کیوسک لمسی سفارش گیر و نکات مهم برای خرید آن

/ / بلاگ
کیوسک لمسی سفارش گیر

این روزها کمتر کسی صبر در صف ایستادن برای سفارش یا تهیه غذا و خوراکی دارد. بسیاری از صاحبان کسب و کار متوجه عدم رغبت مردم به صف ایستادن شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند از تکنولوژی(کیوسک لمسی سفارش گیر) برای سریع‌تر پیش رفتن روند سفارش‌‌گیری و به طور کلی سرعت بخشیدن به کسب و کارشان کمک بگیرند. مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین ابرازی که در حال حاضر در اختیار انسان قرار دارد کیوسک لمسی است که قدمتش خیلی کم نبوده و تقریبا شناخته شده هست اما استفاده از آن تا چند سال اخیر به مراتب کمتر از امروز بود. رونق کسب و کار با کیوسک لمسی سفارش گیر بیشتر می‌شود و مردم با توجه به اینکه در فروشگاه‌هایی که کیوسک لمسی دارند معطل نخواهند شد تمایل بیشتری برای صرف غذا در این رستوران یا خرید مواد غذایی از آن فروشگاه خواهند داشت. برای آشنایی با کیوسک‌ لمسی بیشتر تا انتهای مطلب با ما هم‌قدم شوید‌.

کیوسک سفارش گیر

کیوسک لمسی سفارش‌‌گیر غذا چیست؟

کیوسک لمسی سفارش غذا یک نوآوری تکنولوژیک مدرن است که روش سفارش غذا در محیط های مختلف مانند رستوران ها، کافه ها و فودکورت ها را متحول کرده است. این فناوری راحتی، کارایی و دقت را هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان فراهم می کند. همانطور که از نامش پیداست یک کیوسک لمسی با صفحه نمایشگر بزرگ به اندازه یک بیلبورد تبلیغاتی است که خود سفارش گرفته و پرداخت می‌کند. در واقع سفارش غذا را از مشتریان تحویل می‌گیرد و به آنها فرصت می‌دهد تا بدون دخالت انسانی غذا را انتخاب کرده و پرداخت کنند.

این کیوسک ها دارای ویژگی های هوش و درک پیشرفته ای هستند که نیازهای پیچیده مشتریان را برآورده می کنند. کیوسک‌های لمسی که به رابط‌های کاربرپسند مجهز شده‌اند، به مشتریان این امکان را می‌دهند که بدون زحمت در میان گزینه‌های موجود حرکت کنند، توضیحات دقیق را مشاهده کنند، مواد تشکیل دهنده یا گزینه‌های سفارشی‌سازی را انتخاب کنند، و افزودنی‌ها یا تغییرات اضافی را انتخاب کنند.

کیوسک ها به صورت هوشمند تصاویر و قیمت اقلام را نمایش می دهند و تصمیم گیری آگاهانه در مورد سفارشات را برای کاربران آسان تر می کنند. علاوه بر این، این کیوسک‌ها اغلب دارای قابلیت‌های جستجوی هوشمند هستند که به مشتریان امکان می‌دهند ظروف خاصی را پیدا کنند یا بر اساس ترجیحات غذایی، اطلاعات آلرژی‌زا یا ارزش‌های غذایی فیلتر کنند.

نمایشگر عموما به یک رابط دیجیتال وصل است و از پلفترم ویندوز یا اندروید در نرم‌افزار سفارش‌ گیر استفاده شده است. از این کیوسک‌ها ابتدا رستوران های زنجیره‌ای معروف مثل مک دونالد استفاده کردند و گزارش داده‌اند که حدود پنج الی شش درصد فروش بیشتری داشتند.

علت این تغییر فروش و افزایش آن بیشتر به نوع رفتار و تمایل مشتری برمی گردد. مردم به خرید و سفارش آنلاین، سریع و بی دردسر عادت کرده‌اند و هنگام سفارش غذا از طریق‌ کیوسک لمسی از این حجم آزادی در انتخاب و ثبت سفارش شخصی سازی شده لذت می‌برند.

