کیوسک تعاملی چیست؟
در دنیای فعلی پر از فناوریهای نوین، کیوسک لمسی به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در بهبود تجربه مشتری و تسهیل ارتباط بین مشتریان و سازمانها شناخته میشود. کیوسکهای تعاملی، دستگاههای الکترونیکی هستند که توانایی ارائه اطلاعات، خدمات و فعالیتهای مختلف به کاربران را دارا میباشند. در این مقاله، به بررسی کیوسکهای تعاملی و نقش آنها در جذب و رضایت مشتریان میپردازیم.
در محیط پویای کسب و کار امروزی، استفاده از استندهای دیجیتال می تواند مزیت رقابتی به شما بدهد. شرکت فناوران کاسپین اینجاست تا کیوسک های مستقلی را برای ساختمان یا سازمان شما در ایران تهیه و پشتیبانی کند. اطلاعات کسب و کار خود را به روشی مدرن و کاربردی به مشتریان و بازدیدکنندگان خود منتقل کنید. استندهای دیجیتال با صفحه لمسی می توانند تجارت شما را از بسیاری جهات، از کاهش هزینه ها گرفته تا بهبود ارتباطات و رضایت مشتری، به طور قابل توجهی بهبود بخشند.
کیوسک تعاملی
کیوسک تعاملی شامل یک صفحه نمایش به همراه پنل لمسی است، این پنل لمسی از نوع پنل لمسی صنعتی با قابلیت تشخیص چندین تماس همزمان است. این پنل وظیفه حفاظت از صفحه لمسی را نیز دارد، در قسمت پشت این پنل ال سی دی قرار دارد، ال سی دیهای مورد استفاده در کیوسکهای لمسی دارای تکنولوژی IPS میباشند. هسته مرکزی هر کیوسک بورد و پردازنده آن است.
کیوسک تعاملی به دستگاهی اشاره دارد که به کاربران اجازه میدهد با استفاده از رابط کاربری گرافیکی و روشهای تعاملی مانند لمس صفحه، کلیدها، نمایشگرهای لمسی و صدا، به اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این دستگاهها میتوانند در مکانهای عمومی مانند فروشگاهها، مراکز خدماتی، فرودگاهها و نمایشگاهها قرار گیرند.
کیوسکهای تعاملی دارای صفحه نمایش بزرگی هستند که اطلاعات و محتوا را به صورت بصری به کاربران ارائه میدهند. کاربران میتوانند از طریق لمس صفحه نمایش، دکمهها یا دستگاههای ورودی دیگر، با کیوسک تعامل کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند و عملیاتی مانند جستجو، سفارش، پرداخت، ثبت نام و غیره را انجام دهند.
استفاده از کیوسکهای تعاملی به منظور بهبود تجربه مشتری، افزایش راحتی و سرعت در انجام معاملات، کاهش نیاز به نیروی انسانی و ارائه اطلاعات به صورت همیشگی استفاده میشود. این دستگاهها میتوانند به صورت مستقل عمل کرده و به مشتریان کمک کنند تا به صورت اتوماتیک به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند و عملیات را انجام دهند، بدون اینکه نیازی به ارتباط مستقیم با کارکنان سازمان داشته باشند.
کیوسک لمسی یک دستگاه مدرن برای ارتباط بهتر با فناوری برای همه است. در گذشته، کلمه وب کیوسک برای اکثریت نام آشنایی نبود، اما امروزه همه ما حداقل یکبار از کیوسک لمسی استفاده کرده ایم، به عنوان مثال به عنوان کیوسک بیمارستان یا در یک رستوران، از یک کیوسک سفارش غذا استفاده میکردیم.
تجربه مشتری و کیوسکهای تعاملی
کیوسکهای تعاملی میتوانند تجربه مشتری را بهبود بخشیده و رضایت مشتری را افزایش دهند. به عنوان مثال، با استفاده از کیوسکهای تعاملی، مشتریان میتوانند به طور سریع و آسان اطلاعات محصولات، قیمتها، تخفیفها و موارد دیگر را دریافت کنند. همچنین، این دستگاهها میتوانند به مشتریان کمک کنند تا سفارشات خود را ثبت کنند، بلیتها را خریداری کنند و به صورت آنلاین با کارشناسان سازمان در ارتباط باشند. این امکانات باعث افزایش راحتی و سرعت در انجام معاملات میشوند و در نتیجه، تجربه مشتری را بهبود میبخشند. در حالت کلی عوامل موثر بر رضایت مشتریان از طریق کیوسک های تعاملی به شرح زیر است:
بهینهسازی ساختار و رابط کاربری کیوسک تعاملی
ساختاری ساده و منطقی برای کیوسک تعاملی بسیار مهم است. اگر مشتریان به راحتی نتوانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند یا در رابط کاربری با مشکل مواجه شوند، تجربه آنها تحت تأثیر قرار میگیرد. بنابراین، باید ساختار دستگاه به نحوی باشد که مشتریان به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی کنند و در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسند.
بهبود سرعت بارگذاری
یکی دیگر از موارد حائز اهمیت برای کیوسکهای تعاملی، بهبود سرعت بارگذاری است. زمان بارگذاری طولانی میتواند برای مشتریان خسته کننده باشد و تجربه آنها را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات و اطلاعات مختلف در کیوسک تعاملی اهمیت دارد.
ارائه تجربه کاربری مناسب
یکی از عوامل مهم در بهبود تجربه مشتری در کیوسکهای تعاملی، ارائه تجربه کاربری مناسب است. رابط کاربری ساده، دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات، و استفاده از نمادها و آیکونهای شناختهشده، بهبود تجربه مشتری را تسهیل میکند.
کیوسک لمسی
در حقیقت، امروزه استند لمسی راه خود را به روی زندگی ما باز کرده است. به طوری که از کیوسک لمسی میتوان در اکثر مراکز عمومی استفاده کرد. به دلیل قابلیت های فراوان و همچنین استفاده از سیستم عامل ویندوز یا اندروید برای پخش انواع محتوا و اطلاعات، استند لمسی به دستگاه اجازه میدهد تا به عنوان یک پایگاه فروش مستقل در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
از طرفی کیوسکهای صف بندی برای مراکز شلوغ مانند بیمارستانها بسیار مفید است و در قسمت اطلاعات میتوانید از میز لمسی و میز هوشمند استفاده کنید. در صورت نیاز به یک کیوسک لمسی یا استند لمسی برای مدت کوتاهی، مانند نمایشگاه، می توانید یک کیوسک لمسی اجاره کنید. کارشناسان دیتک سیستم در زمینه فروش و اجاره کیوسکهای لمسی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.
کامپیوتر صنعتی
سیستم عامل کیوسک مهمترین بخش آن است. کیوسک لمسی به طور کلی به دو سیستم عامل اندرویدی و ویندوزی عرضه میشود. این سیستم عامل بسته به نیاز کاربر انتخاب می شود ولی به طور کلی سیستم عامل اندرویدی از پس اکثر انتظارات مانند پخش تیزر و فیلم تبلیغاتی، نمایش وب سایت و یا نرم افزارهای شما مانند اینستاگرام و غیره بر می آید. اما اگر شما کیوسک را برای نرم افزار بر پایه ویندوز در نظر دارید بهتر است کیوسک ویندوزی تهیه کنید.
کیوسک های ویندوزی شرکت دیتک سیستم مجهز به کامپیوتر های صنعتی قدرتمند چهار هسته ای و رم 4 گیگابایت به همراه هارد SSD می باشد که عملکرد بی نقصی را برای کیوسک لمسی به ارمغان میآورد. وجود انواع پورت USB و پورت LAN اتصال بیسیم WIFI برای کیوسک لمسی تمام امکانات ارتباطی را برای کیوسک ایجاد میکند.
کاربردهای کیوسک تعاملی
همان طور که میدانید امروزه کیوسک تعاملی در انواع متنوعی طراحی و تولید شدهاند و در زمینههای متنوعی کاربرد دارند. برخی از کاربردهای کیوسک تعاملی به شرح زیر میباشد:
ارائه اطلاعات
کاربران برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مراجعین خود در مکانهای عمومی اعم از فرودگاهها، مراکز خرید، ادارههای دولتی و غیره میتوانند به سراغ استفاده از کیوسک تعاملی بروند. به یاد داشته باشید این اطلاعات میتواند شامل نقشه، برنامه حرکت قطار و اتوبوس، جاذبههای گردشگری، ساعت کاری اداری و غیره را در بربگیرد.
سفارش و پرداخت
از دیگر کاربردهای محبوب و البته بسیار محبوب کیوسک تعاملی استفاده از آن در رستورانها، فرودگاهها و دیگر مراکز تجاری میباشد که مشتریان و مخاطبین شما به راحتی میتوانند خود سفارش غذا را ثبت کنند و یا کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و حتی در مرحله نهایی پرداخت خود را نیز انجام دهند. این امر میتواند علاوه بر افزایش سرعت و کارایی فرایند خرید باعث کاهش صف انتظار نیز شود.
سرگرمی
کاربران بسیار زیادی هستند که از کیوسک تعاملی برای سرگرمی افراد در مکانهای عمومی اعم از موزهها، پارکها و مراکز تفریحی استفاده میکنند. به یاد داشته باشید کیوسکهای تعاملی میتواند شامل برنامههای آموزشی، بازیهای ویدئویی و سرگرمیهای تعاملی باشند.
خدمات بانکی
کیوسک تعاملی موجود در بانک به مشتریان بانک این اجازه را میدهند تا بدون نیاز به مراجعه به شعبه، تراکنشهای بانکی خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. این تراکنشها متیواند شامل مواردی اعم از پرداخت قبضها، انتقال وجه، دریافت صورت حساب و.. را در بگیرد.
مراکز درمانی و بیمارستانها
استفاده از کیوسک تعاملی در مراکز درمانی شلوغ و بیمارستانها میتواند باعث شود که بیماران در دریافت پرنده، نوبت گیری، پرداخت هزینههای درمانی و… تجربه کاربری بسیار بهینهتری را تجربه کنند. علاوه بر این موضوع کیوسکهای تعاملی استفاده شده در مراکز درمانی میتواند اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص خدمات درمانی متنوع، ساعت کاری بخشهای بیمارستان، پزشکان و… را در اختیار بیماران قرار دهد.
نمایشگاهها و همایشها
کیوسکهای تعاملی در نمایشگاهها و همایشها میتواند به تمامی بازدیدکنندگان در پیدا کردن غرفه مورد نظر خود، خدمات شرکت کنندگان، دریافت اطلاعات در خصوص محصولات، ثبت نام در سمینارها و غیره کمک شایانی کنند. علاوه بر این موضوع این محصولات شگفت انگیز میتوانند با نمایش ویدئوهای تبلیغاتی متنوع و معرفی محصولات تجربه جذابی را برای مشتریان رقم بزنند و باعث جذب مشتریها به سمت خود شوند.
مطلب مرتبط: کاربرد کیوسک های تعاملی در مراکز عمومی
ویژگی های کیوسک تعاملی
کیوسک های لمسی که به استندهای لمسی نیز معروف هستند دارای سیستم عامل هایی مانند Windows یا Android هستند که به شرکت ها اجازه می دهد در صورت نیاز از آنها استفاده کنند. همچنین امکان اتصال فلش مموری، چاپگر، بارکد خوان، کارت خوان و غیره قابلیت های صفحه لمسی را افزایش می دهد.
استفاده از رایانه های صنعتی بدون فن در این کیوسک های لمسی امکان استفاده مداوم و بدون نیاز به خاموش شدن طولانی مدت سیستم را فراهم کرده است. هارد دیسک و CPU را برای پاسخگویی به تمام نیازها شخصی سازی و ارتقا داد.
صفحه لمسی با قابلیت لمس همزمان چند نقطه که با کیفیت فول اچ دی یا 4K ارائه می شود، صنعتی و ضد ضربه است. به طوری که در برابر حوادث احتمالی مقاوم بوده و مشکلی ایجاد نمی کند. ورودی ویدئو در این پنل ها HDMI است و در صورت نیاز از خروجی VGA نیز پشتیبانی می کند.
مزایای استفاده کیوسک تعاملی
ممکن است برای شما نیز این سؤال بروز پیدا کند که مزایای استفاده از کیوسک تعاملی چیست؟ یکی از اصلیترین و مهمترین مزایای استفاده از این محصول فوق العاده بازاریابی کسب و کار و تسهیل مشتریان میباشد؛ اما به صورت کلی مزایای استفاده از کیوسکهای تعاملی به شرح زیر است:
بهبود تجربه خرید مشتری
استفاده از کیوسک تعاملی باعث میشود که مشتریان شما نسبت به کالای مورد نظر و یا خدمات شما به صورت کامل و واضح اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر اعم از قیمت، ویژگیها و دیگر امکانات میتوانند از پیشخوان سؤالات خود را بپرسند. علاوه بر این موضوع استفاده از کیوسک تعاملی میتواند باعث صرفه جویی در وقت مشتریان شود و تجربه بهتری را برای آنها به ارمغان آورد. در نهایت باعث وفاداری مشتریان میشود.
افزایش پایگاه داده مشتری
استفاده از کیوسک تعاملی برای کسب و کارها، خرده فروشان، فروشگاهها و غیره باعث میشود که آنها بدون سرمایه گذاری بسیار زیادی طیف وسیعی از مشتریان را به سمت خود جذب کنند. بدون شک میدانیم که گسترش پایگاه داده مشتریان باعث افزایش فروش نیز میشود و به یاد داشته باشید فروش بیشتر میتواند باعث افزایش درآمد شود. به زبان سادهتر استفاده از کیوسک تعاملی به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی و در عین حال مقرون به صرفه میتواند به افزایش مشتریها و افزایش فروش کمک شایانی کند.
کاهش چشمگیری هزینههای کسب و کار
کیوسک تعاملی در حقیقت یک روش اقتصادی فوق العاده برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار به شمار میرود که میتواند به صورت چشمگیری هزینههای کسب و کار شما را کاهش دهد. این محصول به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید پیام بازاریابی خود را بدون صرف منبع زیادی ارائه دهید و تمرکز اصلی خود را بر روی تیم فروش خود بگذارید. هزینههایی که شما با استفاده از کیوسکهای تعاملی صرفه جویی کردهاید میتواند در بخشهای خدمات مشتریان و خرده فروشی خرج شود تا باعث شود خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید.
افزایش بهره وری
از نام کیوسک تعاملی مشخص است که میتوانند تعامل مشتریان را افزایش دهند و تجربه فوق العاده را برای مشتریان رقم بزنند. این امر میتواند شامل گزینههای متنوعی اعم از خرید هدایا، مدیریت خودروهای هدیه، ارسال درخواست کارت اعتباری، ارسال درخواست شغلی و غیره را در برگیرد.
انواع کیوسکهای تعاملی
کیوسکهای تعاملی با توجه به هدف نهایی خرید شما و کاربردی که دارند به انواع متنوعی دسته بندی شدهاند. به صورت کلی رایجترین انواع کیوسکهای تعاملی به شرح زیر هستند:
- کیوسکهای اطلاع رسانی
- کیوسکهای فروش
- کیوسکهای نوبت دهی
- کیوسکهای سفارشگیر
دلایل اجاره کیوسک تعاملی
در سراسر کشور، نمایشگاه های تخصصی و کاربردی مختلفی به صورت هفتگی یا روزانه در طول سال برگزار می شود که به شرکت ها اجازه می دهد با معرفی محصولات و خدمات مشتریان و کاربران بیشتری را به خود جلب کنند. این شرکت ها همیشه در رقابت با یکدیگر هستند. آنها می توانند محصولات و خدمات بهتری نسبت به سایر رقبای خود تهیه و به بازار عرضه کنند. اما تولید یک محصول خوب و با کیفیت تنها بخشی از مسیر موفقیت است و نحوه ارائه و معرفی آن بسیار مهم است. به طوری که اگر محصول خوبی به درستی معرفی نشود، ممکن است در مسیر موفقیت شکست بخورد.
شرکت در نمایشگاه ها
یکی از روش های ارائه و معرفی محصول شرکت در نمایشگاه ها استفاده از کیوسک تعاملی، معرفی خود و خدمات شرکت است. بسته به نحوه برگزاری نمایشگاه، اجاره کیوسک لمسی در نمایشگاه می تواند روزانه یا هفتگی انجام شود. اجاره استند لمسی مخصوصاً برای استارت آپ هایی که تازه شروع به کار کرده اند و محدودیت های بودجه ای دارند که می تواند با هزینه ای کم شروع شگفت انگیزی و منحصر به فرد داشته باشد، بسیار مهم و مفید است.
نمایشگاه هایی مانند الکامپ، تله کام، نرم افزار و رایانه و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان که هر ساله در محل دائمی نمایشگاه ها در تهران برپا می شود، فرصتی مناسب و عالی برای همه شرکت های فعال در زمینه های مختلف است که به صورت اجاره ای فعالیت می کنند. با لمس و استفاده از آن برای جلب توجه مشتریان و سرمایه گذاران.
شرکت ها می توانند با خلاقیت ها و نوآوری های مختلف مانند برگزاری مسابقات روی کیوسک های لمسی، نمایش رسانه ها و کاتالوگ های دیجیتالی افراد بیشتری را در غرفه خود در نمایشگاه جذب کنند. جذابیت بصری و چند رسانه ای آنقدر زیاد است که با هزینه کم اجاره دستگاه، ممکن است حتی نیازی به هزینه زیادی برای ساخت غرفه نداشته باشید.
مطلب پیشنهادی: کاربرد میز لمسی هوشمند در ادارات و مراکز اقتصادی