ویدئو وال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

/ / بلاگ
ویدئو-وال-چیست-و-چه-کاربردهایی-دارد؟

از ابزارهای مهم برای انتقال اطلاعات می توان به ویدئو وال یا دیوار اطلاعاتی اشاره کرد که می توان از آن در بسیاری از فضاهای کاری از جمله فردوگاه ها، شرکت ها، فضاهای عمومی، کلاس های درس، سالن های کنفرانس و غیره استفاده کرد. این محصول کاربردی بیشترین استفاده را برای محیط های بزرگ دارد و با توجه با قیمت مناسب و به صرفه ای که دارد توجه و نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

ما در این مقاله در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با ویدئو وال و کاربردهایی که دارد با شما کاربران عزیز در میان بگذاریم که شناخت و علم بهتری از این محصول به دست بیاورید. با ما همراه باشید.

تعریفی-از-ویدئو-وال

تعریفی از ویدئو وال

ویدئو وال (Video wall)، نوعی نمایشگر صنعتی بزرگ است که از ترکیب و قرار گرفتن چندین صفحه نمایش در کنار یکدیگر ساخته شده است، این صفحه های نمایش همانند پنل هایی کنار یکدیگر قرار گرفته اند و می توانند صفحه نمایش بزرگی را به وجود بیاورند؛ با توجه به سطح یکپارچه ای که این نمایشگر دارد تصاویر و فیلم هایی که از آن پخش می شود وضوح بالایی دارد و می تواند به بهترین شکل ممکن نیاز افراد را برای معرفی و تبلیغ یک محصول بر آورده کند.

با توجه به کاربری مناسبی که این محصول دارد از آن در محیط های مختلفی می توان استفاده کرد و نمی توان استفاده از آن را محدود به فضای خاصی دانست. با توجه به انتشار و پخش اطلاعات در یک دیوار بزرگ با کیفیت بالا می توان این دستگاه را ابزاری بسیار مناسب و کارآمد به حساب آورد که زیبایی و چشم نوازی بسیاری را برای محیط شما به همراه دارد.

مدل-های-مختلف-ویدئو-وال

مدل های مختلف ویدئو وال

با توجه به کاربردهای بیشماری که این محصول دارد مدل های مختلفی از این محصول توسط تولید کنندگان مختلف تولید و به بازار عرضه شده است که هر کدام از آن ها کارایی مخصوص به خود را دارند. در صورتی که شما کاربران عزیز قصد خرید این تجهیزات را دارید لازم است که اطلاعات خود را در ارتباط با این محصول بالا برده و مدل های مختلف آن را به درستی بشناسید. ما در ادامه به مدل های ویدئو وال با توجه به فناوری که در آن ها به کار رفته است اشاره خواهیم کرد.

LED-Video-Wall

ویدئو وال LED

ویدئو وال ال ای دی (LED Video Wall)، نمونه ای از برترین مدل های ویدئو وال در بازار به شمار می آید که با توجه به نمایشگر ال ای دی که برای آن استفاده شده است توانسته است دیوار ویدئویی مناسبی را تشکیل دهد. با توجه به چراغ های سبز، قرمز، آبی و سفیدی که برای این محصول به کار رفته است تصاویر، متن و فیلم ها به کیفیت و وضوح بالایی به نمایش در می آید. اگر قصد خرید ویدئو وال ال ای دی را دارید لازم است که به درزهای میان پنل ها و کیفیت نمایش فیلم و تصاویر توجه بسیاری داشته باشید، هرچه درزهای موجود کمتر باشد صفحه نمایشی که تهیه می کنید حالت یکپارجه تر و بزرگ تری دارد.

این محصول بیشترین کاربرد را برای تبلیغات دارد و لازم است که بدانید با توجه به مزایای بیشماری که این دستگاه دارد برای آن معایبی نیز ذکر شده است که از بارزترین آن می توان به عدم وضوح بالای آن اشاره کرد، با توحه به ابعاد مناسبی که ویدئو وال ال ای دارد بیشترین کاربرد را برای محیط های باز دارد و متریال های به کار رفته در آن موجب شده است که این محصول طول عمر بالایی داشته باشد.

LCD-Video-Wall

ویدئو وال LCD

ویدئو وال ال سی دی (LCD Video Wall)، نمونه ای دیگر از مدل های ویدئو وال به شمار می آید که فناوری نمایشگر ال ای دی که برای آن استفاده شده است توانسته است نور پشت پنل کریستالی را تشکیل دهد که این امر موجب می شود صفحه نمایشی رنگارنگ با وضوح بالا در اختیار شما کاربران عزیز قرار بگیرد.

این محصول کیفیت پخش تصاویر بالایی دارد و با کمک آن می توان به تصاویر با وضوح و کنتراست بالا دسترسی پیدا کرد. ابعاد فریم های به کار رفته برای آن به صورت میلی متری است و با ترکیب چندین پنل در کنار یکدیگر دیوار ویدئویی یکپارچه و بدون درزی دارید که می تواند به بهترین شکل ممکن تصاویر و فیلم های مختلف را در اختیار دیگران قرار دهد.

با توجه به کارایی بالایی که این محصول دارد می توان از آن در محیط های مختلفی از قبیل مانتورینگ ها و سالن های کنفرانس استفاده کرد.