منوی رستوران و تمامی غذا و خوراکی های قابل سفارش در این کیوسک‌ ثبت شده‌اند و هرکس طبق سلیقه و زائقه خودش بدون معطلی در صف سفارش ایستادن غذای مورد نظرش را انتخاب می‌کند.

بررسی‌های Tillster نشان می‌دهد حدود 65 درصد از مشتریان اظهار داشتند بعد از صرف صبح ۲ از کیوسک‌ لمسی تمایل بیشتری به مراجعه به رستوران دارند و تمایل دارند بیشتر از کیوسک‌ لمسی استفاده کنند.

کیوسک-لمسی-فروشگاهی

مطلب پیشنهادی: کیوسک لمسی سفارش غذا

چند مزیت مهم استفاده از کیوسک‌ لمسی سفارش گیر

محبوبیت استند هوشمند و انواع کیوسک لمسی بر کسی پوشیده نیست. کیوسک لمسی سفارش گیر چندین مزیت مهم را ارائه می دهد که آن را به یک مکمل ایده آل برای هر کسب و کاری تبدیل می کند. در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره کرده ایم.

دقت در ثبت سفارش بالا می‌رود و احتمال خطا انسانی کم می‌شود

کیوسک لمسی سفارش گیرنده به کاهش خطای انسانی در گرفتن سفارش کمک می کند. اختلال در ارتباط بین مشتریان و سرورها می تواند منجر به اشتباه در سفارشات شود. با این حال، با کیوسک لمسی، مشتریان می توانند مستقیماً سفارشی سازی ها یا ترجیحات خود را وارد کنند و جایی برای سوء تفاهم باقی نمی گذارندکیوسک‌‌ها غالبا منوی تصویری دارد و این امکان ارتباط نادرست و خطا را در ثبت سفارشات کاهش می‌دهد. به علاوه مشتری خودش محصول را سفارش می‌دهند و دیگر اعتراضی به غذایی که سر میز برده می‌رود وارد نمی‌شود. با این کار یعنی عدم ثبت سفارش اشتباه وقت آشپز و آشپزخانه هم تلف نمی‌شود.

صرفه جویی در هزینه‌ها

با کمک کیوسک‌ لمسی سفارش‌‌گیر می‌توان نیروی انسانی کمتری استخدام کرد و این خود نوعی صرفه جویی در هزینه ها است. به علاوه استفاده از نیروهای فعال و متعهد در بخش های دیگر به جای سفارش‌‌گیری جهت بهبود کیفیت خدمات دهی و فروش بیشتر می‌تواند باعث کسب درآمد بیشتر و صرفه جویی در هزینه های جاری شود.

منتظر نگذاشتن مشتریان

یک مزیت مهم استفاده از کیوسک‌ لمسی سرعت بخشیدن به پروسه سفارش گیری است. باور کنید سخت‌ترین کار گرسنه بودن و انتظار طولانی برای ثبت سفارش و دریافت غذا است. در واقع نتیجه یک پژوهش توسط تیلستر نشان میدهد که مردم وقتی بین پنج الی ده نفر را در صف سفارش گیری دستی می‌بینند 75 الی 91 درصد ترجیح می‌دهند تا سفارش خود را از طریق کیوسک‌ لمسی ثبت کنند.

کیوسک لمسی اجازه شخصی سازی سفارش، پرداخت و سپس خروج از خط ثبت سفارش و انتظار برای تحویل غذا را به مشتری می‌دهد که در صورت استفاده از کیوسک لمسی حدود 40 کاهش زمان انتظار برای مشتریان با ارمغان می‌آورد.

ایمنی سلامت کارکنان و مشتریان

در سالهای اخیر جهان با شیوع بیماری‌های ویروسی و همه‌گیری روبرو بوده است. بیماری‌هایی که جان بسیاری از عزیزان مارا بی رحمانه گرفته و از ما جداییشان کرده‌اند. این بیماری‌ها تمام نشده و پایانی ندارند پس بهترین راه مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی است. کیوسک لمسی تحقق این هدف را ممکن می‌سازد زیرا تعامل افراد با یکدیگر هنگام استفاده از کیوسک کمتر شده و امکان تماس چهره به چهره نیز پایین می‌آید در نتیجه سلامتی افراد حفظ می‌شود. با رعایت نکاتی می‌‌توان کیوسک را ضدعفونی کرد تا عاملی برای انتقال بیماری نباشد.

