همه چیز در مورد کیوسک نوبت دهی و انواع آن

/ / بلاگ
انواع کیوسک لمسی نوبت دهی

سرعت چیزی است که مردم در این روزها شدیداً به آن نیاز داشته و موجب رضایت آنها می‌شود. در عصر حاضر انگار وقت برای همه چیز کم است و هر کسب و کاری که به سرعت کارها را پیش ببرد رضایت بیشتری را برای خود کسب می‌کند. بسیاری از ادارات و مراکز دولتی و خصوصی به منظور سریع پیش‌بردن کارها از سیستمی به نام کیوسک هوشمند استفاده می‌کنند. استفاده از انواع کیوسک نوبت دهی یا سامانه مدیریت صف یکی‌ از بهترین خدمت‌های تکنولوژی به بشر است. برای دانستن همه چیز در مورد کیوسک نوبت دهی و انواع آن با ما همراه باشید.

معرفی‌ کیوسک نوبت دهی

انواع کیوسک‌ نوبت دهی با نام‌های سیستم مدیریت صف و سیستم نوبت دهی الکترونیکی نیز شناخته می‌شود. با این کار صف‌ فیزیکی و سنتی حذف شده و صفوف به صورت آنلاین و الکترونیک می‌شوند که این باعث سرعت بخشیدن به پروسه خدمات دهی و کوتاه شده صف می‌شود.

کیوسک لمسی نویت دهی روماک

کیوسک لمسی 19 اینچ روماک

در برخی از این سیستم‌ها مرحله صدور بلیط و کاغذ نوبت حذف شده و روند پاسخگویی به مشتریان سریع‌تر صورت می‌گیرد. در بانک‌ها، دفاتر خدماتی، رستوران‌ها، بیمارستان و مراکز درمانی، مراکز انتظامی و غیره می‌توان از کیوسک‌ نوبت دهی بهره برد.

در کشور ما بیشتر کیوسک‌های نوبت دهی برای برقراری نظم بیشتر رسید و بلیط هم چاپ می‌کنند و شیوه کار آنها به این صورت است که ابتدا مشتری با انتخاب نوع خدماتی که می‌خواهد و فشردن کلید تایید منتظر چاپ بلیط می‌ماند و سیستم پردازند یعنی کیوسک لمسی نوبت دهی بلیط را با توجه به شماره نوبت، محلی که باید مراجعه کنند و حتی مدت زمان تقریبی انتظار را چاپ کرده و به مشتری تحویل می‌دهد و مشتری با دریافت این رسید خدمت و سرویس مربوطه را از مرکزی که در آن حاضر است دریافت می‌کند.

انواع کیوسک نوبت دهی و همه چیز در مورد آن

مزایای کیوسک‌ نوبت دهی

  •  با استفاده از کیوسک‌ نوبت دهی راندمان و بازدهی مرکز و موسسه مربوط افزایش می‌یابد و سرعت مدیریت صف بالا می‌رود.
  • خرید کیوسک نوبت دهی در ایجاد نظم و آرامش و شیوه کار روتین مرکز بسیار تأثیرگذار خواهد بود و افزایش دقت و تمرکز پرسنل و اپراتورها نیز بیشتر می‌شود.
  • استند هوشمند نوبت دهی باعث افزایش رضایتمندی مراجعه‌کنندگان و ارائه خدمات با کلاس کاری بهتری می‌شود.
  • کاهش تعداد نیروی انسانی، باجه و اپراتور بدون کاهش بازدهی و راندمان و ایجاد وقفه ناحیه خرید کیوسک لمسی‌ نوبت دهی است.
  • ایجاد انگیزه و تقسیم کار صحیح بین نیروهای انسانی جهت نظم بخشیدن به صفوف و مدیریت مراجعه‌کنندگان یکی دیگر از مزیت‌های استند لمسی است.
  • باعث ایجاد امنیت روانی و آرامش برای اپراتورها و مشتریان هنگام دریافت سرویس می‌شود.
  • ارائه گزارشات باجه، صف، مراجعه کنندگان با دقت و دقیق به مدیران مرکز مزیت فوق‌العاده‌ای است که کیوسک نوبت دهی از آن بهره می‌گیرد.
  • قابلیت مشتری مداری و جذب مشتری با ذخیره اطلاعاتی مانند شماره تلفن و نام افراد از مزیت‌های عالی کیوسک لمسی نوبت دهی است.

همه چیز در مورد کیوسک نوبت دهی و انواع آن

برترین ویژگی‌های انواع کیوسک نوبت دهی

اگر فکر می‌کنید ساده‌ترین کار دنیا مرتب کردن صفوف است باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. مدیریت صف تنها زمانی راحت است که خود را به ابزار پیشرفته‌ای مانند سیستم مدیریت صفوف مجهز کرده باشید. در همه جا بدون وجود یک سیستم مدیریت صف یا همان کیوسک نوبت دهی ممکن است تجربه یک صف ناعادلانه، ناخوشایند و زمان انتظار طولانی افراد را ناراضی و عصبانی کند. اگر کسی بخواهد از این مسائل اجتناب کند باید به صف مجازی پناه ببرد. اما چگونه ؟!