بیشتر مطالعه کنید: کاربرد صفحات لمسی در هوشمند سازی مدارس

استفاده از ویدئو وال ال سی دی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که آن را از سایر مدل های مشابه این محصول متمایز کرده است و لازم است که شما قبل از هرگونه خریدی اطلاعات لازم را در ارتباط با آن به دست بیاورید.

از بارزنرین مزایای ویدئو وال ال سی دی، می توان به ضخامت کم، طول عمر بالا، وزن سبک و وضوح بالا اشاره کرد، هر چند استفاده از این مخصول معایب مخصوص به خود را دارد و از مهم ترین آن می توان به تاخیر در نمایش تصاویر اشاره کرد.

DLP-video-wall

ویدئو وال DLP

ویدئو وال دی ال پی (DLP video wall)، نمونه ای دیگر از مدل های ویدئو وال است که در آن از فناوری تصویر برداری بازتابنده استفاده شده است و منبع نوری خود را از طریق نور ال ای دی و نور لیزر تهیه می کند. درزهای ویدئو وال بسیار کم است و همین امر موجب شده است که کیفیت تصاویر بالایی داشته باشد. از مهم ترین نکاتی که در ارتباط با این محصول باید به آن توجه داشته باشید این است که چراغ های ال ای دی یا منبع نوری آن باید به صورت مداوم تعویض شود تا بر کارایی آن تاثیر منفی نداشته باشد و همین امر می تواند هزینه تعمیرات و نگهداری بالایی را برای مشتریان به همراه داشته باشد. با توجه به متریال های به کار رفته برای این محصول کارایی و کیفیت بالایی دارد و با توجه به ابعاد بزرگی که دارد می تواند به بهترین شکل ممکن نیاز یک محیط بزرگ را تامین نماید.

با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات پیشرفته تر، استفاده از ویدئو وال DPL کمتر از گذشته شده است. لازم به ذکر است که این محصول بیشترین کارایی را در مراکز نظامی از قبیل مراکز فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی و یا مرکز تجزیه و تحلیل داده دارد.

از بارزترین ویژگی های این محصول می توان به اتصال بدون درز، ایجاد صفحه نمایشگر صنعتی با ابعادی بزرگ و پشتیبانی از صفحه نمایش های کروی اشاره کرد.

از معایب این دستگاه می توان هزینه تعمیرات و نگهداری بالا به دلیل تعویض مداوم لامپ ها اشاره کرد.

ویدئو وال PDP

ویدئو وال PDP

ویدئو وال پی دی پی (PDP)، یکی از رایج ترین مدل های ویدئو وال به شمار می آید که با توجه به ویژگی و مشخصات منحصر به فردی که دارد توجه و نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

این محصول ابعاد کوچکتری در مقایسه با مدل های نامبرده دارد و برای تامین منبع نوری آن از تخلیه گازی استفاده شده است.

برای پخش تصاویر در آن از یک عنصر ساطع کننده نوری استفاده شده است. لازم به ذکر است که این محصول مزایای مخصوص به خود را دارد که از مهم ترین آن می توان به روشنایی بالا و برطرف کردن نیاز کاربران در مدت زمان کم اشاره کرد اما این محصول معایب مخصوص به خود را دارد که می توان کیفیت نمایش ضعیف، صفحه نمایش کوچک نام برد.

کاربردهای-استفاده-از-ویدئو-وال

کاربردهای استفاده از ویدئو وال

ویدئو وال محصولی همه کاره است که با توجه به کاربردهای بیشمار و مدل های متنوعی که دارد می توان از آن در امور مختلفی بدون محدودیت استفاده کرد، ما در ادامه به برخی از کاربردهای ویدئووال اشاره خواهیم کرد:

تبلیغات و بازاریابی

از مهم ترین کاربردهای این محصول می توان به فروشگاه ها و مراکز خرید اشاره کرد که می توان با کمک آن محتوای تبلیغاتی مناسبی را آماده نمود و محصولات جدید را به دیگران معرفی کرد.

اتاق های کنترل

از این محصول می توان برای مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی، مراکز واکنش اضطراری، فرودگاه ها و غیره استفاده کرد و با توجه به کیفیت و وضوح تصاویر بالایی که دارد می تواند به بهترین شکل ممکن تصاویر را به نمایش درآورد و نظارت بر روی مناطق مورد نظر با دقت بیشتری انحام می شود.

سرگرمی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید می توان از ویدئو وال برای اتاق های سرگرمی، سالن های ورزشی، استادیوم ها، کنسرت و غیره استفاده کرد و یک تجربه بی تظیر را به دست آورد.

آموزش

استفاده از این محصول به صورت چشمگیری در فضاهای مختلف آموزشی مانند سالن های سخنرانی، کلاس های درس و غیره افزایش پیدا کرده است.

سخن پایانی

ویدئو وال از جمله تجهیزات کاربردی است که با کمک آن می توان تصاویر، فیلم و غیره را در مراکز مختلفی با کیفیت بالا به نمایش گذاشت و با توجه به کارایی بالایی که دارد مدل های مختلفی از این محصول تولید و به بازار عرضه شده است و شما می توانید ویدئو والی را تهیه کنید که با نیاز و بودجه شما هماهنگی بسیاری دارد.

مقاله مرتبط: تخته هوشمند لمسی چیست و چه مزایایی دارد

مقالات اخیر

VIEW ALL -
TOP