افزایش فروش به صورت هدفمند

می‌توانید با چیدن منویی جذاب و عکس‌های واقعی اما دلبر از خوراک‌های رستوران خود و حتی نوشتن جملات ترغیب کننده و تشویق کننده در صفحه کیوسک لمسی خیلی راحت بدون اتلاف وقت افراد را به خرید و ثبت سفارش مشتاق کنید.

امکان ایجاد نظرسنجی

این کار کمک می‌کند تا در جهت جلب رضایت مشتری و افزایش فروش قدمی مثبت بردارید و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کرده و نقاط قوت را افزایش دهید.

کمک به مشتریان در انتخاب بهتر و مناسب تر و هممچنین تبلیغات

کیوسک لمسی سفارش گیر با ارائه اطلاعات دقیق و تصاویر بصری، فرآیند سفارش را بهبود می بخشد. مشتریان می توانند تصاویر با وضوح بالا از آیتم های منو را مشاهده کنند، توضیحات مفصل را بخوانند و ارزش های غذایی، آلرژی ها و مواد تشکیل دهنده هر غذا را ببینند. این شفافیت به مشتریان اجازه می‌دهد تا انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند و آنها را قادر می‌سازد تا وعده‌هایی را انتخاب کنند که با اولویت‌ها یا محدودیت‌های غذایی‌شان هماهنگ باشد. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند با تبلیغ اقلام جدید یا فصلی از طریق تصاویر چشم‌گیر، از این ویژگی بهره ببرند و مشتریان را برای امتحان پیشنهادات جدید ترغیب کنند.

تطبیق پذیری کیوسک لمسی سفارش گیر

یکی دیگر از مزایای استفاده از کیوسک لمسی سفارش گیرنده، تطبیق پذیری آن است. این کیوسک ها را می توان متناسب با نیازها و برند هر کسب و کاری سفارشی کرد. از انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها و تم‌ها گرفته تا نمایش لوگوی کسب‌وکار.

کمک به کسب و کارها در تصمیم گیری و پیشرفت

کیوسک های لمسی سفارش گیرنده اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. با ردیابی ترجیحات مشتری، آیتم های محبوب منو و زمان اوج سفارش، کسب و کارها می توانند داده های ارزشمندی را برای اطلاع رسانی استراتژی های بازاریابی، برنامه ریزی منو و تصمیمات عملیاتی خود جمع آوری کنند. این رویکرد مبتنی بر داده به کسب و کارها اجازه می دهد تا نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کنند، پیشنهادات خود را بهینه و کارایی عملیاتی کلی را بهبود بخشند.

کیوسک سفارش گیر

چند نکته مهم در خرید کیوسک لمسی سفارش‌‌گیر غذا

در هر صورت خرید کیوسک‌ آن هم برای رستوران و انجام کار بجای نیروی انسانی کار آسانی نیست باید امکانات و ویژگی‌هایی داشته باشد که انجام سفارش‌‌گیری را راحت‌تر کرده و این کار را به بهترین نحو انجام دهید.‌ زیرا عصبانی کردن مشتری یا سر بردن حوصله او با کیوسک‌ بدون امکانات مناسب تنها یک عامل بازدارنده بوده و در نتیجه فروش کاهش می‌یابد.

به طور کلی اگر قصد خرید کیوسک لمسی سفارش غذا برای رستوران یا کسب و کار خود را دارید، چندین نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

در نظر گرفتن محل قرارگیری کیوسک

قبل از هر چیز، مهم است که اندازه و طرح تاسیس خود را در نظر بگیرید. محل قرار گرفتن کیوسک را تعیین کنید و مطمئن شوید که به طور یکپارچه در فضای موجود شما قرار می گیرد. فضای کافی در اطراف کیوسک برای مشتریان مهم است که بتوانند راحت تر و بدون احساس شلوغی و شلوغی سفارشات خود را ثبت کنند.