با کیوسک مدیریت صف دیگر زمانی برای انتظار در صف وجود ندارد و افراد می‌توانند پس از دریافت نوبت به کارهایی که ترجیح می‌دهند رسیدگی کنند و مشغول آنها باشند. با توجه به شرایط کنونی جهان مبنی بر انتشار ویروس شاید خیلی از افراد تمایل داشته باشند تا از راه دور به وسیله تلفن همراه یا کد کیو آر و اسکن آن نوبتی دریافت کنند و اصلا در صف و نزدیک دیگر افراد قرار نگیرند.

با وجود داشبورد آنلاین در کیوسک پذیرش و نوبت دهی به راحتی می‌توان آن را از راه دور هدایت و کنترل کرد. چرا که این قابلیت بدون در نظر گرفتن فاصله جغرافیایی به مدیران سطح دسترسی خوبی می‌دهد. با داشبورد می‌توان عملکرد و تعاملات دستگاه را مشاهده‌ و بررسی کرد و ابزار لازم و کارآمد جهت مدیریت صف را در اختیار مشتری قرار داد.

کیوسک نوبت دهی را می‌توان به گوشی مراجعین هم مرتبط کرد نه با یک نرم‌افزار بلکه تنها با ابزار ساده‌ای مانند پیامک! بله می‌توان تعاملی سازنده با مشتریان از طریق ارسال رسید پیامکی، یادآوری خدمات، هشدار زمان انتظار، یاد آوری اسناد مورد نیاز به مشتری و غیره داشت. در واقع یکپارچه کردن کیوسک نوبت دهی با پیامک‌ یک ویژگی خوب سیستم‌های مدیریت صف هست.

کیوسک نوبت دهی بیمارستان

صنایع محبوب برای استفاده از سیستم مدیریت صف:

  • مراکز خدمات دانشجویی و دانشگاه‌ها
  • مراکز پزشکی و درمانی
  • مراکز خدمات دولتی
  • پذیرش بیمار در بیمارستان و کلینیک‌ها
  • خدمات بانکی و مالی
  • مراکز خدمات حقوقی
  • مراکز خدمات عمومی‌ مثل خرده فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای
  • مراکز خدمات اجتماعی مانند رستوران، پاساژ و کافی شاپ

 

مطلب پیشنهادی: اهمیت سیستم نوبت دهی در سازمان ها و مراکز درمانی

مشخصات انواع کیوسک‌ نوبت دهی

کیوسک نوبت دهی رومیزی

● کیوسک نوبت دهی رومیزی

یکی‌ از مدل‌های جمع و جور دستگاه نوبت دهی است که روی میز قرار می‌گیرد و ابعاد آن کوچک است. این دستگاه به عنوان فیش پرینتر هم استفاده می‌شود و دیگر نیازی به تهیه فیش پرینتر جداگانه نیست. به طور کلی این مدل نوع ساده‌ای از سیستم مدیریت صف است که می‌توان آن را برای ایجاد آرامش بیشتر و تجربه یک خرید بهتر در مراکز کوچک مانند داروخانه و آرایشگاه‌ها و غیره استفاده کرد. این مدل امکان راه‌اندازی حداکثر دو کلید را دارد که در ادامه به برخی ویژگی‌های آن اشاره می‌کنیم.

برخی مشتریان از ما می خواستند دستگاه صدور نوبت داشته باشند و نیاز به امکانات مدیریت صف از قبیل فراخوان ، نمایشگر و پخش صدا را نداشتند و فقط نیاز به یک دستگاهی که بلیط نوبت چاپ کند و از همه مهمتر ارزان باشد. لذا این دستگاه نسخه محدود شده مدل ST-105 می باشد که فقط قابلیت صدور نوبت دارد و امکان تعریف حداکثر ۲ کلید نوبت را دارد و از نظر قیمت بسیار مناسب می باشد.

مشخصات مدل 2 کلیده کیوسک رومیزی

  • دارای چاپگر حرارتی با عرض کاغذ 8 سانتی‌متر و برش خودکار است.
  • قابلیت چاپ از 2 صف مجزا دارد.
  • قابلیت چاپ لوگو مشتری در بالای قبض نوبت را دارد.
  • قابلیت تنظیم تاریخ وساعت بدون نیاز به کامپوتر دارد.

