تابلو اعلانات لمسی در دانشگاه

/ / بلاگ
تابلو اعلانات لمسی در دانشگاه

کیوسک لمسی و دیجیتال ارتباطی، از تکنولوژی هایی می باشد که دانشجویان، اساتید و بازدید کنندگان در دانشگاه ها با آن ها سر و کار دارند. به عنوان ابزاری جهت به اشتراک گذاری اطلاعات و تعامل با بازدید کنندگان کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم کاربردهایی که تابلو اعلانات لمسی دانشگاه دارا می باشد را بررسی کنیم.

سیستم صف و مدیریت صف

اگر به هر دانشگاه و محیط های آکادمیک مراجعه کنید، قطعاً به وفور با تجهیزات دیجیتال رو به رو خواهید شد. کلاس های درس مجهز به پروژکتور، دوربین های مدار بسته، کتابخانه هایی با کامپیوترهای پر شمار، اتاق فرمان سالن کنفرانس و غیره. همچنین اگر از هر دانشجویی سوال کنید که از چه نوع تکنولوژی ای استفاده می کنند؛ احتمالاً که لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه هوشمند را برای شما نام ببرند. لازم به ذکر است که در این لپ تاپ ها یا تبلت ها و تلفن های همراه، تعدادی کتاب درسی یا جزوه نیز ذخیره داشته باشند. شکی نیست که امروزه دانشجویان و اساتید بیشتر از هر زمان دیگری، درگیر تکنولوژی شده اند. آن ها از آموزش دیجیتال در تدریس، ارائه ها و تکالیف و پروژه های خود بهره می برند.

 

تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

تابلوی اعلانات لمسی

این روزها افراد به دنبال راهکارهایی هستند که با سرعت بالاتری با دیگران ارتباط برقرار کنند و به همین منظور تحهیزات مختلفی برای این کار به وجود آمده اند که استفاده از تابلو اعلانات لمسی نمونه ای از این تجهیزات کاربردی به شمار می آید.

استفاده از فناوری تابلو لمسی اعلانات با توجه به ساختار ویژه و مزایای بی نظیری که دارد بهترین راهکار برای برقراری ارتباط در مراکز مختلفی مانند خرده فروشی، حمل و نقل، آموزش و غیره است.

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با تابلو اعلانات لمسی در دانشگاه با شما کاربران عزیز در میان بگذاریم که شناخت بهتری در این باره به دست بیاورید.

آیا شناختی از تابلوی اعلانات لمسی دارید؟

تابلوی اعلانات لمسی به نوعی صفحه نمایش LED اشاره دارد که برای انتقال پیام به افراد مختلف از قبیل دانشجویان یا کارمندان استفاده می کند

لازم به ذکر است که با کمک تابلو اعلانات لمسی شما می توانید اسناد، PDF، تصاویر و ویدئو را به صورت روزانه برای ارتباط داخلی یا عمومی با افراد حاضر در دانشگاه به اشتراک بگذارید. علاوه بر دانشگاه شما می توانید از این محصول برای مراکز مختلف دیگری اعم از بیمارستان ها، فرودگاه ها یا ایستگاه های قطار برای نمایش به روز رسانی ها و اطلاعات مفید استفاده کنید.

اهمیت تابلوی اعلانات لمسی برای مؤسسات آموزشی

با رشد و پیشرفت تکنولوژی، نمایش دیجیتال به سرعت جایگزین تابلوهای اعلانات کاغذی قدیمی شد و با کمک تابلو اعلانات لمسی می توان در دانشگاه با دانشجویان، اساتید و دیگر کارکنان حاضر ارتباط یرقرار کرد لازم به ذکر است که این روش بسیار موثر و کارآمد است و می تواند سرعت و دقت بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

موارد استفاده از تابلو اعلانات لمسی

اطلاعیه های مهم

تابلوهای اعلانات لمسی، در مورد رویدادهای آینده، فرصت ها، جلسات، تعطیلات و همچنین برنامه سخنرانی ها به افراد مختلف حاضر در دانشگاه اطلاع رسانی می کند و شما می توانید خبرهای مهم را بدون کوچکترین مشکلی و بدون اتلاف وقت با دانشجویان و اساتید به اشتراک بگذارید.

پیام خوشامدگویی

هر استاد برجسته یا فرد مشهوری که از دانشگاه بازدید می کند، در روز ورود با پیام خوش آمدگویی مواجه می شود.

دستاوردهای دانشگاه

اگر دانشگاه فوق دستاورد مهمی داشته باشد، یا این که قصد داشته باشد اخبار مهمی را به دانشجویان انتقال دهد می توان بدون هیچگونه محدودیتی در تمامی دانشگاه به نمایش بگذارد.

اطلاعاتی در ارتباط با تابلوی اعلانات لمسی

تابلوی اعلانات نوعی نمایشگر لمسی است که عمدتاً برای نمایش اعلان‌های مختلف از آن استفاده می‌ شود و جایگزین بسیار مناسبی برای تخته‌های پشتی نمدی، تخته‌های سفید، ورق‌های کاغذی، تخته‌های سیاه و شیشه به حساب می آید.