مشتری مداری

به دنبال راه‌کاری جذاب و کاربردی برای مشتری مداری و جلب توجه مشتریان باشید. مثلا اطلاعاتی که آنها ترجیح می‌دهند با شما به اشتراک بگذارند را ذخیره کرده و در مراجعات بعدی کیوسک‌ لمسی به عنوان مشتری وفا دار به آنها خوش‌آمد بگوید. این کار نیاز به ابتکار و نرم افزاری جذاب جهت نصب روی کیوسک دارد.

اعلان مشتری

بد نیست با کمک نرم‌افزار‌ یا نمایشگر کیوسک‌ به مشتریان اعلام کنید که سفارش آنها آماده است. این کار می‌توان روی صفحه کیوسک یا با ارسال پیامک و ایمیلی به تلفن همراه مشتری انجام داد.

اعلانات منو

به دنبال خرید کیوسک لمسی باشید که قابلیت نصب نرم‌افزار‌ اصلاح منو و فرمان‌های فروش را داشته باشد.

منو

لازم است کیوسک لمسی‌ از کیفیت نور و رنگ خوبی برخوردار باشد و نرم‌افزار‌ منو در آن با بالاترین جذابیت بصری نصب شود تا مشتری ترغیب به ثبت سفارش شود. منو باید برای مشتریان توضیحات کافی، قیمت و اطلاعات لازم را داشته باشد تا مجبور به پرسش سوال از نیروهای انسانی نشوند.

به علاوه تمام موارد ذکر شده خوب است کیوسک‌ لمسی سفارش‌‌گیر غذا امکان چاپ رسید برای مشتری، نشان دادن گزارش خرید، اعلان بانکی و دارای دستگاه پرینتر‌ برای چاپ فاکتور و غیره را داشته باشد.

توجه به ویژگی های امنیتی

هنگام برخورد با اطلاعات حساس مشتری مانند جزئیات کارت اعتباری، امنیت یک نگرانی اساسی است. اطمینان حاصل کنید که سیستم کیوسک لمسی پروتکل های رمزگذاری قوی ارائه می دهد و با استانداردهای صنعت برای ایمن سازی داده های مشتری مطابقت دارد. این به ایجاد اعتماد با مشتریان شما و محافظت از اطلاعات شخصی آنها کمک می کند.

در نظر داشتن انعطاف پذیری کیوسک لمسی سفارش گیر

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری سیستم کیوسک لمسی را نیز در نظر بگیرید. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، ممکن است لازم باشد کیوسک های دیگری اضافه کنید یا عملکرد کیوسک های موجود را گسترش دهید. انتخاب سیستمی که امکان مقیاس پذیری را فراهم کند، شما را از دردسر تعویض کل سیستم در آینده نجات می دهد.

کیوسک سفارش گیر غذا

امکانات و مشخصات فنی کیوسک‌ سفارش‌‌گیر غذا

خریداران باید مشخصات فنی کیوسک لمسی را در نظر بگیرند. صفحه نمایش های لمسی با صفحه نمایش با وضوح بالا، تجربه و خوانایی بهتری را برای کاربر ارائه می دهند. علاوه بر این، به گزینه های اتصال موجود، مانند Wi-Fi یا بلوتوث فکر کنید، زیرا این کار بر نحوه تعامل کیوسک با سیستم ها و شبکه های موجود شما تأثیر می گذارد. همچنین:

  • این کیوسک‌ها امکان نصب کارت خوان و دستگاه پرینتر را جهت پرداخت و چاپ رسید و فاکتورها دارند.
  • این محصول دارای منوی دیجیتالی و تعاملی با رابط کاربری ساده و جذاب است که کار با آن را برای مشتریان به یک سرگرمی مهیج تبدیل کرده‌اند.
  • صفحه لمسی بزرگ و تاچ خازنی و تاچ مادون قرمز دارد که به لمس حساس بوده و با کوچکترین اشاره‌ای فرمان کاربر را اجرا خواهند کرد.
  • امکان نصب انواع نرم‌افزار‌های مدیریت رستوران، کافی شاپ،‌ مدیریت منو و ذخیره سازی اطلاعات مشتریان و غیره را دارد. در واقع هر نرم‌افزاری که با فاکتورهای کیوسک‌ لمسی هماهنگ باشد توسط این محصول پشتیبانی و نصب می‌شود.
  • به راه‌اندازی یک رستوران رباتیک با میزهای سفارش گیر هوشمند فکر کنید، یک ایده جذاب‌ و کاربر پسند است.
  • رونق کسب و کار با کیوسک‌ لمسی سفارش‌‌گیر غذا 32 اینچی و سایزهای دیگر با توجه به نیاز فروشگاه تضمین می‌شود.
  • کیفیت و رزولوشن کیوسک لمسی Full HD است و این جذابیت تصاویر را بیشتر می‌کند.
  • کیوسک‌ لمسی سفارش‌‌گیر از پلتفرم اندروید و ویندوز پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و نوع اتصال آن بیسیم است
  • عموما استند لمسی و انواع کیوسک لمسی سفارش‌‌گیر قابلیت مولتی تاچ یا همان لمس چندتایی تا ده تاچ به صورت همزمان را دارد.
  • قابلیت نصب ماژول‌های بیشتر مانند بارکد خوان و پرینتر حرارتی را دارد.
  • این کیوسک‌ها بیشتر در کیفیت‌های عالی ساخته می‌شوند و قابلیت ضدآب و ضد ضربه دارند. البته این دلیل نمی‌شود کسی بخواهد با ضربات کاری به جان کیوسک تاچ بیفتد.
  • امکان چاپ سفارش در آشپزخانه را دارد.

کیوسک سفارش گیر غذا

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع کیوسک لمسی و کاربرد آن

5 نکته مهم برای خرید کیوسک لمسی سفارش‌‌گیر غذا

بدنه و محفظه کیوسک باید باکیفیت‌ باشد

بدنه و محفظه به نوعی محافظ صفحه و کابل‌ها و قطعات درون کیوسک است و از طرفی جذابیت ظاهری آن می‌تواند اثر خوبی‌ روی نمای تجاری تبلیغاتی کار بگذارد پس فراموش نکنید که کیفیت آن را به دقت بررسی کنید‌.

صفحه نمایش باید اندازه‌ای مناسب داشته باشد

اندازه صحفه نمایش باید با محیط و ابعاد فضا هماهنگ باشد به علاوه می‌تواند یک صفحه تعاملی با کاربران باشد یا یک نمایشگر دیجیتالی ساده که البته در بخش سفارش گیری رستوران و فروشگاه کیوسک تعاملی با صفحه چند لمسی در اولویت قرار دارد.

لوازم جانبی در کیوسک لمسی سفارش‌‌گیر غذا مهم است

وجود سخت افزارهایی مانند دستگاه کارت خوان، وب کم، پرینتر باعث بهبود عملکرد کیوسک‌ تاچ می‌شود البته لازم است محفظه برای این موارد بررسی شود و جهت شروع کار سفارش‌‌گیری برخی از آنها روی کیوسک‌ نصب شوند.

نرم‌افزارهای لازم طراحی و نصب شوند

هر کسب و کار برحسب نیاز نرم‌افزار‌هایی‌ را طراحی یا روی کیوسک نصب می‌کند تا باردهی بیشتری داشته باشند. به طور مثال برای یک رستوران نرم‌افزار رستوران،‌ منو و سفارش غذا و سلف اُردر می‌تواند نقش یک نیروی صندوق دار و گارسون را ایفا کند و از خطای انسانی و تشکیل شده صف‌ طولانی جلوی صندوق جلوگیری شود.

کنترل کننده کامپیوتر فراموش نشود

یک رایانه شخصی باید وظیفه کنترل کامپیوتر صنعتی کیوسک‌ لمسی را به عهده بگیرد. حتی می‌توان از یک رایانه صنعتی برای این کار استفاده کرد. امکان کنترل از راه دور و آنلاین یا کنترل به صورت آفلاین نیز وجود دارد.

