تب سنج دیواری مدل K3 و K3pro

تب سنج دیواری غیر تماسی با ال سی دی و تشخیص دمای بدن با 3 الگوریتم

جهت دریافت پیش فاکتور درج نام و شماره تلفن همراه الزامیست.

تمام قطعات و ماژول ها دارای 18 ماه ضمانت شرکت دیتک سیستم می باشد.

تب سنج دیواری مادون قرمز چیست؟

تب سنج دیواری مادون قرمز یکی از پرکاربردترین وسایل سنجش تب و دمای بدن در گستره صنعتی و محیط های کلینیک و پزشکی هستند. این دماسنج های غیر لمسی در محل هایی که دارای شرایط خاص محیطی و محدودیت در استفاده از سایر دماسنج ها هستند استفاده می شوند.

تب سنج مادون قرمز با استفاده از امواج فرو سرخ دمای سطوح را بدون نیاز به تماس فیزیکی می سنجند. در ادامه به نحوه کاربرد امواج فرو سرخ و درک بهتر از نوع عملکرد دماسنج مادون قرمز خواهیم پرداخت.

تب سنج دیواری k3 pro

امواج مادون قرمز

هر ماده ای که در دمای صفر مطلق نباشد دارای حرکت و جنبش در اتم های خود می باشد. و این جنبش ارتباط مستقیم با دمای اون جسم داد. به این صورت که هرچه دمای آن بالاتر باشد جنبش مولکولی آن بیشتر است. این جنبش امواجی را به صورت مادون قرمز از خود ساتع می نماید.

طول موج این تابش بلندتر از طول مواج قابل رویت می باشد. بنابراین، با چشم غیر مسلح قابل روئیت نمی باشد. اگرچه، تابش می تواند وارد طیف موجی قابل مشاهده شود اگر جسم به اندازه کافی داغ شود. به طور مثال یک فلز داغ به صورت قرمز و یا حتی سفید می درخشد.

اگرچه امواج فروسرخ برای ما قابل رویت نیست اما همچنان آن را به صورت حرارت می توانیم حس کنیم. حرارتی که ما از نور خورشید به ما میرسد و یا از طریق رادیاتور و اتش آن را حس می کنیم نمونه هایی از این نوع امواج هستند و این همان دمایی است که دماسنج های مادون قرمز آن را شناسایی می کنند و به عنوان دمای جسم نمایش می دهند.

طرز کار تب سنج فرو سرخ

تب سنج دیواری k3pro

فروش تب سنج دیواری

امواج فروسروخ را می توان متمرکز، جذب و یا منعکس کرد درست مانند امواج قابل رویت. دماسنج اینفرارد دارای یک لنز است که امواج ساتع شده از جسم را به یک قطعه به نام ترموپایل منتقل می کند.

ترموپایل چیزی جز چند عدد ترموکوپل که به صورت موازی یا سری به هم متصل هستند نیست. زمانی که امواج مادون قرمز بر روی سطح ترموپایل میتابد، جذب می شود و به گرما تبدیل می شود. با توجه به میزان انرژی موج تابیده شده، ولتاژ مشخصی ایجاد می شود. گیرنده از این خروجی برای تشخیص دمای جسم استفاده می کند که در صفحه نمایش نشان داده می شود.

مزایای تب سنج دیواری

مزایای تب سنج دیواری

درحالی که این روند پیچیده به نظر می آید، تمامی آن در چند ثانیه اتفاق میافتد و دماسنج میزان دقیق آن را نشان میدهد.

دلایل استفاده از دماسنج IR

دقت

مهمترین فاکتور برای یک دماسنج دقت آن است. در یک دماسنج مادون قرمز، میزان دقت آن بستگی به فاصله جسم از دستگاه و اندازه سطح آن دارد. که به آن نسبت نقطه-مسافت ( D/S ratio ) می گویند. این نسبت بیانگر بیشترین فاصله ای است که باید جسم را از دستگاه قرار داد تا بتواند سطح مشخصی رو شناسایی کند. به طور مثال اگر قرار است سطح به اندازه 1 سانتیمتر مربع را با دستگاهی به نسبت نقطه-مسافت 8:1 اندازه بگیریم باید آن را حداکثر در فاصله 8 سانتیمتری از دستگاه قرار دهیم. در اکثر دماسنج های مادون قرمز دیواری که برای سنجش دمای بدن فرد استفاده می شود این فاصله بین 5 تا 10 سانتیمتر می باشد.

گسیلندگی یا گسیلش ( میزان انتشار امواج)

گسیلندگی مقدار انرژی فرو سرخی است که دماسنج میتواند در واحد زمان منعکس نماید. دماسنج های مادون قرمز با مقدار گسیلش نزدیک ۱ بهترین عملکرد را خواهند داشت. این عدد برای دماسنج های حرفه ای قابل تنظیم است تا گستره دمایی بیشتری را بتوانند اندازه بگیرند.

مقایسه تب سنج k3 , k3 pro

گستره دمایی

بازه دمایی که دماسنج ها می توانند آن را اندازه گیری و محاسبه کنند متفاوت می باشد. بهترین بازه دمایی برای دماسنج ها و تب سنج ها بین ۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد است. همچنین دمای محیط برای نصب این نوع دماسنج ها جهت عملکرد بهینه تر ۱۰ الی ۴۰ درجه سانتنیگراد می باشد.

سرعت پاسخ

سرعت پاسخ مقدار زمانی است که دماسنج نیاز دارد تا دمای دقیق سطح جسم را خوانده و بر روی صفحه نمایش نشان دهد. برای دماسنج های دیواری مادون قرمز این مقدار کمتر از ۰.۵ ثانیه می باشد.

طراحی

طراحی این محصول باید به صورت چشم نواز و مدرن باشد تا با نصب آن بر روی دیوار شکل و ظاهر محل استفاده را چشم نواز تر و مطلوب تر نشان دهد. همچنین استفاده از مواد پلیمری و پلاستیکی مناسب و محکم طول عمر دستگاه را افزایش می دهد. همچنین لنز دستگاه باید به صورت پوشیده و محافظت شده باشد تا بر اثر ضربه دچار آسیب دیدگی نشود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش باید به گونه ای باشد تا اعداد دما را خوانا و واضح نمایش دهد همچنین به دلیل امکان استفاده از این محصول در فضا های باز باید نور صفحه نمایش بگونه ای باشد که به راحتی قابل رویت باشد.

مصرف انرژی

بدلیل استفاده دماسنج های دیجیتال مادون قرمز در اماکن عمومی و شرکت ها نیاز است تا به صورت دائمی به برق متصل باشند بنابر این استفاده از صفحه نمایش ال ای دی با سایز مناسب مصرف برق این دستگاه ها کمتر و کنترل شده خواهند بود. همچنین برای جلوی گیری از بروز مشکل به هنگام قطعی برق لازم است از باتری بکاپ به عنوان منبع انرژی ثانویه استفاده نمایند تا خللی در عملکرد دستگاه ایجاد نشود.

محصولات مرتبط

TOP