مشخصات مدل 1 کلیده کیوسک رومیزی

  • ارزانترین دستگاه نوبت دهی با کیفیت بالا
  • دارای چاپگر حرارتی با عرض کاغذ 8 سانتی‌متر و برش خودکار است.
  • قابلیت چاپ فقط از 1 صف را دارد.
  • قابلیت چاپ متن در قسمت پایین قبض نوبت دارد.
  • بازنشانی صف‌ها فقط به صورت دستی است.

کیوسک نوبت دهی بیسیم

● کیوسک نوبت دهی بیسیم

راه اندازی و نصب مدل‌هایی که دارای سیم کشی هستند بسیار زمان‌بر بود به همین جهت کیوسک‌‌هایی تولید و طراحی شدند که به صرفه‌تر بوده و بیسیم نیز هستند. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به:

  • حذف سیم کشی بین باجه‌ها
  • نصب آسان، ارزان و سریع
  • امکان جابجایی و حمل و نقل راحت

اشاره کرد.

و از ویژگی‌های فنی دستگاه می‌توان به:‌

  • برای کار نیاز به اتصال به کامپیوتر نیست
  • کیفیت عالی قطعات و دارای استاندارد جهانی
  • برد امواج رادیویی بالا
  • دارای پنل مدیریتی منحصربفرد جهت طراحی و ساخت باجه مورد نظر
  • قابلیت نصب تا 12 کلید

برای راه اندازی این سیستم نیاز به دستگاه صدور نوبت ایستاده یا رومیزی، نمایش‌گر باجه مدل فارسی یا لاتین و صفحه کلید فراخوان به تعداد باجه‌ها، سیستم پخش صدا شامل ماژول بی‌سیم و بلندگو و دیگر تجهیزاتی اختیاری شامل نمایشگر مرکزی، کارتخوان مغناطیسی و غیره است.

کیوسک نوبت دهی سیم دار

● کیوسک نوبت دهی سیم‌دار

این مدل کارآیی و امکانات بسیار عالی و قابل اعتمادی دارد و مناسب مکانهایی است که امکان سیم کشی دارند است. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به:

  • ارسال داده تا مسافت بالای 1000 متر با حفظ امنیت داده و بدون نویز و پایداری خوب
  • سیستم بخش صدا
  • هاب سوئیچ مدیریت صف یک باجه
  • صفحه کلید فراخوان به تعداد باجه
  • تجهیزاتی مانند مودم و کارتخوان مغناطیسی و غیره

اشاره کرد.

کیوسک نوبت دهی TCP-IP

● کیوسک نوبت دهی مدل TCP/IP

یکی از مدل‌های جدید و به روز که برای مکان‌هایی مناسب است که کارکنان با کامپیوتر کار می‌کنند یا متصل به شبکه هستند زیرا می‌توان به نصب نرم‌افزار مدیریت صف مثل نرم افزار فراخوانی، این کار را از طریق کیوسک انجام داد.

حذف سیستم فراخوان سخت افزاری و حذف سیم کشی در این مدل باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری این مدل شده و آن را به یک گزینه محبوب برای کسب و کارها تبدیل کرده است. صحفه نمایشگر باجه با استفاده از رابط HID از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شده و بدون نیاز به نصب درایور و یا آداپتور خارجی راه‌اندازی می شود و از این جهت واقعا فوق‌العاده است.

از تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این وب کیوسک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رابط باجه HID به تعداد باجه‌ها دارد.
  • نصب نرم افزار مدیریت صف سرور یک نسخه نیاز است.
  • نصب نرم افزار فراخوان باجه به تعداد باجه ها نیاز است.
  • بلند گو جهت پخش صدا
  • دیگر تجهیزات اختیاری شامل نمایشگر مرکزی، کارتخوان مغناطیسی جهت مشتریان VIP و غیره نیز می‌توان بهره‌گیری کرد.

کلام آخر، کیوسک نوبت دهی

کیوسک نوبت دهی هوشمند موجود فروشگاه صفحه تاچ خازنی دارد که کیفیت دستگاه را بالا می‌برد به علاوه این کیوسک مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. بدنه این کیوسک‌ها رنگ کوره استاتیک داشته و مقاومت آنها به جهت ورق فلزی نازکی که برای کیوسک استفاده شده‌است بالا است. پرینتر حرارتی و کاتر خودکار وظیفه چاپ رسید باکیفیت را در کیوسک نوبت دهی به عهده دارند.

برخی از مدل‌های کیوسک نوبت دهی قابلیت نصب دوربین، کیبورد، اسکنر، بارکد خوان و دیگر تجهیزات را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع مدل‌های کیوسک‌ نوبت دهی و سیستم‌های مدیریت صف با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره خرید خود را نهایی کنید.

 

مطلب پیشنهادی: تبلیغات و معرفی کسب و کار شما به وسیله استند لمسی

پست های اخیر

VIEW ALL -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

TOP