تابلوی اعلانات لمسی مجهز به یک صفحه نمایش است که درون یک محفظه با نرم افزار CPU و CMS قرار گرفته است و به شبکه LAN متصل شده است برای قسمت جلویی این دستگاه، شیشه مقاوم و نشکن تعبیه شده است.

با توجه به ساختار ویژه ای که دارد می توانید آن را در محیط های نیمه باز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که به مراقبت بسیاری نیاز دارد در غیر این صورت به راحتی شکسته می شود.

مکانهای استفاده از تابلوی اعلانات لمسی

مکانهای استفاده از تابلوی اعلانات لمسی

تابلوی اعلانات لمسی با توه به کارکرد مناسبی که دارد این روزها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و استفاده از آن تنها به دانشگاه محدود نمی شود و می توان آن را برای مشاغل بسیاری استفاده کنید و اطلاعات مربوط به یک محصول و خدمات را در اختیار افراد قرار داد، از جمله موارد مصرف استفاده از تابلو اعلانات لمسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دفاتر شرکت
  • مدارس و مؤسسات
  • موزه ها
  • بانک ها
  • ساختمان های دولتی

چرا از تابلوهای اعلانات استفاده کنیم؟

تابلوهای اعلانات مدل های مختلفی دارند که در میان آن ها تابلو اعلانات لمسی با توحه به ساختار ویژه و کارکرد مناسبی که دارد توجه و نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است اما ممکن است این سوال برای شما نیز به وود آمده باشد که چه چیزی باعث محبوبیت این نوع نمایشگر می شود؟ ما در ادامه به برخی از مزایای استفاده از تابلوی اعلانات لمسی اشاره خواهیم کرد.

برقراری ارتباط

بسیاری از مردم حافظه بصری قوی دارند، این امر بدان معنا است که اخطار کتبی بر روی تابلو اعلانات می تواند توجه آن ها را به خود جلب کند و آن ها بتوانند با شکل بهتری با آن مقابله کنند.

عدم شلوغ شدن محیط

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که فضای کاری خود را مملو از یادآوری‌ها و یادداشت‌های مختلف کرده اید و پیدا کردن اطلاعات در مواقع ضروری برای شما مشکل است بهتر است از تابلو اعلانات لمسی استفاده کنید. تابلوی اعلانات لمسی می‌تواند به شما کمک کند یادداشت‌های خود را در یک مکان به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

استفاده از تابلو اعلانات لمسی به شما کمک می کند تا حرفه ای تر به نظر برسد و به شما امکان می دهد در صورت نیاز به سرعت بیشتری به مطالب خود دسترسی پیدا کنید.

به روز رسانی بازدیدکنندگان با اخبار و رویدادهای مختلف

یکی دیگر از کاربردهای تابلو اعلانات لمسی نمایش اخبار، رویدادها و سایر اطلاعات مهم برای بازدیدکنندگان است.

تابلو اعلانات لمسی در قسمت‌های سالن دانشگاه و فضاهای عمومی نصب می شود و افراد می توانند به اخبار مختلف دسترسی پیدا کنند.

مواردی که در دانشگاه ها از کیوسک لمسی استفاده می شود

به اشتراک گذاری اطلاعات توسط تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

در محیط دانشگاه ها هر روز رویدادهای بسیار زیاد و جدیدی رخ می دهند. به عنوان مثال می توان از رویداد هایی نظیر جشنواره ها و نمایشگاه ها همچنین رویدادهای ورزشی و درسی یاد کرد. تابلو اعلانات لمسی، با قرار گیری در نقاط استراتژیک می تواند به یک پایگاه اطلاع رسانی بسیار مفید برای دانشجویان تبدیل شود که اطلاعات جامعی در اختیار آن ها قرار دهد. تا بتوانند برای ساعات حضور خود در دانشگاه و ساعات بین کلاس خود برنامه ریزی کنند. با پیشرفت تکنولوژی دیگر تابلو اعلانات قدیمی کاربردی نداشته و باید همسو باید تکنولوژی حرکت کرد. فقط کافی است از سیستم های تحت شبکه برای اعلام یا اطلاع رسانی یک موضوع برای کیوسک لمسی استفاده شود و این عمل بسیار سرعت بیشتری را به پرسنل دانشگاه می دهد.

تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

استفاده از کیوسک لمسی جهت پرداخت شهریه و قبوض

در حالی که اکثر دانشگاه ها دارای یک سایت و پورتال آنلاین هستند که دانشجویان به واسطه آن می توانند شهریه و سایر هزینه ها را پرداخت و تسویه حساب کنند. تابلو اعلانات لمسی دانشگاهی می‌تواند یک گزینه سریع و راحت تری برای این امر به شمار آید. این سایت ها معمولاً درگاه پرداخت الکترونیکی نیز دارند. کیوسک لمسی با تعامل با پورتال آنلاین دانشگاه، استفاده از دستگاه کارتخوان شرایطی را جهت پرداخت های دانشجویان فراهم می کند. همچنین موجب می شود تا دانشجویان لازم نباشد به کافی نت دانشگاه یا اتصال به اینترنت از طریق لپ تاپ یا تبلت خود برای انجام این کارها انجام دهند و باعث می شود با سرعت بیشتری فعالیت های مربوطه را انجام دهند.

تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

مطلب پیشنهادی: چگونگی هوشمندسازی تلویزیون ها با فریم های لمسی

به راحتی می توان مسیریابی کرد

دانشگاه ها و دانشکده ها از نظر مساحت و بزرگی با یکدیگر متفاوت هستند، اما در برخی از دانشگاه های بزرگ پیدا کردن کلاس های درس و اتاق های اداری به خصوص برای مراجعین و دانشجویان جدید الورود کار بسیار سختی است و واقعاً احتیاج به مسیریابی و راهنمایی دارند. برای این منظور کیوسک های لمسی کاربرد دارند و به راحتی کاربران را راهنمایی می کند. کیوسک لمسی را می توان در جلوی درب ورودی یا نقاط مرکزی دانشکده یا دانشگاه قرار داد. برنامه های کاربردی در این کیوسک ها می تواند شامل تور مجازی، نقشه های تعاملی، اطلاعات تماس و غیره باشد. بدلیل استفاده کیوسک ها از سیستم عامل های اندروید و ویندوز این قابلیت وجود دارد که انواع نرم افزار را بر روی آن اجرا را دارا می باشد و جهت راهنمایی دانشجویان اقدام نماید.

می توان نظرسنجی انجام داد

با استفاده از کیوسک های لمسی می توان یک نظرسنجی در محیط دانشگاه راه اندازی کرد و با توجه به اتصال آن به بانک سیستم دانشگاهی یک گزارش جامع را گردآوری کرد. با این امکان دیگر روش های قدیمی و کاغذی نظرسنجی کنار گذاشته می شود و در زمان و پرسنلی که درگیر این موضوع می شوند صرف جویی می شود و در نهایت یک گزارش کامل تر و بدون خطار را در اختیار کارمندان قرار می دهد.

عملکرد تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

قابلیت صدور کارت دانشجویی

کارت دانشجویی برای دانشجویان و کارمندان در محیط دانشکده بسیار ضروری است. از کارت دانشجویی برای ورود به ساختمان ها، جهت استفاده از سلف سرویس، دریافت کتاب از کتابخانه و بسیاری موارد دیگر استفاده می کنند. پس اگر در مواردی پیش آید که دانشجو کارت خود را گم کند باید هر چه سریع تر اقدام به جایگزینی کارت کند. این در حالی است که بسیاری از دانشگاه ها، توسط بخش های اداری دانشگاه و در ساعات اداری اقدام به صدور کارت جدید و المثنی خواهند کرد، اما کیوسک لمسی در تمام ساعات شبانه روز برای انجام این کار آماده می باشد. دانشجویان و کارمندان فقط با گرفتن عکس و پرداخت مبلغی برای دریافت کارت می توانند کارت خود را دریافت نموده و کیوسک لمسی به طور خودکار کارت قبلی را باطل می کند.

برای اطلاع از نرم افزار های موجود برای کیوسک های لمسی می توانید به صفحه نرم افزار کیوسک لمسی مراجعه نمایید.

ورود و خروج را کنترل می کند

کیوسک لمسی این امکان را می دهد که بازدید کننده و یا دانشجویی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، بدون استفاده از روش های سنتی و عبور از نگهبان، به راحتی رفت و آمد کنند. کاربران امکان تعامل با استند لمسی جهت ورود و ارائه مدارک مورد نیاز برای ورود را دارند. همچنین این عملکرد موجب می شود تا کارمندانی که قبل از نصب کیوسک لمسی وظیفه کنترل ورود و خروج به دانشگاه را بر عهده داشتند، با فراغت خاطر بیشتری بتوانند پاسخگوی مراجعین بوده و اطلاعات مورد نظر را ارائه کنند.

تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

کاربرد تابلو اعلانات لمسی دانشگاه

کلام آخر

امروزه بسیاری از دانشگاه ها و کتابخانه ها دارای جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها می باشند. اما هنوز هم هستند بسیاری از آن ها، که تکنولوژی را به صورت بستری یکپارچه و فراگیر به هم ربط نداده اند. زیرا آن ها می توانند ترکیبی از تکنولوژی هایی که روزانه توسط دانشجویان، اساتید، کارمندان و مراجعین مورد استفاده قرار می گیرند را به صورت یکجا در محیط دانشگاه ارائه کنند. دسترسی به پورتال دانشگاه بسیار سریع و در دسترس می باشد و دانشجویان از این تکنولوژی استقبال بیشتری را بعمل می آورند.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کیوسک های تعاملی در مراکز عمومی

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP