تفاوت کیوسک سفارشگیر با صندوق فروشگاهی

/ / بلاگ
مقایسه کیوسک سفارشگیر و صندوق فروشگاهی

تفاوت کیوسک سفارشگیر با صندوق فروشگاهی در یک کلام مشخص است، با کیوسک های سفارشگیری می توانید دنیایی از تجربه های جدید را کسب کنید این در حالی است که صندوق فروشگاهی روند کاملا سنتی و ابتدایی دارد. کیوسک سفارشگیر ابزاری کاملا پیشرفته با قابلیت های فراوان است، با کمک این تجهیزات می توانید فضای مدرن در محیط کاری ایجاد نمایید، به علاوه تا حد زیادی هزینه های راه اندازی کسب و کار را کاهش دهید. در ادامه به بررسی تفاوت کیوسک سفارشگیر با صندوق فروشگاهی، مزایا و چالش های استفاده از هر یک از این تجهیزات خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

معرفی کوتاه کیوسک سفارشگیر

این تجهیزات سیستم کامل و کاربردی برای کسب و کار مختلف است که نقش کلیدی در مدرنیته شدن فضای کاری دارد. این ابزار هوشمند امکان نمایش خدمات و کالا، دریافت سفارش، ارائه فاکتور، ثبت نهایی سفارش و قابلیت پرداخت را برای کاربران فراهم می کند. از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات می توان به مدیریت موجودی و گزارش دهی فروش اشاره نمود، در واقع با کمک این تجهیزات میتوان کلیه عملیات مالی را بررسی و مدیریت نمود.

در کنار ویژگی های عنوان شده می توان به این نکته نیز اشاره کرد که کیوسک سفارشگیر به واسطه هوشمند بودن به صورت کاملا خودکفا و کاملا نیاز به نیروی انسانی عمل می کند. این تجهیزات جایگزین ایده آل برای نیروی کار انسانی هستند به دلیل بی نیاز بودن به اپراتور، حقوق و بیمه، تا حد زیادی هزینه های جانبی کسب و کار را کاهش می دهند.

بررسی-تفاوت-های-بین-کیوسک-سفارشگیر-با-صندوق-فروشگاهی

بررسی تفاوت های بین کیوسک سفارشگیر با صندوق فروشگاهی

در دنیای مدرن امروز استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته مرسوم و رایج است زیرا تاثیر بسیاری در افزایش رفاه و امنیت شغلی افراد خواهد داشت. کیوسک های سفارشگیر نمونه منحصر بفرد از ابزاری پیشرفته هستند که در تولید آن ها از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. در مقابل صندوق های فروشگاهی نیز از دیگر ابزار کاربردی هستند که قابلیت مدیریت مالی را برای کارکنان فراهم می کند. این دو ابزار به نوعی نقش مکمل دارند و صاحبان کسب و کار با کمک این تجهیزات می توانند بسیاری از هزینه های شغلی خود را کاهش دهند.

با وجود اینکه هر دو ابزار شرایط را برای مدیریت مالی در کسب و کار مختلف فراهم می کند اما عملکرد کاملا متفاوت دارند. هر ابزار به واسطه داشتن قابلیت های مختلف، از مزایای متنوع برخوردار است از این رو با اهداف گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند.

بررسی-تفاوت-های-بین-کیوسک-سفارشگیر-با-صندوق-فروشگاهی

در خصوص اطلاعات بیشتر در زمینه کیوسک سفارشگیر لمسی به مقاله کیوسک لمسی سفارش گیر و نکات مهم برای خرید آن مراجعه نمایید.