توجه به هزینه ها

در نهایت، هزینه یک عامل مهم در هر تصمیم خرید است. قیمت ها و ویژگی ها را در میان ارائه دهندگان مختلف کیوسک لمسی مقایسه کنید تا بهترین ارزش را برای پول خود پیدا کنید. به یاد داشته باشید که ارزان ترین گزینه ممکن است همیشه قابل اطمینان ترین نباشد، بنابراین هنگام تصمیم گیری کیفیت و عملکرد را بر قیمت اولویت دهید.

کیوسک سفارش گیر

رونق کسب و کار با کیوسک‌ لمسی سفارش‌‌گیر

برای خرید کیوسک‌ لمسی سفارش گیر باید تمام اولویت‌ها و انتظاراتی که از کیوسک‌ دارید را بررسی کرده و آنها را جایی یادداشت کنید تا در صورت لزوم با فروشنده درباره هر یک صحبت کنید. سپس لازم است از قیمت انواع کیوسک‌ لمسی و قیمت کیوسک‌ سفارش‌‌گیر مطلع شده و پس از مقایسه قیمت از چندین فروشگاه معتبر در نهایت خرید خود را انجام دهید. خرید شتاب زده و بدون تامل در نهایت پشیمانی به بار‌ خواهد آورد پس حتما قبل از خرید تمام نکات را به دقت بررسی کنید.

عموما کیوسک‌های سفارش‌‌گیر باید دارای ویژگی‌های زیر باشند پس حتما درباره هریک سوال کرده و مطمئن شود. مثلا

  • مکان ثبت سفارش توسط مشتری را داشته باشد.
  • امکان ثبت عکس غذا و توضیحات کامل مربوط به آن را داشته باشد.
  • باید مبلغ سفارش با به صورت خودکار روی دستگاه پز‌ برای پرداخت ارسال کند. این کار باعث راحتی خیال مشتری و رضایت بیشتر می‌شود.
  • امکان آمار دهی درباره موجودی هر غذا و جلوگیری از ثبت سفارش بیش از ظرفیت رستوران یا فروشگاه را داشته باشد.
  • برخی دستگاه‌ها قابلیت پخش موسیقی به صورت جداگانه دارند که برای رستوران‌های بزرگ با تعداد زیاد کیوسک‌ کاری تازه و خلاقانه است.
  • قابلیت ثبت متن تبلیغاتی و خوش‌آمد گویی داشته باشد.
  • بتواند از چندین دستگاه به صورت شبکه یکپارچه پشتیبانی کند.
  • و در آخر رنگ‌بندی و طراحی ظاهری آن جوری باشد که با فضای رستوران بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

کلام آخر

در خاتمه، کیوسک لمسی سفارش گیر مزایای متعددی را برای مشاغل در صنایع مختلف ارائه می دهد. از راحتی و دقت تا سفارشی‌سازی و بینش داده‌ها. این فناوری فرآیند سفارش‌دهی را متحول می‌کند، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و عملیات تجاری را بهبود می‌بخشد. پیاده‌سازی کیوسک لمسی سفارش‌پذیر می‌تواند یک حرکت استراتژیک برای کسب‌وکارهایی باشد که به دنبال رقابت در چشم‌انداز دیجیتالی در حال تحول هستند.

ممکن است در ابتدا خیلی از جوامع و کسب و کارها با کیوسک‌ لمسی و انواع استند هوشمند و میز‌ تاچ مشکل داشته و آنها را فناوری گران،‌ پرهزینه و نه چندان مهم تصور می‌کردند. اما گذر زمان مخصوصا شیوع بیماری‌ کرونا باعث شد تا بار دیگر تکنولوژی به خدمت بشر درآید و حسن نیت خود را ثابت کند.

از این کیوسک‌ها می‌توان به عنوان سفارش گیر در تمامی شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای،‌ رستوران های بزرگ و کافی شاپ ها استفاده کرد و یکبار هزینه برای خرید یک یا چندین کیوسک باعث جذب سرمایه و مشتری در مدت زمان کمی خواهد شد. به نوعی خرید کیوسک‌ سرمایه‌گذاری میان مدتی است که خیلی زود برادری‌اش را به شما ثابت خواهد کرد.

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP