کیوسک لمسی نوبت دهی

/ / بلاگ
کیوسک لمسی نوبت دهی

همان طور که می دانید کیوسک های لمسی کاربردهای بسیاری در مشاغل مختلف دارد. کیوسک لمسی نوبت دهی یکی از انواع متنوع کاربری های کیوسک های تاچ می باشد. امروزه سیستم های نوبت دهی اتوماتیک در جهان از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشند. وجود این نوع سیستم ها جهت کاربری در کلیه مراکزی که تعداد ارباب رجوع بالایی دارند بسیار ضروری و لازم می باشد. تحقیقات نشان داده است که سیستم نوبت دهی علاوه بر آن که به بازده کار سازمان می افزاید، بلکه از تاثیرات منفی روحی و روانی  و بی نظمی در محیط کار به میزان قابل توجهی می کاهد.

کیوسک لمسی نوبت دهی در موارد بسیاری از جمله نوبت دهی بیمارستانی، کلینیک های پزشکی، سیستم نوبت دهی مطب، سیستم نوبت دهی آزمایشگاهی، سیستم نوبت دهی مراکز تصویر برداری، سیستم نوبت دهی بانکی، نوبت دهی برای دفاتر خدمات قضائی و … کاربرد دارند.

اهمیت و نقش سیستم نوبت دهی در بانک ها

با این که امروزه بانکداری اینترنتی، پیامکی و مبتنی تلفن همراه کارهای زیادی را جهت بهبود رضایت مشتریان و تسریع در اعمال پرداخت انجام داده ‌اند، اما جهت ارائه بهینه خدمات مشتریان به خصوص زمانی که توسط تلفن همراه و یک وب سایت فعالیت آن ها انجام نمی شود و نیازمند مراجعه به بانک هستند. برای همین منظور مکان شعبه فیزیکی هنوز یک دارایی مهم برای هر بانک به شمار می آید.

لزوم استفاده از سیستم نوبت دهی در دفاتر خدمات قضایی

واضح است که اعمال مدیریت صف در مراکزی همچون دفاتر خدمات قضایی با توجه به نوع خدماتی که ارائه می کنند، به آسانی قابل اجرا نمی باشد. در واقع تجمع مشتریان و ارباب رجوع و حضور آن ها در دفاتر خدمات قضایی و اضطراب و نگرانی ای که این مشتریان تحمل می کنند، کار مدیریت آن ها بسیار مشکل خواهد بود. کسانی که به این مراکز مراجعه می کنند، همگی به گونه ای با یک مشکل قضایی درگیر هستند و اکثراً یک درگیری و پرونده حقوقی در جریان دارند که این امر بر آستانۀ تحمل این افراد تأثیر بسیار منفی می گذارد. این افراد معمولاً به صورت ناخواسته ای وارد یک جریان پر از تنش و استرس شده اند و حالا جهت پیگیری امور مربوط به این مسئله مجبور به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی شده اند.

کیوسک لمسی نوبت دهی

سیستم نوبت دهی در دفاتر خدمات قضایی

سیستم نوبت دهی در بیمارستان و مراکز درمانی

سیستم نوبت دهی بیمارستان و مراکز درمانی با هدف فراهم کردن محیطی با نظم و آرامش، معرفی پزشکان و متخصصان و اعلام زمان حضور پزشکان، همچنین می تواند در زمینه نوبت توسط بیماران و مراجعه‌ کنندگان سرعت و نظم ویژه ای ایجاد کند. این مدل سیستم نوبت دهی به طوری طراحی شده که مناسب مراکز بزرگ و پر جمعیت مانند بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی بوده و بر خلاف دستگاه‌ های نوبت دهی بانکی که به شکل تک‌ بعدی عمل می‌ کنند، همه جانبه  و چند بعدی نیازهای یک مرکز بزرگ را تأمین می کند. جامع بودن این سیستم نوبت دهی یکی از نکات بسیار مهم آن می ‌باشد که سبب ایجاد تمایزآن نسبت به دیگر سیستم‌ های نوبت دهی شده است.

عملکرد سیستم نوبت دهی

در سیستم نوبت دهی دریافت نوبت به شکل های زیر امکان پذیر می باشد:

  • مراجعه حضوری به مراکز درمانی و دریافت نوبت از کیوسک ‌های لمسی نوبت دهی مستقر در آن جا؛
  • تماس تلفنی و نوبت دهی از طریق سیستم تلفن گویا امکان پذیر می باشد؛
  • انجام نوبت دهی ازطریق ارسال پیامک قابل انجام است.
  • نوبت دهی به صورت آنلاین از طریق سایت امکان پذیر است.

قابلیت ‌های نرم افزار نوبت دهی

  • صف بندی مراجعه کنندگان
  • قابلیت معرفی پزشکان و متخصصان و اعلام تخصص و زمان حضور آن‌ ها را دارا می باشد.
  • قابلیت تعیین نوبت توسط بیماران و مراجعه کنندگان را دارد.
  • دریافت برگه پرینت نوبت گیرندگان از طریق پیامک یا تلفن گویا از طریق کیوسک لمسی امکان پذیر می باشد.
  • می تواند تعداد پذیرش‌های پزشک یا مسئول را محدود کند.
  • قابلیت تغییر متن برگه پرینت را دارا می باشد.

قابلیت منحصر به فرد سیستم نوبت دهی لمسی

  •     دارای سخت افزار بیسیم (فراخوان، نمایشگر، سخت افزار پخش صدا) می باشد.
  •     قابلیت ایجاد مراجعه کننده ویژه (VIP) به وسیله اثر انگشت را دارا می باشد.
  •     قابلیت ایجاد مراجعه کننده ویژه (VIP) به وسیله کارت خوان RFID دارا می باشد.
    کیوسک لمسی نوبت دهی

    کیوسک لمسی

تاثیرات استفاده ی صحیح از سیستم نوبت دهی لمسی

  • تجربه و القای حس بهتر به مشتری

این موضوع همان طور که پیدا است باعث ایجاد یک تجربه ایده آل از صف داشته باشد، حضور خود را در یک شعبه بسیار لذت بخش تر می یابند.

  • ارائه خدمات سریع تر به مشتری

سیستم های نوبت دهی دیتک سیستم باعث می شود تا بانک ها بتوانند مشتریان را به شکل کاملاً بهینه و سریع به سمت کارمند مربوطه هدایت کنند تا به آن ها در برطرف کردن مشکلات خود کمک کنند و به کاربران خدمات با کیفیت بیشتری ارائه کنند. علاوه بر این، می تواند از سردرگمی در نوبت دهی بانک ها جلوگیری کند و مشکلات کمتری را برای کاربران ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.