کیوسک سفارشگیر

این ابزار که با نام Self-Ordering Kiosk نیز شناخته می شوند، را می توان به یک ربات کاملا پیشرفته تشبیه کرد که بدون خستگی و با ضریب خطای صفر تمام امورات مربوط به معرفی کالا و خدمات، دریافت و ثبت سفارش، ارائه فاکتور و در نهایت عملیات پرداخت را در هر ساعت از شبانه روز انجام می دهد. استفاده از این تجهیزات به مشتریان امکان انتخاب بدون استرس و عجله را می دهد تا بتوانند با خیال راحت به سفارش خود برسند. از ویژگی های اصلی کیوسک سفارشگیر می توان موارد زیر را نام برد:

  •  تعامل با مشتری: امکان برقراری ارتباط با مشتریان در صفر تا صد عملیات خرید
  •  شخصی سازی سفارشات: قابلیت حذف و اضافه موارد مختلف، اعمال تغیرات در قیمت و غیره.
  •  نمایش اطلاعات کامل: نمایش اطلاعات مربوط به اقلام مختلف مانند تصاویر، قیمت، توضیحات اضافه و غیره.
  •  تبلیغات داخلی: ارائه پیشنهاد های متنوع در تکمیل خرید به منظور فروش بیشتر
  •  ارائه فاکتور: نمایش قبض و فاکتور سفارشات
  •  صورت حساب: ارائه صورتحساب و در نهایت دریافت وجه از طریق کارتخوان متصل
  •  چاپ رسید: صورتحساب مشتری به صورت فیزیکی چاپ و عرضه می گردد

با توجه به ویژگی های عنوان شده باید گفت که وجود این ابزار در کسب و کار های مختلف به ویژه مراکز خدماتی مانند کافه، رستوران و غیره نقش بسیار سازنده و مثبتی خواهد داشت. از مهم ترین اهداف استفاده از این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  تسریع در ثبت سفارش: با نمایش اقلام موجودی منو، مشتریان قادر به سفارش بدون معطلی هستند.
  •  ضریب صفر خطای انسانی: با توجه ثبت سفارش توسط مشتریان، میزان خطا و اشتباه در ثبت به حداقل می رسد.
  •  تعامل با مشتریان: این تجهیزات احساس بهتری از جمله عدم کنترل و استقلال کامل به مشتری می دهد.
  •  افزایش سبد خرید: تبلیغات داخلی از دیگر موجودیها، مشتریان را سفارش و خرید وا می دارد.

بر این اساس باید گفت که کیوسک سفارشگیر جایگزین ایده آل برای نیروی کار انسانی است زیرا علاوه بر بهبود تعاملات با مشتریان؛ تا حد زیادی هزینه های حقوق و بیمه از بین می رود.

صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی

از دیگر ابزار های موجود در فروشگاه، رستوران، مراکز خرید و غیره می توان به صندوق فروشگاهی اشاره کرد که امکان مدیریت مالی و گزارش دهی به مدیریت را برای کارکنان فراهم نموده است. عملکرد این سیستم به گونه ای است که به سادگی می توان اطلاعات جامع فروش، سفارشات، میزان فروش، مدیریت محصولات و کارکنان و در نهایت گزارش دهی کامل را کسب نمود. استفاده از این ابزار به واسطه داشتن ویژگی های عالی، در مجموعه های مختلف الزامی است.از مهم ترین ویژگی و قابلیت های این ابزار می توان موارد زیر را نام برد:

  •  تعامل بدون واسطه: این تجهیزات امکان ثبت و گزارش دهی کلیه عملیات فروش را در اختیار کارکنان قرار می دهد.
  •  سفارشات متعدد: ثبت سفارش در این دستگاه به صورت دستی، خودکار و آنلاین انجام می شود.
  •  پردازش و استدلال: از مهم ترین ویژگی های این ابزار می توان به مدیریت پرداخت به صورت دستی یا کارتخوان آنلاین اشاره نمود.
  •  مدیریت موجودی: با کمک این تجهیزات می توان به صورت مداوم موجودی کالا را دریافت و آپدیت نمود. این قابلیت سبب شده تا در زمان لازم بتوانید موجودی کالا را شارژ نمایید.
  •  اعمال تغیرات: صندوق فروشگاهی دست شما را برای اعمال تغیرات در قسمت منو فروشگاه را باز میگذارد و با استفاده از آن می توانید بر روی ویژگی های محصولات، تخفیفات فروشگاه و در نهایت قیمت نهایی کالا و خدمات ارائه شده تغیرات لازم را اعمال نمایید.
  •  آنالیز و گزارش دهی: با کمک این تجهیزات می توانید به صورت دوره ای (روزانه، هفتگی، ماهانه)گزارش دقیق از میزان فروش، محصولات پرفروش، میزان سود به دست آمده، رفت و آمد کارکنان و غیره را به دست آورید.
  •  مدیریت مشتریان: صندوق فروشگاهی قابلیت ثبت و ذخیره سازی اطلاعات مربوط به فروش و تعداد خرید هر مشتری را به صورت جداگانه دارد. با توجه به این قابلیت می توان مشتریان خاص و وفادار را تفکیک نمود.
  •  ارتباطات داخلی: این تجهیزات امکان اتصال به بخش های مختلف از محیط کاری را فراهم نموده، به عنوان مثال در رستوران ها می توان آن را به بخش انبار و آشپزخانه متصل کرد تا از موجودی مواد اولیه در هر شرایط مطلع شد.

بر اساس موارد عنوان شده می توان گفت که با استفاده از صندوق فروشگاهی می توان بخش عمده ای از اطلاعات مورد نیاز مدیریت را در لحظه و به صورت آپدیت شده جمع آوری نمود. این تجهیزات فوق العاده کاربردی در فروشگاه های بزرگ، رستوران ها و مراکز خدماتی عملکرد خاص از خود به نمایش می گذارند.

هدف اصلی استفاده از این ابزار بهینه سازی عملیات فروش، اعمال تغیرات در صورت نیاز، تصمیم گیری بر اساس موجودی، افزایش بهره وری کارکنان و غیره است.

مقایسه کیوسک سفارشگیر و صندوق فروشگاهی

مقایسه کیوسک سفارشگیر و صندوق فروشگاهی

مشخصات کیوسک سفارشگیر  صندوق فروشگاهی
مناسب مشتریان کارکنان و مدیریت
عملکرد دریافت و ثبت سفارش، ارائه موجودی  ارائه اطلاعات کلی درباره رفتار مشتریان، کارکنان و گزارش نهایی
هدف بهبود رابط کاربری، کاهش خطا و هزینه  بهینه سازی عملیات فروش، مدیریت حساب و موجودی
کاربرد برای مشتریان در سالن  مدیریت و کارکنان در قسمت پیشخوان

با توجه به ویژگی های عنوان شده ممکن است بپرسید که آیا می توان از کیوسک سفارشگیر و صندوق فروشگاهی با هم استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که بله این ابزار به نوعی مکمل هم هستند و استفاده از هر دوی آن ها می تواند در یکپارچه سازی عملکرد فروشگاه تاثیرات مثبت داشته باشد.

نتیجه گیری

تفاوت کیوسک سفارشگیر و صندوق فروشگاهی در نوع عملکرد آن ها و نتیجه نهایی ارائه شده است. این تجهیزات در بخش های مختلف از فروشگاه کاربرد دارند اما در نهایت هدف اصلی استفاده از آن ها اعمال تغیرات مثبت در ارائه خدمات به مشتریان برای سودآوری بیشتر است.

با کمک این تجهیزات می توان آمار لحظه ای از میزان موجود کالا، مقدار سوددهی، حجم فروش، نحوه برخورد کارکنان، بررسی رفتار مشتریان و غیره را جمع آوری نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و استفاده از این ابزار می توانید با کارشناسان حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه نمایید.

کیوسک سفارشگیر کار ثبت سفارش و ارتباط اولیه با مشتری رو انجام میده، و صندوق فروشگاهی مثل مغز متفکر عمل می‌کنه که همه این سفارشات رو پردازش و مدیریت می‌کنه و اطلاعات حیاتی رو برای اداره کسب‌وکار فراهم میاره.

مقالات اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP