلیغات دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • امکان استفاده از تبلیغات یکسان و هماهنگ در شعب مختلف
  • امکان استفاده به دو صورت آنلاین و آفلاین

مطلب پیشنهادی: کیوسک لمسی در نمایشگاه ها و همایش‌ ها

اجاره کیوسک لمسی

اجاره کیوسک‌ لمسی از اقدامات لازم در کمپ

یکی‌از مهم‌ترین اقدامات لازم در یک کمپ تبلیغاتی خرید یا اجاره کیوسک لمسی است. این کیوسک‌ها با برنامه‌های جذاب‌ و قابلیت نصب انواع اپلیکشین مناسب معرفی کسب و کار شما می‌توانند برای عملکرد بهینه کمپ تبلیغاتی موثر باشند. کیوسک نوبت دهی که نوعی استند هوشمند با قابلیت نظم بخشیدن به صفوف طولانی در برخی اداره‌ها، رستوران و مکان‌های پر‌تردد است هم می‌تواند یک گزینه عالی برای تبلیغات باشد. چرا که با استفاده از یک تبلیغ کوتاه و هدفمند می‌توانید هنگام اخذ نوبت با کمک این دستگاه‌ها کسب و کارتان را به سایرین معرفی و آنها را کنجکاو برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارتان کنید.

طراحی یک نرم‌افزار ساده و سرگرم کننده تبلیغاتی و نصب آن روی کیوسک می‌تواند شما را به راحتی معرفی و اهداف کمپین تبلیغاتی را به درستی پیش ببرد. می‌توانید با شخصی سازی کیوسک لمسی و به‌کارگیری لوگو کسب و کارتان یک کمپین تبلیغاتی تمام عیار راه‌اندازی کنید. امکان استفاده از نظر سنجی‌ توسط مردم برای کسب اطلاعات بیشتر از موفقیت تبلیغات و اطلاع از معایب آن نیز گزینه خوبی برای ارتقای سطح‌تان در دور بعدی کمپین خواهد بود.

چرا کمپین تبلیغاتی؟!

معمولا افراد سه به دلیل از کمپین استفاده می‌کنند که آن سه آگاه کردن مردم نسبت به محصول، متقاعد کردن آنها برای خرید و ایجاد شرایطی است که محصول در دسترس مردم باشد، هستند. اما دو دلیل مهم و اساسی راه‌اندازی کمپین را در ادامه بازگو کرده‌ایم.

چرا شرکت‌ها و افراد از کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند از یک تبلیغ تلویزیونی یا پیج پرطرفدار اینستاگرام خود را به دیگران نشان دهند؟

افزایش طیف مخاطبان

یکی از دلایلی که افراد سراغ راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی می‌روند است هست که در کمپین گستره مخاطبان بالاتر می‌رود. زیرا برخی افراد پای تلویزیون تبلیغات را می‌بینند، برخی در فضای مجازی و برخی به کمک تلویزیون لمسی و استندهای هوشمند موجود در سطح شهر و مکان‌های پر‌تردد اهداف و محتوای یک کمپین تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند.

برندسازی قوی‌

یکی دیگر از علت‌های استفاده از کمپین تبلیغاتی این هست که با این کار و استفاده از چندین رسانه و حتی چندین استند لمسی در سطح شهر باعث در ذهن ماندن بیشتر پیام تبلیغاتی شما می‌شود. قطعا مخاطبی که ماهی ده بار پیام تبلیغاتی شما را از رسانه‌های مختلف می‌بیند بیشتر از مخاطبی که ماهی سه بار این پیام را از رسانه‌های محدودتر می‌بیند، برند و نام کسب و کار شما در یادش می‌ماند.

کمپین تبلیغاتی

کلید موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی

در اینجا چند تکنیک کوتاه اما کاربردی‌ از سری اقدامات لازم برای کمپ تبلیغاتی را بیان کرده و آنها را بررسی می‌کنیم.

داشتن تم یکسان

خیلی پیش آمده است که با دیدن برخی رنگ‌ها یاد برندها و نام‌های آشنا بیفتید. مثلا ممکن است با دیدن بنرهای قرمز و ایموجی لبخند 🙂 برند دیجی کالا برای شما تداعی شود یا حتی وقتی چشمتان به بیلبورد پژمان جمشیدی بخورد یاد شهر فرش بیفتید به همین راحتی می‌توانید با به کار گیری یک تم یکسان کمپین تبلیغاتی موثر و هدفمند راه‌اندازی کنید. تم‌هایی مانند:

  • صدای خاص یک گوینده
  • یک قطعه کوتاه موزیک
  • تم ظاهری و گرافیکی جذاب
  • یک پیام یا متن خلاقان
  • یک کاراکتر ثابت و معروف
  • و غیره

نوشتن تبلیغی موثر

می‌توانید یک جمله کوتاه و تأثیرگذار درباره کمپین‌ تبلیغاتی خود را به کپی رایترهای حرفه‌ای بسپارید‌ تا با نوشتن و بخش کردن آن در اکثر شبکه‌های اجتماعی باعث شوند مردم درباره آن حرف زده و نظر دهند. حتی می توانید از آن جمله به در گوشه‌ای از صفحه کیوسک‌های لمسی یا انواع کیوسک‌ نوبت دهی استفاده کنید و درباره‌اش نظرسنجی راه بیاندازید.

لطفاً صادقانه رفتار کنید

صداقت نداشتن همه چیز را علیه شما میکند. بنابراین صداقت را فراموش نکنید.

تکراری بودن یک عامل بازدارنده است

اگر دقت کنید دیگر خبری از تبلیغات جذاب رب تبرک با پس زمینه صدای «حمیییییید» نیست چرا؟‌ چون که مدیران این کمپین می‌دانستند با تکراری و لوس شدن این تبلیغ ممکن از بازدهی و فروش کم شود پس در زمان درست از این تبلیغات استفاده کرده و سپس سراغ تبلیغات خلاقانه دیگری رفتند. یک موضوع جذاب نباید به موضوعی کلیشه‌ای در ذهن مخاطب تبدیل شود.

کیوسک لمسی در نمایشگاه

مطلب پیشنهادی: کیوسک لمسی در نمایشگاه ها و همایش‌ ها

و در نهایت
غالبا رسانه‌هایی که در کمپین‌‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود رسانه‌های دیجیتال مانند کیوسک‌های لمسی و استند هوشمند و غیره هستند. این تلویزیون‌‌های لمسی و جذاب همیشه مورد استفاده مخاطب قرار می‌گیرد و عمدتا برای آنها جذاب و سرگرم‌کننده است.

یکی از راهکارهای دیده شدن کسب و کار و برند شما تدوام کمپین‌ها است به طوری که از زمانی که مخاطب آن را می‌بیند تا آشنایی و تصمیم گیری و واکنش نشان دادن به کمپین فرصت کافی داشته باشد.

لازم است در پایان هر کمپین آن را بررسی و ارزیابی‌ کرده، ایرادات و نقص‌ها را رفع کنید تا در دوره‌های بعد شاهد پیشرفت و توسعه کمپ باشید. کمپین‌های تبلیغاتی به عنوان جزئی از برنامه بازاریابی هستند که لازم است با اطلاعات دقیق، تحقیقات کامل وارد آن شوید‌.

در صورتی که برای کمپ خود و ارتقای سطح کسب وکارتان نیازمند اجاره کیوسک‌ لمسی و تلویزیون لمسی هستید حتما سری به این سایت زده و راهنمای اجاره و خرید را مطالعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پشتیبانی سایت همراه باشید.

شما می توانید اطلاعاتی در مورد کیوسک نوبت دهی را در این لینک مشاهده نمایید.

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP